초등학생들의 과학적 논증활동에서 증거의 유형 및 수준 분석

논문상세정보
' 초등학생들의 과학적 논증활동에서 증거의 유형 및 수준 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 자연과학
  • argumentation
  • elementary science
  • evidence
  • levelsofevidence
  • typesofevidence
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
214 0

0.0%

' 초등학생들의 과학적 논증활동에서 증거의 유형 및 수준 분석' 의 참고문헌

  • 학생 특성에 따른 소그룹 논증 수준 분석
    위수민 과학교육연구지 33 (1) : 1 ~ 11 [2009]
  • 초등학생의‘증거’사용에 따른‘과학적 정당화’활동의 분석
    장신호 초등과학교육 29 (4) : 414 ~ 426 [2010]
  • 초등학교 영재 학생들의 탐구 활동에서 나타나는 논증 과정 평가 및 분석
    임재근 초등과학교육 29 (4) : 441 ~ 450 [2010]
  • 초등과학 영재의 논증활동에서 사용된 증거의 수준 분석
    조현준 한국과학교육학회지 28 (5) : 495 ~ 505 [2008]
  • 교실에서의 실질적 과학 탐구를 위한 과학적 논증 기회에 대한 이론적 고찰
    박영신 한국지구과학회지 27 (4) : 401 ~ 415 [2006]
  • 과학적 논증과정 평가를 위한 루브릭 개발
    양일호 한국과학교육학회지 29 (2) : 203 ~ 220 [2009]
  • What is reasoning?
    Walton, D. N. What is an argument? Journal of Philosophy 87 : 399 ~ 419 [1990]
  • Thinking as argument
    Kuhn, D. Havard Educational Review 62 (2) : 155 ~ 178 [1992]
  • The place of argumentation in the pedagogy of school science
    Newton, P. International Jounal of Science Education 21 (5) : 553 ~ 576 [1999]
  • The debate method of critical thinking:An introduction to argumentation
    Perella, J. Kendall/Hunt [1987]
  • Supporting and promoting argumentation discourse in science education
    Duschl, R. A. Studies in Science Education 38 : 39 ~ 72 [2002]
  • National science education standards
    National Reserch Council National Academy Press [1996]
  • Middle school students' open physics inquiry emphasizing peer argumentation: Its conditions, features, and roles
    Kim, H. K. Seoul National University [2003]
  • Mapping children's discussions of evidence in science to assess collaboration and argumentation
    Simon, S International Journal of Science Education 28 (15) : 1817 ~ 1841 [2006]
  • Laboratory life: The construction of scientific facts
    Latour, B Princeton University Press [1986]
  • High school students' decision making about substantiality
    Siegel, M. A. Environmental Education Research 12 (2) : 201 ~ 215 [2006]
  • Establishing the norms of scientific argumentation in classrooms
    Driver, R. Science Education 84 (3) : 287 ~ 312 [2000]
  • Emergence of mathematical meaning
    Krummheuer, G. Sawrence Erlbaum [1995]
  • 2009 Revised Korean national science curriculum. (2009-41)