다문화가정 아동의 표현어휘 향상도에 따른 어휘발달 변인 종단연구

' 다문화가정 아동의 표현어휘 향상도에 따른 어휘발달 변인 종단연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • children from multicultural families
  • environmentalvariables
  • expressivevocabularydevelopment
  • longitudinal study
  • vocabulary ability
  • 다문화가정 아동
  • 어휘능력
  • 종단 연구
  • 표현어휘발달
  • 환경적변인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
864 0

0.0%

' 다문화가정 아동의 표현어휘 향상도에 따른 어휘발달 변인 종단연구' 의 참고문헌

  • 한국어-중국어 이중언어 아동의 초기 의미관계 발달과정에 관한 단기종단연구
    이귀옥 이중언어학 28 (28) : 249 ~ 266 [2005]
  • 한국 내 다문화가정의 자녀교육 실태조사 연구
    김갑성 청소년문화포럼 18 (18) : 57 ~ 95 [2006]
  • 학령 전 아동의 담화결속장치 발달에 관한 종단 연구
    이희란 Communication Sciences and Disorders 15 (3) : 298 ~ 306 [2010]
  • 학년에 따른 학령기 다문화가정아동과 일반가정아동의 생성이름대기 특성 비교
    김화수 특수교육저널:이론과 실천 10 (4) : 331 ~ 360 [2009]
  • 초등학교 저학년 읽기부진아동의 읽기능력 및 읽기관련변인에 대한 종단연구
    정부자 언어치료연구 20 (1) : 103 ~ 121 [2011]
  • 종단연구를 통한 '말늦은아동(late-talker)'의 표현어휘발달 예측요인 분석
    홍경훈 Communication Sciences and Disorders 10 (1) : 1 ~ 24 [2005]
  • 유아기의 기본적인 언어능력이 초등학교 1학년 국어 학력과 어휘에 미치는 영향
    김민정 김순환 이기숙 유아교육연구 31 (5) : 299 ~ 322 [2011]
  • 어머니의 사회경제적 지위, 자녀수에 따른 양육스트레스와 영아의 표현어휘 발달과의 관계
    임순화 미래유아교육학회지 17 (1) : 251 ~ 278 [2010]
  • 아동의 초기 언어발달과 어머니의 언어적 입력간의 관계:동사와 명사를 중심으로
    이혜련 아동학회지 26 (5) : 205 ~ 216 [2005]
  • 수용ㆍ표현 어휘력 검사(Receptive and Expressive Vocabulary Test: REVT)의 개발연구: 문항개발 및 신뢰도 분석을 중심으로
    홍경훈 Communication Sciences and Disorders 14 (1) : 34 ~ 45 [2009]
  • 수용·표현 어휘력검사(Receptive Expressive Vocabulary Test)의 타당도 연구 - 취학 전 언어발달지체아동을 중심으로 -
    김영태 언어치료연구 18 (1) : 57 ~ 72 [2009]
  • 다문화사회와국어교육다문화가정자녀의한국어교육을중심으로
    윤희원 국어교육학연구 34 (34) : 5 ~ 25 [2009]
  • 다문화가정아동의 5세 전 후 집단 간 언어발달특성 비교 연구
    황상심 특수교육저널:이론과 실천 10 (3) : 265 ~ 281 [2009]
  • 다문화가정 자녀의 어휘력 고찰
    김선정 이중언어학 40 (40) : 31 ~ 55 [2009]
  • 다문화가정 이주여성의 한국어능력이 자녀의 한국어능력 발달에 미치는 영향
    최현욱 특수교육저널:이론과 실천 10 (4) : 315 ~ 329 [2009]
  • 다문화가정 유아의 초기 표현어휘 발달과 성차
    황상심 언어치료연구 19 (1) : 193 ~ 209 [2010]
  • 다문화가정 유아의 언어능력과 가정문해환경
    성미영 아동교육 19 (4) : 33 ~ 47 [2010]
  • 다문화가정 어머니의 한국어능력과 유아기 자녀의 언어발달
    우현경 아동학회지 30 (3) : 23 ~ 36 [2009]
  • 다문화가정 아동의 품사별 어휘정확도 및 반응속도 특성
    오소정 언어치료연구 20 (4) : 125 ~ 142 [2011]
  • 다문화가정 아동의 표현어휘능력 연구 - K-BNT-C를 중심으로 -
    이수정 언어치료연구 17 (3) : 95 ~ 115 [2008]
  • 다문화가정 아동의 이야기 산출
    배소영 언어치료연구 19 (2) : 53 ~ 72 [2010]
  • 농촌지역 다문화가정아동들의 언어특성관련 상관 연구
    황상심 언어치료연구 17 (1) : 81 ~ 102 [2008]
  • 농어촌 다문화가정 유아와 일반가정 유아의 언어 및 정서․사회성 발달 연구
    구효진 특수교육학연구 44 (3) : 355 ~ 374 [2009]
  • 가정형태에 따른 유아의 발달수준 비교 연구: 다문화 저소득 일반가정의 유아를 대상으로
    방소영 육아정책연구 5 (2) : 1 ~ 22 [2011]
  • The status and future steps of education in children from multicultural families : a policy discussion
    Won, H. M. The Office of Rep. Won Hee-Mok [2008]
  • The statistics of consultations for multicultural families in 2011
    Korea Legal Aid Center for Family Relations Korea Legal Aid Center for Family Relations [2011]
  • The state of foreign residents in 2011
    Korea Ministry of Security and Public Administration Korea Ministry of Security and Public Administration [2011]
  • The state of children from multicultural families
    Korea Ministry of Education & Human Resources Development Korea Ministry of Education & Human Resources Development [2010]
  • The results of the support program for language development in children from multicultural families 2010
    Korea Central Office for Multicultural Family Support Centers Korea Central Office for Multicultural Family Support Centers [2011]
  • The language development of bilingual children speaking Korean and English
