기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구

논문상세정보
' 기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • authenticity
  • brand attitude
  • company-consumeridentification
  • corporate reputation
  • csr
  • csv
  • 기업 명성
  • 기업-소비자 동일시
  • 소비자인게이지먼트
  • 자기효능감
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,245 1

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' 기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한국기업 CSR활동의 공유가치창출에 관한 실증연구
    김세중 로고스경영연구 10 (4) : 1 ~ 28 [2012]
  • 판매원의 서비스는 꾸며진 것인가? 진정한 것인가?: 판매원의 감정노동에 관한 고객의 지각된 진정성(authenticity)이 서비스품질평가에 미치는 영향
    김상희 마케팅연구 24 (3) : 1 ~ 33 [2009]
  • 진정성 갖춘 혁신, 고객과의 벽을 깬다
    여준상 동아비즈니스 리뷰 74 : 42 ~ 54 [2011]
  • 지속성장기업의조건 : CSR.
    조희재 [2007]
  • 자기효능감을 통한 인간욕구의 이해
    윤관호 이임정 한국경영교육학회 학술발표대회논문집 : 533 ~ 539 [2008]
  • 여성의 정치참여와 정치적 효능감
    윤선숙 경상대학교 [2012]
  • 소비자의 지각된 적합성 및 확장 브랜드 태도에 영향을 미치는 기업특성요인에 대한 연구
    이종호 대한경영학회지 17 (1) : 35 ~ 53 [2004]
  • 사회친화적 활동, 초일류기업의 가늠자내일신문 2011-6-30일자 기사
  • 사회공헌국민인식조사
  • 문재인·민주당 지지자 ‘정치효능감’ 더높아, 2012-11-22자 기사
  • 내부브랜딩:내부고객의 브랜드 동일시가 내부고객만족과cs활동에 미치는 영향
    이유재 마케팅연구 19 (3) : 81 ~ 112 [2004]
  • 기업의사회책임활동(CSR)이 기업명성에 미치는 영향
    배현미 한국광고홍보학회 춘계학술발표논문집 2008 (0) : 1 ~ 28 [2008]
  • 기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
    한은경 광고연구 60 (2003) : 155 ~ 177 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동(CSR)이 기업-소비자 동일시와 기업에 대한 태도 및 재이용의도에 미치는 영향 - 대규모 커피 전문점 이용고객을 중심으로 -
    박민영 관광연구 26 (5) : 239 ~ 260 [2011]
  • 기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
    윤각 광고연구 (75) : 163 ~ 186 [2007]
  • 기업의 사회적 책임 활동의 효과에 영향을 미치는 변인들에 관한 연구
    김정현 광고연구 87 (87) : 339 ~ 363 [2010]
  • 기업의 사회공헌활동이 기업가치에 미치는 영향: 기부금지출을 중심으로
    최운열 경영학연구 38 (2) : 407 ~ 432 [2009]
  • 기업의 공익활동 유형에 따른 소비자 인식의 차이가 제품 광고에 대한 인지적 반응에 미치는 영향-자선적 공익활동과 기능적 공익활동의 특성을 중심으로
    조형오 홍보학연구 10 (1) : 5 ~ 39 [2006]
  • 기업에 공유가치를 입혀라 : 창조경제를 만든 해외기업의 CSV 사례
    임소현 KOTRA [2013]
  • 기업 호감도(CFI) 조사 2011
  • 공익연계마케팅에 대한 고찰
    김자경 한국언론학보 45 : 5 ~ 40 [2001]
  • 공무원의 자기효능감이 업무성과에 미치는 영향
    김문성 한국공공관리학보 25 (4) : 143 ~ 161 [2011]
  • Walk the line : Active moms define corporate social responsibility
    O'Connora, A. Public Relations Review 34 : 343 ~ 350 [2008]
  • Understanding the Bond of Identification : an Investigation of It’s Correlates among Art Museum Members
    Bhattacharya, C. B. Journal of Marketing 59 (10) : 46 ~ 57 [1995]
  • Understanding attitudes and predicting social behavior
    Ajzen, I. Prentice Hall [1997]
  • The voter decides. Evanston
    Campbell, J. R. Row, Peterson [1954]
  • The relationship between financial and social performance : Repainting a portrait
    Roman, R. M. Business and Society 38 (1) : 109 ~ 125 [1999]
  • The practice of business : The current status of corporate social responsibility
    Eilbert, H. Business Horizons 16 (4) : 5 ~ 14 [1973]
  • The effects of verbal and visual components of advertisements on brand attitudes and attitude toward the advertisement
    Mitchell, A. A. Journal of Consumer Research 13 : 12 ~ 24 [1981]
  • The effect of corporate social responsibility on customer donations to corporate-supported nonprofits
    Lichtenstein, D. R. Journal of Marketing 68 (4) : 16 ~ 32 [2004]
  • The Impact of Perceived Corporate Social Resposibility on Consumer Behavior
    Becker-Olsen, K. L. Journal of Business Research 59 : 46 ~ 53 [2005]
  • The Emergence of Corporate Social Responsibility in Chile : the importance of authenticity and social network
    Beckman, T. Journal of Business Ethics 86 : 191 ~ 206 [2009]
  • The Company and the Product:Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, J. Journal of Marketing 61 (1) : 68 ~ 84 [1997]
  • Strategy and Society: The Link between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility
    Porter HBR [2006]
  • Social Responsibilities of the Businessman
    Bowen, H. R. Harper & Row [1953]
  • Self-efficacy: Thought control of action
    Jerusalem, M. Hemisphere : 195 ~ 216 [1992]
