중국소비자들을 공략하기 위한 명품브랜드확장의 불일치성에 관한 연구

논문상세정보
' 중국소비자들을 공략하기 위한 명품브랜드확장의 불일치성에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand extension
  • branddegreeofluxury
  • chinese consumer
  • mie(moderateincongruityeffect)
  • 브랜드 명품성
  • 브랜드 확장
  • 중국소비자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 중국소비자들을 공략하기 위한 명품브랜드확장의 불일치성에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 패션명품에 대한 태도 연구
    최선형 복식문화연구 9 (6) : 842 ~ 854 [2001]
  • 중국인의 타인의식형 집단문화와 위조명품 브랜드 구매행동
    김주호 아시아마케팅저널 13 (2) : 27 ~ 48 [2011]
  • 중국내수소비재: 달라진 시장, 새로운 전략으로
    이트레이드 증권 2013. 3. 19 [2013]
  • 중국 주요지역별 소비자의 국가이미지와 지역이미지가 제품평가에 미치는 영향에 관한 실증연구
    김용준 국제경영연구 18 (2) : 41 ~ 69 [2007]
  • 중국 주요지역 소비자의 구매패턴 특성에 따른 브랜드 평가에 관한 실증연구
    김용준 국제경영연구 20 (1) : 27 ~ 54 [2009]
  • 중국 소비자의 자민족중심주의와 그 효과에 관한 연구: 라이프스타일에 따른 차이와 국가이미지의 조절효과
    안종석 국제경영연구 23 (3) : 91 ~ 121 [2012]
  • 중국 소비자의 가치관과 라이프스타일에 관한 문헌연구
    김용준 국제경영연구 11 (1) : 1 ~ 31 [2000]
  • 아동의 브랜드확장 광고 평가
    허종호 소비자학연구 23 (2) : 207 ~ 223 [2012]
  • 소비자-브랜드 관계가 확장된 브랜드 평가에 미치는 영향
    박은아 소비자학연구 15 (4) : 37 ~ 58 [2004]
  • 소비자-브랜드 관계가 소비자 만족과 상표 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    박성연 경영논총 21 (1) : 23 ~ 45 [2003]
  • 서비스 브랜드 애착의 영향요인에 관한 탐색적 연구
    김유경 서비스경영학회지 8 (4) : 185 ~ 218 [2007]
  • 상표확장 효과의 조절변수로서 소비자 특성과 지각의 역할 평가
    이학식 마케팅연구 14 (2) : 23 ~ 44 [1999]
  • 상표의 상향확장과 하향확장의 평가의 차이에 관한 연구
    전성률 경영학연구 28 (2) : 439 ~ 456 [1999]
  • 브랜드 자산평가를 위한 감성 및 관계척도 개발에 관한 연구
    한은경 광고학연구 14 (4) : 37 ~ 66 [2003]
  • 브랜드 애착의 결정변수와 결과변수
    김해룡 소비자학연구 16 (3) : 45 ~ 65 [2005]
  • 브랜드 시장성과에 대한 정보의 유형이 브랜드 자산에 미치는 효과에 관한 연구
    전성률 마케팅연구 18 (2) : 1 ~ 19 [2003]
  • 브랜드 성격이 브랜드 애착에 미치는 영향:커뮤니티 몰입도에 따른 차이 비교
    성영신 한국심리학회지: 소비자·광고 5 (3) : 2 ~ 2 [2004]
  • 브랜드 명품화의 3단계 모델 : PPCA 모델
    전인수 소비자학연구 16 (1) : 209 ~ 227 [2005]
  • 모 브랜드 이미지와 소비자 자아이미지의 일치성이 브랜드 확장제품에 대한 소비자 태도에 미치는 영향에 관한 연구
    안광호 마케팅관리연구 11 (3) : 85 ~ 103 [2006]
  • 명품과비명품 브랜드확장이 제품평가에 미치는 영향에 관한연구 : 소비자의 문화적특성과 확장제품의 Congruity 수준의 조절효과를 중심으로
    박주희 성균관대학교 대학원 [2008]
  • 과시소비성향, 판매촉진과 제조국 이미지가 중국여성소비자의 패션 명품 구매태도에 미치는 영향 : 중국 쓰촨(四川)성 청두(成都)시 소비자를 중심으로
    尹舒 성균관대학교 대학원 [2009]
  • Understanding China's Growing Love for Luxury
    Mckinsey & Company McKinsey Insights China [2011]
  • Trading Up: The New American Luxury
    Silverstein, M. J. Portfolio, Penguin Group [2003]
  • Threats to the External Validity of Brand Extension Research
    Klink, R. R. Journal of Marketing Research 38 (3) : 326 ~ 335 [2001]
  • The moderating role of involvement and differentiation in the evaluation of brand extensions
    Maoz, E. Journal of Consumer Psychology 12 (2) : 119 ~ 131 [2002]
  • The effects of sequential introduction of brand extensions
    Keller K. L. Journal of Marketing Research 29 (1) : 35 ~ 50 [1992]
  • The World of Goods: Towards an Anthropology of Consumption
    Douglas, M. Allen Lane [1978]
  • The Structure of Value: Accounting for Taste
    Mandler, G. Affect and Cognition: The 17th Annual Carnegie Symposium : 3 ~ 36 [1982]
  • The Role of Expectancy and Relevancy in Memory for Verbal and Visual Information : What is Incongruency?
