환경 라벨링에 대한 소비자 혼란의 실증적 연구와 소비자 환경교육의 함의

논문상세정보
' 환경 라벨링에 대한 소비자 혼란의 실증적 연구와 소비자 환경교육의 함의' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • consumerconfusion
  • eco-labelling
  • environmental education
  • environmentally-friendlyfood
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,461 0

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' 환경 라벨링에 대한 소비자 혼란의 실증적 연구와 소비자 환경교육의 함의' 의 참고문헌

  • 환경마크제도를 통한 녹색 소비운동
    최병철 울산대학교 사회과학논집 10 (1) : 395 ~ 406 [2000]
  • 환경라벨링에 대한 인식실태와 제도의 신뢰성에 관한 연구
    최문성 무역연구 6 (3) : 193 ~ 213 [2010]
  • 프랜차이즈 시스템의 선택속성과 감정, 인식불일치, 신뢰가 브랜드선택 의도에 미치는 영향: 예비 가맹점주를 대상으로
    이인호 한국유통학회 춘계학술대회발표논문집 : 211 ~ 223 [2009]
  • 친환경 제품의 평가와 구매 의도에 미치는 외재적 단서의 영향 - 주방 세제의 환경 마크를 중심으로 -
    이수형 환경교육 26 (1) : 128 ~ 143 [2013]
  • 친분없는 구전의 영향력에 대한 소비자의 과도한 조정 효과에 관한연구
    김경민 김경진 마케팅연구 25 (3) : 71 ~ 95 [2010]
  • 우리나라 환경상품의 표시․광고실태와 개선방향
    노영화 광고연구 (봄) : 99 ~ 122 [1998]
  • 영국- 조사 결과, 식품라벨제로 혼란을 느끼는 도덕적 소비자(ethical shopper)
    녹색경영정보포털
  • 세계 각국 환경보호 목적 라벨링 시행현황
    환경부 [2003]
  • 서비스접점에서 발생한 부정적 감정이 고객의 관계단절행동에 미치는 영향
    서문식 조상리 마케팅관리연구 11 (2) : 55 ~ 80 [2006]
  • 고객의 자기조절성향이 서비스 실패에 따른부정적 감정과 고객반응에 미치는 영향 -귀인과정에 따른 조정적 역할을 중심으로-
    성형석 아시아마케팅저널 12 (2) : 83 ~ 110 [2010]
  • Word-of-mouth communication in the service marketplace
    Mangold, W. G. Journal of Services Marketing 13 (1) : 73 ~ 89 [1999]
  • Varieties of environmental labelling, market structures, and sustainable consumption across Europe : A comparative analysis of organizational and market supply determinants of environmental-labelled goods
    Koos, S. Journal of Consumer Policy 34 (1) : 127 ~ 151 [2011]
  • Using strategic alliances to develop credible green marketing
    Mendleson, N. Journal of Consumer Marketing 12 (2) : 4 ~ 18 [1995]
  • Towards a conceptual model of consumer confusion
    Mitchell, V-W. Advances in Consumer Research 32 : 143 ~ 150 [2005]
  • The effect of consumption emotions on satisfaction and word-of-mouth communications
    Ladhari, R. Psychology & Marketing 24 : 1085 ~ 1108 [2007]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 : 81 ~ 93 [2001]
  • The Effect of Consumer Confusion Proneness on Word of Mouth, Trust, and Customer Satisfaction
    Walsh, G. European Journal of Marketing 44 (6) : 838 ~ 859 [2010]
  • Search Regret : Antecedents and Consequences
    Reynolds, K. E. Journal of Retailing 82 (4) : 339 ~ 348 [2006]
  • Product-Related Environmental Information to Guide Consumer Purchases:A Review and Analysis of Research on Perceptions, Understanding and Use Among Nordic Consumers
    Leire C. Journal of Cleaner Production 13 (10-11) : 1061 ~ 1070 [2005]
  • Marketing causes and implications of consumer confusion
    Mitchell, V-W. Journal of Product & Brand Management 8 (4) : 319 ~ 339 [1999]
  • Levinas 타자의 타자성이 환경교육에 주는 함의
    서은정 환경교육 26 (1) : 19 ~ 32 [2013]
  • Label confusion : The Groucho effect of uncertain standards
    Harbaugh, R. Management Science 57 (9) : 1512 ~ 1527 [2011]
  • Informing the green consumer
    Salzman, J. Journal of Industrial Ecology 1 (2) : 12 ~ 13 [1997]
  • Feeling Bad: Antecedents and Consequences of Negative Emotions in Ongoing Change
    Kiefer, T. Journal of Organizational Behavior 26 : 875 ~ 897 [2005]
  • Discrete Negative Emotions and Customer Dissatisfaction Responses in a Casual Restaurant Setting
    Mattila, A. S. Journal of Hospitality & Tourism Research 32 (1) : 89 ~ 107 [2008]
  • Development and validation of brief measures of positive and negative affect. The PANAS scales
    Watson, D. Journal of Personality and Social Psychology 54 (6) : 1063 ~ 1070 [1988]
  • Consumer confusion in the Chinese personal computer market
    Leek, S. Journal of Product & Brand Management 15 (3) : 184 ~ 193 [2006]
  • Consumer Confusion Proneness: Scale Development, Validation, and Application
    Walsh, G. Journal of Marketing Management 23 (7-8) : 697 ~ 721 [2007]
  • Communicating environmental information : Are marketing claims on packaging misleading
    Polonsky, M. J. Journal of Business Ethics 17 : 281 ~ 294 [1998]
  • Beyond Valence in Customer Dissatisfaction : A Review and New Findings on Behavioral Responses to Regret and Disappointment in Failed Services
    Zeelenberg, M. Journal of Business Research 57 : 445 ~ 455 [2004]
  • An Empirical Study on The Influence of Environmental Labels on Consumers
    D’souza, C. Corporate Communications : An International Journal 11 (2) : 163 ~ 173 [2006]