초등학교 저학년 다문화가정 아동의 동음이의어 이해와 정의하기

논문상세정보
' 초등학교 저학년 다문화가정 아동의 동음이의어 이해와 정의하기' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • children from multicultural families
  • homonyms
  • vocabularyskills
  • 다문화가정 아동
  • 동음이의어
  • 어휘력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
327 4

0.0%

' 초등학교 저학년 다문화가정 아동의 동음이의어 이해와 정의하기' 의 참고문헌

  • 학년에 따른 학령기 다문화가정아동과 일반가정아동의 생성이름대기 특성 비교
    김화수 특수교육저널:이론과 실천 10 (4) : 331 ~ 360 [2009]
  • 초등학생의 어휘 특성 연구: 반대말과 비슷한말 검사를 통한 어휘 발달 패턴 및 오류 유형 분석
    김애화 교과교육학연구 16 (3) : 799 ~ 813 [2012]
  • 초등학교 3~6학년 읽기이해 부진학생의 단어 유추
    정미란 Communication Sciences and Disorders 14 (3) : 275 ~ 287 [2009]
  • 읽기이해부진아동의 동음이의어 이해: 우세/열세의미와 반응시간을 중심으로
    강희정 학습장애연구 10 (2) : 161 ~ 176 [2013]
  • 수용ㆍ표현 어휘력 검사(Receptive and Expressive Vocabulary Test: REVT)의 개발연구: 문항개발 및 신뢰도 분석을 중심으로
    홍경훈 Communication Sciences and Disorders 14 (1) : 34 ~ 45 [2009]
  • 동음이의어의 사용 양상
    강범모 어학연구 41 (1) : 1 ~ 29 [2005]
  • 단순언어장애아동의 어휘적 모호성 이해
    이승복 Communication Sciences and Disorders 11 (1) : 14 ~ 29 [2006]
  • 다의어의 판정과 의미 확장의 분류 기준
    임지룡 한국어 의미학 28 : 193 ~ 226 [2009]
  • 다문화가정 취학 전 유아 한국어교육 지원을 위한 기초 연구
    김민화 아동학회지 29 (2) : 155 ~ 179 [2008]
  • 다문화가정 어머니의 한국어능력과 유아기 자녀의 언어발달
    우현경 아동학회지 30 (3) : 23 ~ 36 [2009]
  • Why ambiguity detection is a predictor of early reading skill
    Wankoff, L. S. Communication Disorders Quarterly 30 : 183 ~ 192 [2009]
  • Verbal analogical reasoning skills of school-age children in multi-cultural families
    Jeon, J. H. Journal of Speech-Language and Hearing Disorders 20 : 167 ~ 181 [2011]
  • The research on the realities of multicultural children’s ability to understand a vocabulary
    Sung, D. W. Chinju National University of Education [2009]
  • The language development of bilingual children speaking Korean and English
    Hwang, H. S. Child Studies in Diverse Contexts 21 : 69 ~ 79 [2006]
  • The ability of lexical ambiguity comprehension in 3 and 6 grades
    Moon, E. R. Dankook University [2010]
  • Status of students in multi-culture families
    Korea Ministry of Education and Science Technology Korea Ministry of Education and Science Technology [2012]
  • Language disorders from infancy through adolescence: Assessment and intervention
    Paul, R. Elsevier [2007]
  • Korean sentence comprehension test
    Pae, S. Y. Seoul Community Rehabilitation Center [2004]
  • Introduction to Korean vocabulary
    Kim, K. H. Jipmoondang [2004]
  • Estimating the definition of concrete nouns of school-age children and adults
    Park, S. S. Dankook University [2005]
  • Detecting the ambiguity of sentences : relationship to early reading skill
    Cairns, H. S. Communication Disorders Quarterly 25 : 68 ~ 78 [2004]
  • Comprehension ability of ambiguity sentences using homonyms assignments of low-grade elementary school students with poor reading ability
    Kim, S. H. Ewha Womans University [2010]
  • Children’s interpretations of homonyms : a developmental study
    Mazzocco, M. M. M. Journal of Child Language 24 : 441 ~ 467 [1997]
  • Children’s difficulty in learning homonyms
    Doherty, M. J. Journal of Child Language 31 : 203 ~ 214 [2004]
  • A study on the expressive skill of children from international marriages
    An, W. S. Korea National University of Education [2007]
  • A study on comprehension ability of homonym for 3rd and 4th grade elementary school students from multicultural family
    Kwak. S. S. Yongin University [2012]
  • A comparison of homonym and novel word learnning : the role of phonotactic probability and word frequency
    Storkel, H. L. Journal of Child Language 32 : 827 ~ 853 [2005]