텍스트와 그림 자료에서 학습용 에이전트의 제스처 유형과 얼굴표정이 학습자의 의인화 지각과 인지효율성에 미치는 영향

논문상세정보
' 텍스트와 그림 자료에서 학습용 에이전트의 제스처 유형과 얼굴표정이 학습자의 의인화 지각과 인지효율성에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • cognitiveefficiency
  • pedagogicalagent
  • persona effect
  • 비언어적 의사소통
  • 의인화 효과
  • 인지효율성
  • 제스처
  • 학습용에이전트
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,463 0

0.0%

' 텍스트와 그림 자료에서 학습용 에이전트의 제스처 유형과 얼굴표정이 학습자의 의인화 지각과 인지효율성에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 학습용 에이전트의 제스처와 얼굴표정이 학습이해도 및 의인화 효과에 미치는 영향
    류지헌 감성과학 16 (3) : 281 ~ 292 [2013]
  • 초등영어교사 제스처의 기능과 학습자의 인식
    노경희 초등영어교육 17 (3) : 119 ~ 143 [2011]
  • 인지부하 측정을 위한 구인의 탐색 및 타당화
    류지헌 임지현 교육정보미디어연구 15 (2) : 1 ~ 27 [2009]
  • 인쇄자료를 활용한 모바일 학습에서 에이전트의 사실성 수준이 의인화 효과 및 인지부하요인에 미치는 영향
    류지헌 컴퓨터교육학회 논문지 15 (1) : 55 ~ 64 [2012]
  • 이미지의 사실성과 학습자의 전문성이 학습용 에이전트의 의인화 효과에 미치는 영향
    류지헌 감성과학 15 (1) : 47 ~ 56 [2012]
  • 아이트래킹에 의한 가상 캐릭터의 스크린 레이아웃 연구
    김남훈 디지털디자인학연구 8 (4) : 69 ~ 77 [2008]
  • 박사
  • 멀티미디어학습에서 캐릭터 에이전트의 활용이 사회적 실재감에 미치는 영향
    김은주 교육정보미디어연구 14 (1) : 73 ~ 98 [2008]
  • 멀티미디어 활용 학습에서 시각․청각 정보의 제시원리 탐색
    박성익 서울대학교사대논지 67 (1) : 105 ~ 120 [2003]
  • 멀티미디어 학습자료 설계를 위한 인지부하 설문의 민감도 분석 및 학습 성취에 대한 예언변수 분석
    류지헌 교육정보미디어연구 17 (3) : 309 ~ 332 [2011]
  • 박사
  • 가상캐릭터에 얼굴표정 적용에 관한 연구 - 감성 유발 방식에 따른 생체신호를 중심으로 -
    이동엽 디지털디자인학연구 13 (4) : 455 ~ 463 [2013]
  • e-Learning and the Science of instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning
    Clark, R. C. Pfeiffer [2011]
  • Variability of worked examples and transfer of geometrical problem-solving skills : A cognitive load approach
    Paas, F. G. W. C. Journal of Educational Psychology 86 (1) : 122 ~ 133 [1994]
  • Using virtual peers to guide visual attention during learning : A test of the persona hypothesis
    Moreno, R. Journal of Media Psychology 22 (2) : 52 ~ 60 [2010]
  • Understanding instructions
    Marcus, N. Journal of Educational Psychology 88 (1) : 49 ~ 63 [1996]
  • The role of gesture in bilingual education: Does gesture enhance learning?
    Church, R. Bilingual Education and Bilingualism 7 (4) : 303 ~ 319 [2004]
  • The psychometric structure of pedagogical agent persona
    Ryu, J. Technology, Instruction, Cognition, and Learning 2 : 291 ~ 314 [2005]
  • Teachers’ gestures facilitate students’ learning : A lesson in symmetry
    Valenzeno, L. Contemporary Educational Psychology 28 : 187 ~ 204 [2002]
  • Studies on gesture expressivity for a virtual agent
    Pelachaud, C. Speech Communication 51 (7) : 630 ~ 639 [2009]
  • Pedagogical agent design: the impact of agent realism, gender, ethnicity, and instructional role intelligent tutoring systems : 268 ~ 270
  • Measuring knowledge to optimize cognitive load factors during instruction
    Kalyuga, S. Journal of Educational Psychology 96 (3) : 558 ~ 568 [2004]
  • Learning and understanding science instructional material
    Carlson, R. Journal of Educational Psychology 95 (3) : 629 ~ 640 [2003]
  • Instructional efficiency: Revisiting the original construct in educational research
    Paas van Gog van Gog, T Educational Psychologist 43 (1) : 16 ~ 26 [2008]
  • How to optimize learning from animated models : A Review of guidelines based on cognitive load
    Wouter, P. Review of Educational Research 78 (3) : 645 ~ 675 [2008]
  • Five design principles for experiments on the effects of animated pedagogical agents
    Clark, R. C. Journal of Educational Computing Research 32 (2) : 209 ~ 225 [2005]
  • Evaluating a realistic agent in an advice-giving task
    Dianne, C. B. International Journal of Human-Computer Studies 63 (2005) : 304 ~ 327 [2005]
  • Dynamic advancements in teaching and learning based technologies: New concepts
    Heller, R. Information Science Reference : 66 ~ 78 [2011]
  • Do Pedagogical Agents Facilitate Learner Motivation and Learning Outcomes?
    Domagk, S. Journal of Media Psychology: Theories, Methods, and Applications 22 (2) : 84 ~ 97 [2010]
  • Construction and interference in learning from multiple representation
    Schnotz, W. Learning and Instruction 13 (2) : 141 ~ 156 [2003]
  • Conceptions of Efficiency: Applications in Learning and Problem Solving
    Hoffman, B. Educational psychologist 45 (1) : 1 ~ 14 [2010]
  • Communicative gestures facilitate problem solving for both communicators and recipients
    Lozano, S. C. Journal of Memory and Language 55 (1) : 47 ~ 63 [2006]
  • Commentary : Towards an integrated view of learning from text and visual displays
    Schnotz, W. Educational Psychology Review 14 (1) : 101 ~ 120 [2002]
  • Cognitive load and science text comprehension : Effects of drawing and mentally imagining text content
    Leutner, D. Computers in Human Behavior 25 : 284 ~ 289 [2009]