TV 시청 상황을 위한 몰입 척도

논문상세정보
' TV 시청 상황을 위한 몰입 척도' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 무선공학
  • attention
  • engagement
  • involvement
  • measurementscale
  • rating
  • 관여
  • 몰입
  • 시청률
  • 주의
  • 척도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,153 1

0.0%

' TV 시청 상황을 위한 몰입 척도' 의 참고문헌

  • 프로그램 특성 및 제품노출 방식에 따른 텔레비전 PPL의 효과 차이 :대규모 온라인 설문을 통한 의사실험 연구
    김태용 광고학연구 24 (8) : 203 ~ 228 [2013]
  • 프로그램 인게이지먼트에 기반한 방송광고 판매방식이 지상파 광고의 브랜드 애드파워 제고에 미치는 영향 연구
    오세성 [2009]
  • 프로그램 분위기와 프로그램 관여도에 따른 PPL효과 연구
    김정현 광고연구 (78) : 65 ~ 85 [2008]
  • 심리생리학적 측정방법인 안구추적을 이용한 한국과 미국의 광고 연구 분석
    이시훈 사회과학연구 23 (2) : 47 ~ 73 [2012]
  • 스크린광고 유형과 소비자 광고몰입이 광고효과에 미치는 영향
    이명형 광고학연구 23 (1) : 27 ~ 45 [2012]
  • 스마트폰환경에서의 광고 인게이지먼트 선행요인과 결과요인에 관한 연구
    김유정 한국컴퓨터정보학회논문지 18 (9) : 153 ~ 163 [2013]
  • 소셜네트워킹을 통한 마케팅활동에서 각 개인의 성향에 따라 나타나는 커뮤니케이션 형태와 정보에 대한 인게이지먼트 - 트위터를 중심으로
    김현숙 광고연구 (89) : 122 ~ 154 [2011]
  • 미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향:모바일 애플리케이션을 중심으로
    정만수 조가연 광고학연구 23 (2) : 201 ~ 227 [2012]
  • 몰입(flow)경험이 만족도에 미치는 영향 : 드라마촬영지 관광객 중심으로
    유재경 관광연구저널 21 (1) : 389 ~ 400 [2007]
  • 모바일 광고의 상호작용 구성요인이 모바일 광고 수용에 미치는 영향 : 몰입과 침입성을 매개변인으로
    신일기 한국디자인포럼 (33) : 299 ~ 308 [2011]
  • 디지털 사이니지 광고 유형에 따른 브랜드 체험이 인게이지먼트에 미치는 영향
    한광석 광고연구 (98) : 43 ~ 84 [2013]
  • 구조방정식모델 개념과 이해
    우종필 한나래 [2012]
  • 광고학 개론
    김봉현 한경사 [2013]
  • The development of the game engagement questionnaire: A measure of engagement in video game-playing
    Brockmyer, J. H. Journal of Experimental Social Psychology 45 (4) : 624 ~ 634 [2009]
  • Telepresence via Television : Two Dimensions of Telepresence. May Have Different Connections to Memory and Persuasion
    Kim, T. Journal of Computer-Mediated Communication 3 (2) [1997]
  • TV프로그램의 인게이지먼트가 광고효과에 미치는 영향
    이종선 광고연구 (83) : 155 ~ 191 [2009]
  • TV프로그램의 양적인 측정지표와 질적인 측정지표의 상호작용이 방송광고효과에 미치는 영향
    오세성 광고학연구 22 (1) : 129 ~ 150 [2011]
  • TV광고와 인터넷 배너광고 간의 크로스미디어광고의 효과에 관한 실증적 연구: 광고인게이지먼트, 브랜드인게이지먼트, 구매의도를 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 20 (3) : 67 ~ 90 [2012]
  • TV 프로그램의 인게이지먼트와 제품 배치 유형이 광고효과에 미치는 영향
    이수범 광고연구 (96) : 318 ~ 348 [2013]
  • Media planning: From recency to engagement
    Ephron, E. The ICFAI University Press [2006]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 (3) : 341 ~ 352 [1985]
  • Measuring narrative engagement
    Busselle, R Media Psychology 12 (4) : 321 ~ 347 [2009]
  • Measuring blog engagement: Testing a four-dimensional scale
    Yang, S. U. Public Relations Review 35 : 323 ~ 324 [2009]
  • Grounded investigation of game immersion. CHI 2004, ACM Conference on Human Factors in Computing
    Brown, E. ACM Press : 1297 ~ 1300 [2004]
  • Flow-the psychology of optimal experience
    Csikszentmihalyi, M. Harper Perennial [1990]
  • Emotional engagement : How television builds big brands at low attention
    Heath, R. Journal of Advertising research 49 (1) : 62 ~ 73 [2009]
  • Consumer behavior: buying, having and being
    Solomon, M. R. Pearson Education [2002]
  • Computers as theatre
    Laurel, B. Addison-Wesley [1993]
  • Audience involvement in advertising : four levels
    Greenwald, A. G Journal of Consumer Research 11 (1) : 581 ~ 592 [1984]
  • At the heart of it all : The concept of presence
    Lombard, M. Journal of Computer-Mediated Communication 3 (2) [1997]
  • Assessing reliability and stability in panel models
    Wheaton, B. Sociological Methodology 8 (1) : 84 ~ 136 [1977]
  • An experimental study of the relationship between online engagement and advertising effectiveness
    Calder, B. J. Journal of Interactive Marketing 23 (4) : 321 ~ 331 [2009]
  • Advertising engagement : A driver of message involvement on message effects
    Wang, A. Journal of Advertising Research 46 (4) : 355 ~ 368 [2006]
  • A long engagement: Why the debate about engagement metrics misses the point
    Taylor, J. ESOMAR [2010]