    Heckler, S. E. Journal of Consumer Research 18 (4) : 475 ~ 492 [1992]
  • The Importance of the Brand in Brand Extension
    Broniarczyk, S. M. Journal of Marketing Research 31 (2) : 214 ~ 228 [1994]
  • The Effect of Brand Typology on Brand Extension Fit : Commercial and Academic Research Findings
    McWilliam, G. European Advancesnin Consumer Research 1 : 485 ~ 491 [1993]
  • Stock market reactions to brand extension announcements : the effects of brand attitude and familiarity
    Lane, V. Journal of Marketing 59 (1) : 63 ~ 77 [1995]
  • Schema Congruity as a Basis for Product Evaluation
    Meyers-Levy, J. Journal of Consumer Research 16 (1) : 39 ~ 54 [1989]
  • Representation in Consumer Research
    Belk, R. W. Routledge : 308 ~ 338 [1998]
  • Recall and consumer consideration sets : influencing choice without altering brand evaluations
    Nedungadi, P. Journal of Consumer Research 17 (3) : 263 ~ 276 [1990]
  • Product Differentiation Advantages of Pioneering Brands
    Schmalensee, R. The American Economic Review 72 (3) : 349 ~ 365 [1982]
  • Personal Taste and Family Face : Luxury Consumption in Confucian and Eastern Societies
    Wong, N. Y. Psychology & Marketing 15 (5) : 423 ~ 441 [1998]
  • Measuring Perception of Brand Luxury
    Vigneron, F. Brand Management 11 (6) : 484 ~ 506 [2004]
  • Market Share Rewards to Pioneering Brands : An Empirical Analysis and Strategic Implications
    Urban, G. L. Management Science 32 (6) : 645 ~ 659 [1986]
  • Managing brand equity
    Aaker, D. A. The Free Press [2009]
  • Luxury without borders: China’s new class of shoppers take on the world
    McKinsey Consumer & Shopper Insights McKinsey Insights China [2012]
  • Interpreting cross-cultural replications of brand extension research
    Aaker, D. A. International Journal of Research in Marketing 10 (1) : 55 ~ 59 [1993]
  • Interactive Home Shopping : Consumer, Retailer, and Manufacturer Incentives to Participate in Electronic Marketplaces
    Alba, J. Journal of Marketing 61 (3) : 38 ~ 53 [1997]
  • How does the Congruity of Brand Names Affect Evaluations of Brand Name Extensions?
    Meyers-Levy, J. Journal of Applied Psychology 79 (1) : 46 ~ 53 [1994]
  • Foreign Counterfeiting of Status Goods
    Grossman, Gene M. The Quarterly Journal of Economics 103 (1) : 79 ~ 100 [1988]
  • Evaluation of Brand Extensions : The Role of Product Feature Similarity and Brand Concept Consistency
    Park, C. W. Journal of Consumer Research 18 (2) : 185 ~ 193 [1991]
  • Effects of Prior Knowledge and Experience and Phase of the Choice Process on Consumer Decision Processes : A Protocol Analysis
    Bettman, J. R. Journal of Consumer Research 7 (3) : 234 ~ 248 [1980]
  • Do We Really Know How Consumers Evaluate Brand Extensions? Empirical Generalizations Based on Secondary Analysis of Eight Studies
    Bottomley, P. A. Journal of Marketing Research 38 (4) : 494 ~ 500 [2001]
  • Do Korea, China and Japan form a cultural cluster?
    권종욱 국제경영연구 24 (3) : 23 ~ 49 [2013]
  • Dimensions of brand personality
    Aaker, J. L Journal of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Consumers and their brands : developing relationship theory
    Fournier, S. M. Journal of Consumer Research 24 : 343 ~ 373 [1998]
  • Consumer Preference Formation and Pioneering Advantage
    Carpenter, G. S. Journal of Marketing Research 26 (3) : 285 ~ 298 [1989]
  • China Marketing
    김용준 박영사 [2011]
  • Brands as Signals: A Cross- Country Validation Study
    Erdem, T. Journal of Marketing 70 (1) : 34 ~ 49 [2006]
  • Brand leverage: Strategy for growth in a cost-control world
    Tauber, E. M. Journal of Advertising Research 28 (4) : 26 ~ 30 [1988]
  • Brand equity and advertising
    Blackston, M. Lawrence Erlabaum Associates : 113 ~ 124 [1993]
  • Brand Trust and brand extension acceptance: The relationship
    Reast, J. D. Journal of Product & Brand Management 14 (1) : 4 ~ 13 [2005]
  • A Relational Model for Category Extensions of Brands
    Farquhar, P. H. Advances in Consumer Research 17 : 856 ~ 860 [1990]
  • A Process-Tracing Study of Brand Extension Evaluation
    Boush D. Journal of Marketing Research 28 (1) : 16 ~ 28 [1991]
  • 2010-2015年中国奢侈品市场投资分析及前景预测报告