초등학교 과학교과에서 정서지능 요소를 활용한 수업 프로그램의 개발과 적용

논문상세정보
' 초등학교 과학교과에서 정서지능 요소를 활용한 수업 프로그램의 개발과 적용' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 자연과학
  • elementary school science
  • emotional intelligence
  • teachingprogram
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
712 2

0.0%

' 초등학교 과학교과에서 정서지능 요소를 활용한 수업 프로그램의 개발과 적용' 의 참고문헌

  • 초등학교 과학 수업에서 학습자의 동기 유발과 참여 활동을 구조화한 수업 전략의 개발과 적용
    박재근 생물교육 38 (2) : 285 ~ 297 [2010]
  • 초등 과학 교과에서 식물 활용 탐구 활동이 정서 지능 및 과학적 태도에 미치는 영향
    이주연 생물교육 39 (3) : 362 ~ 372 [2011]
  • 중학교 과학 학습에서 EQ 향상 프로그램을 활용한 수업의 효과
    정영란 한국과학교육학회지 24 (2) : 258 ~ 266 [2004]
  • 이러닝 환경에서 정서지능이 학업성취도에 미치는 영향
    이인숙 교육정보미디어연구 18 (3) : 227 ~ 248 [2012]
  • 박사
    식물체험활동이 아동의 정서발달에 미치는 영향
    이귀옥 한국실과교육학회지 21 (1) : 113 ~ 128 [2008]
  • 성취목표지향성이 학습결과에 미치는 영향: 정서의 조절효과
    양명희 교육심리연구 23 (1) : 51 ~ 71 [2009]
  • 내외적 학습동기, 자기결정성, 목표지향, 자기지각, 지능관 및 자기조절학습전략 요인들의 학습태도, 학습행동 및 학업성취에 대한 효과
    조현철 교육심리연구 25 (1) : 33 ~ 60 [2011]
  • Trends and international comparative analysis of educational environment in TIMSS
    Kim, S. [2012]
  • The effects of emotional intelligence program on children’s emotional intelligence and school adjustment
    Jung, S Busan Educational Research 20 (1) : 121 ~ 136 [2005]
  • The effect on science related affective domain by science learning applied educational program of emotional intelligence in students of elementary school
    Kim, B. Korea National University of Education. [2005]
  • The development of a questionnaire to measure students'motivation towards science learning
    Tuan, H. L. International Journal of Science Education 27 (6) : 639 ~ 654 [2005]
  • The control-value theory of achievement emotions : Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice
    Pekrun, R. Educational Psychology Review 18 : 315 ~ 341 [2006]
  • TIMSS 2011 international science report
  • TIMSS 2011 international mathematics report
  • Predicting adolescent cognitive and self-regulatory competencies from preschool delay of gratifications : Identifying diagnostic conditions
    Mischel, W. Development Psychology 26 (6) : 978 ~ 986 [1990]
  • PISA 2006 science competencies for tomorrow’s world volume Ⅰ: analysis
    OECD OECD [2007]
  • Literature review and future direction of research for emotional intelligence
    Park, O. Korean Academy of Management [2005]
  • Investigating the basic academic skills and affective characteristics of 3rd grade students
    Yang, M. Korean Journal of Educational Development 22 (1) : 47 ~ 71 [2005]
  • Horticultural therapy
    Son, K. Seowon [1997]
  • Frames of Mind
    Gardner, H. Basic Books [1983]
  • Emotions:Current issues and future directions
    Barrett, L. F. Guilford Press [2001]
  • Emotional intelligence meets traditional standards for an intelligence
    Mayer, J. D. Intelligence 27 : 267 ~ 298 [2000]
  • Emotional intelligence and achievement: Redefining giftedness?
    Maree, J. Gifted Education International 16 (3) : 261 ~ 273 [2002]
  • Emotional intelligence
    Salovey, P. Imagination, Cognition and Personality 9 (3) : 185 ~ 211 [1990]
  • Emotional intelligence
    Goleman, D. Bantam Books [1995]
  • Emotional development and emotional intelligence: Educational Implication
    Mayer, J. D. Basic Books [1997]
  • Elementary guidebook for teacher, Science 4-2
    Korea Foundation for the Advancement of Science and Creativity Ministry of Education, Science and Technology [2010]
  • Effect of emotional Intelligence on social development and academic achievement of elementary school students
    Min, H. Chuncheon National University of Education [2005]
  • Educational psychology:Windows on classroom
    Eggen, P. D. Pearson Education Inc [2010]
  • Development of a test of sciencerelated attitudes
    Fraser, B. J. Science Education 62 (4) : 509 ~ 515 [1978]
  • A study to measure emotional intelligence for Korean students, the concept of new intelligence:Emotional intelligence
    Moon, Y. [1997]
  • A study on the developmental trend and validity of emotional intelligence
    Kwak, Y. Seoul National University [1997]