해외의료관광객의 구매의도 결정요인분석

논문상세정보
' 해외의료관광객의 구매의도 결정요인분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • imageonmedicaltourism(ormedicaltourismimage)
  • national image
  • purchasing intention
  • stayingexperience
  • 구매의도
  • 국가 이미지
  • 의료관광경쟁력
  • 의료관광이미지
  • 해외의료관광
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,207 3

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' 해외의료관광객의 구매의도 결정요인분석' 의 참고문헌

  • 해외 여행경험에 따른 신혼여행상품 중요도-성취도 분석
    이용철 부산 국제관광 학술대회 발표논문 [2008]
  • 한국적 의료관광상품 개발방안 연구
    임범종 호텔경영학연구 18 (3) : 317 ~ 337 [2009]
  • 한국의 국가이미지, 관광지 인지적 및 정서적 이미지, 의료관광 이미지 간의 관계
    임정우 관광연구 28 (3) : 231 ~ 250 [2013]
  • 한국보건산업진흥원
  • 한국 의료관광에 대한 참여 동기와 위험인식: 러시아, 일본 및 중국 의료관광객들을 대상으로 한 국가 간 비교
    안대천 관광연구저널 27 (5) : 309 ~ 334 [2013]
  • 한국 의료관광 참여 동기에 따른 시장세분화;대만의 잠재 관광소비자를 대상으로
    김미경 박성희 관광학연구 35 (5) : 299 ~ 317 [2011]
  • 중국 시장에서 국가이미지 효과의 지역별 차이에 관한 연구
    안종석 국제경영연구 18 (4) : 99 ~ 130 [2007]
  • 일본인과 중국인의 한국 의료관광 참여의도와 선택속성 비교연구
    김미경 관광경영연구 16 (3) : 43 ~ 63 [2012]
  • 의료관광의 지각된 위험이 지각된 가치와 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    정홍교 무역학회지 37 (5) : 525 ~ 549 [2012]
  • 의료관광목적지 선택요인의 인구통계학적 차이분석에 관한 탐색적 연구
    강재정 오상훈 관광레저연구 20 (4) : 139 ~ 159 [2008]
  • 온라인 여행상품 구매의도에 관한 연구 -전형성,관여도,플로우 개념을 중심으로 -
    이보미 이형룡 관광연구 23 (2) : 283 ~ 304 [2008]
  • 여행상품 등급에 따른 관광객의 선택속성이 도매여행사 브랜드 만족과 소매여행사 재 구매에 미치는 영향
    박제온 관광연구 27 (2) : 195 ~ 214 [2012]
  • 병원의 편의지향성이 고객의 편의성과 성과지각에미치는 영향에 관한 연구
    김수배 설상철 마케팅관리연구 10 (2) : 1 ~ 22 [2005]
  • 대구시 의료관광 선택속성과 활성화 방안
    이은미 관광연구 24 (2) : 109 ~ 125 [2009]
  • 국가이미지의 선행요인과 결과요인의 관계: 한․미 비교를 중심으로
    김상우 대한경영학회지 24 (1) : 381 ~ 400 [2011]
  • 국가이미지가 중국의료시장 진출에미치는 영향에 관한 연구
    김경환 병원경영학회지 12 (4) : 45 ~ 67 [2007]
  • 국가이미지가 소비자의 상품 선택에 미치는 영향과 브랜드 개성의 조절효과
    이봉수 무역학회지 34 (2) : 73 ~ 90 [2009]
  • 국가 브랜드 이미지가 의료관광 목적지 선택에 미치는 영향 연구
    권점옥 Tourism Research 38 (1) : 57 ~ 76 [2013]
  • Understanding service convenience
    Berry, L. L. Journal of Marketing 66 : 1 ~ 17 [2002]
  • The Sociology of Tourism: Theoretical and Empirical Investigations
    Cohen, E. Routledge [2002]
  • The Relationship Between Travellers' Career Levels and the Concept of Authenticity
    Pearce, P. Australian Journal of Psychology 37 (2) : 157 ~ 174 [1985]
  • The Influence of the Components of a Stateʼs Tourist Image on Product Positioning and Strategy
    Ahmed, Z. U. Tourism Management 12 (4) : 331 ~ 340 [1991]
  • The Impact of Selected Environmental Forces upon Consumersʼ Willingness to Buy Foreign Products
    Wang, C. Journal of the Academy of Marketing Science 11 (2) : 71 ~ 84 [1983]
  • The Impact of Political Instability on Tourism : Case of Thailand
    Ingram, H. Worldwide Hospitality and Tourism Themes 5 (1) : 92 ~ 103 [2013]
  • Service Quality as a Key Driver of Medical Tourism : The Case of Bumrungrad International Hospitality in Thailand