  • Self efficacy : Toward a unifying theory of behavioral change
    Bandura.A Psychological Review 84 (2) : 191 ~ 215 [1977]
  • SNS광고와 퍼블리시티 간 효과 차이와 결합효과 연구 : 메시지 관여도의 매개역할을 중심으로
    윤각 광고학연구 24 (5) : 227 ~ 240 [2013]
  • Political information efficacy and younger voters
    Kaid, L. L. Paper presented at the annual meeting of the National Communication Association, Chicago [2004]
  • Perceived usefulness, perceived case of use, and user accptance of information technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Marketing 3.0 : From Products to Customers to the Human Spirit
    Kotler, Philip John Wiley & Sons [2010]
  • Manual for the construction of selfefficacy scales
    Bandura.A Stanford University [1995]
  • Levels of Processing : A framework for memory research
    Craik, F. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior 11 : 671 ~ 684 [1972]
  • Information Processing Research in Advertising
    Burnkrant, R. E. Lawrence Erlbaum Associates : 43 ~ 64 [1983]
  • Foci and Bases of Employee Commitment : Implications for Job Performance
    Becker, Thomas E. Academy of Management Journal 39 (2) : 464 ~ 482 [1996]
  • Customer Engagement : Conceptual Domain, Fundamental Propositions, and Implications for Research
    Brodie R. J Journal of Service Research 14 : 252 ~ 271 [2011]
  • Creating Shared Value: How to reinvent capitalism-unleash a wave of innovation and growth
    Porter HBR 87 : 63 ~ 77 [2011]
  • Consumers’ Emotional Response to Service Encounters : The Influence of the Service Provider
    Price, L. L. International Journal of Service Industry Management 6 (3) : 34 ~ 63 [1995]
  • Consumercompany identification: a framework for understanding consumers’ relationships with companies
    Bhattacharya, C. B. Journal of Marketing 67 (2) : 76 ~ 88 [2003]
  • Consumer behavior
    Wilkie, William L. John Wiley & Sons [1990]
  • Consumer Perceptions of Interpersonal Equity and Satisfaction in Transactions; a Field Survey Approach
    Oliver, Richard L. Journal of Marketing 53 (2) : 21 ~ 35 [1989]
  • Consumer Cocreation in New Product Development
    Hoyer, W. D. Journal of Service Research 13 (3) : 283 ~ 296 [2010]
  • Congruence effects in sponsorship : The mediating role of sponsor credibility and consumer attribution of sponsor motive
    Rifon, Nora J. Journal of Advertising 33 (1) : 29 ~ 42 [2004]
  • Co-Creation Experiences: The Next Practice in Value Creation
    Prahalad, Coimbatore K. Journal of Interactive Marketing 18 (3) : 5 ~ 14 [2004]
  • Cause Marketing : A New Direction in the Marketing of Corporate Responsibility
    Smith, S. M. Journal of Consumer Marketing 8 : 19 ~ 35 [1991]
  • CSR활동의 내부 마케팅 효과 연구 : 기업명성과 임직원들의 직무만족을 중심으로
    윤각 홍보학연구 15 (3) : 41 ~ 76 [2011]
  • CSR 활동의 진정성이 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구
    이미영 한국언론학보 56 (1) : 58 ~ 83 [2012]
  • Business and Society
    McGuire, J. W. McGraw-Mill [1963]
  • Building Corporate Associations: Consumer Attributions for Corporate Socially Responsible Programs
    Ellen, P. Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) : 147 ~ 157 [2006]
  • Brand Experience : What is it? How is it Measured? Does it Affect Loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of Marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • Audience involvement effects on the information processing of umbrella print advertisements
    Leigh, J. H. Journal of Advertising 16 (3) : 3 ~ 12 [1987]
  • Assessing the role of emotions as mediators of consumer responses to advertising
    Holbrook M. B. Journal of Consumer Research 14 (1) : 404 ~ 420 [1987]
  • Advertising’s Immediate and Delayed Influence on Brand Attitudes : Considerations Across Message-Involvement Levels
    Muehling, Darrel D. Journal of Advertising 17 (4) : 23 ~ 34 [1988]
  • A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
    Carroll. A. B Academy of Management Review 4 (4) : 497 ~ 505 [1979]