    Hwang, H. S. Korean Journal of Child Studies 21 : 69 ~ 79 [2006]
  • Research on maternal linguistic input and Korean language development phases of children from multicultural families
    Park, E. J. Keimyung University [2010]
  • Receptive & expressive vocabulary test(REVT)
    Kim, Y. T. Seoul Community Rehabilitation Center [2009]
  • Predictors of language disorders in school-aged children from multi-cultural family: vocabulary knowledge-based tasks and language processing tasks
    Oh, S. J. Ewha Womans University [2012]
  • Noun and verb naming of Korean children with multicultural background
    Kim, E. Y. Hallym University [2008]
  • Mean length of utterance levels in 6-month intervals for children 3 to 9 years with and without language impairments
    Rice, M. L. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 53 : 333 ~ 349 [2010]
  • Maternal education and measures of early speech and language
    Dollaghan, C. A. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 42 : 1432 ~ 1443 [1999]
  • Longitudinal study of early vocal and phonetic development for cochlear implant infants
    Jeon, H. J. Ewha Womans University [2011]
  • Language disorders from infancy through adolescence: assessment & intervention
    Paul, R. Elsevier [2007]
  • Language differentiation in early bilingual development
    Genesee, F. Journal of Child Language 22 : 611 ~ 632 [1995]
  • Language characteristics of pre-school children from low-income multicultural families and effect of parent training using CAI
    Kim, Y. R. Ewha Womans University [2011]
  • Korean-Wechsler preschool and primary scale of intelligence(K-WPPSI)
    Park, H. W. Special Education Publishing Co [2002]
  • Korean-Wechsler intelligence scale for children
    Kwak, K. J. Special Education Publishing Co [2001]
  • Ethnography and language socialization : a cross-cultural perspective
    Crago, M. B. Topics in Language Disorders 12 : 28 ~ 39 [1992]
  • Early language and behavioral regulation skills as predictors of social outcomes
    Aro, T. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 55 : 395 ~ 408 [2012]
  • Dual language development & disorders : a handbook on bilingualism & second language learning
    Genesee, F. Paul H Brookes Publishing [2004]
  • Comparison of expressive vocabulary ability of pure-Korean, sino-Korean and words of foreign origin between children from multicultural families and children from Korean parents
    Kim, S. J. Intelligence and Creation [2011]
  • A study on vocabulary development characteristics of children in multicultural families: Focused on native languages of the mothers
    Lee, W. Y. Chungnam University [2012]
  • A study on the status of language and culture acculturation of immigrant women in international marriages: a case study of Imsil-gun (Suncheon-gun, Namwon-si) area in North Jeolla
    Wang, H. S. National Institute of the Korean Language [2005]
  • A study on the data development for educational support in multicultural families
    Jo, Y. D. Ministry of Education & Human Resources Development [2006]
  • A study on multi-cultural family children learners’ learning and development of the Korean language (focus on vocal sounds, syntax, vocabulary and narration)
    Yi, M. Y. Korean Language & Culture 8 : 179 ~ 214 [2010]
  • A First Language : The Early Stages
    Brown, R. Harvard University Press [1973]
  • 6-18개월 구개열 영유아와 일반 영유아의 발성 발달에 관한 종단연구
    김민영 Communication Sciences and Disorders 18 (2) : 223 ~ 234 [2013]
  • 4,5,6세 다문화가정 유아의 언어발달 실태
    유승애 육아지원연구 4 (2) : 51 ~ 68 [2009]