    Ruamsak, V. International Journal of Leisure and Tourism Marketing 2 (2) : 140 ~ 158 [2011]
  • Researching Tourist Satisfaction
    Ryan, C. Routledge [1995]
  • Quality Assessment and Assurance : Unit of Purpose, Diversity of Means
    Donabedian, A. Inquiry Spring 25 (1) : 90 ~ 99 [1988]
  • Product-Country Images
    Papadopoulos, N. International Business Press [1993]
  • National Images : A Conceptual Assessment
    Hall, C. P. Paper presented to the International Communication Association, Boston [1986]
  • Measuring and Improving Patient Satisfaction
    Shelton, P. J. Aspen Publication [2000]
  • Measuring a Multi-Dimensional Construct : Country Image
    Martin, Ingrid M. Journal of Business Research 36 (4) : 735 ~ 738 [1993]
  • Matching product category and country image perceptions a framework for managing country-of-origin effects
    Roth, M. S. Journal of International Business Studies 23 (3) : 477 ~ 498 [1992]
  • Leisure needs and vacation satisfaction
    Lounsbury, J. W. Leisure Science 14 (2) : 105 ~ 119 [1992]
  • International Marketing and National Character. A Review and Proposal for an Integrative Theory
    Clark, T. Journal of Marketing : 66 ~ 79 [1990]
  • Image Differences between Prospective First-Time and Repeat Visitors to the Lower Rio Grade Valley
    Fakeye, P. C. Journal of Travel Research 30 (2) : 10 ~ 15 [1991]
  • Experienced and Potential Medical Touristsʼ Service Quality Expectations
    Guiry, M. International Journal of Health Care Quality Assurance 26 (5) : 433 ~ 446 [2013]
  • Dimensions of brand personality
    Aaker J. L. Journal of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Destination Image in a Country Context
    Nadeau, J. Annals of Tourism Research 35 (1) : 84 ~ 106 [2008]
  • Cultural Variations in Country of Origin Effects
    Zeynep, G. C. Journal of Marketing Research 37 (3) : 309 ~ 327 [2000]
  • Country-of-origin effects on product evaluations
    Bilkey, W. J. Journal of International Business Studies 13 (1) : 89 ~ 99 [1982]
  • Country-of-origin Effects for Uninational and Binational Products
    Han, C. M. Journal of International Business Studies 19 (2) : 235 ~ 255 [1988]
  • Consumer Behavior, 5th ed
    Engel, J. F. The Dryden Press [1986]
  • Assimilation Effects in Country Image Research
    Ravi Parameswaran, R. International Marketing Review 19 (3) : 259 ~ 278 [2002]
  • A model of destination image formation
    Baloglu, S. Annals of Tourism Research 35 (4) : 11 ~ 15 [1999]
  • A Cross-cultural Study of Perceptions of Medical Tourism among Chinese, Japanese and Korean Tourists in Korea
    Yu, J. Y. Tourism Management(In Press) [2012]
  • A Comparison of Japanese and US Attitudes Toward Foreign Products
    Nagashima Akira Journal of Marketing 34 (1) : 68 ~ 74 [1970]
  • 2012 한국의료관광 총람
    문화체육관광부 한국관광공사 [2011]