학습성과와 효과적인 교수법에 대한 대학생의 인식 조사연구

김소영 2014년
논문상세정보
' 학습성과와 효과적인 교수법에 대한 대학생의 인식 조사연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • higher education
  • instructionalmethods
  • learning outcomes
  • lecture
  • orderedmultipleresponsedataanalysis
  • 강의법
  • 고등교육
  • 교수법
  • 순위형다중응답자료분석
  • 학습 성과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,717 10

0.0%

' 학습성과와 효과적인 교수법에 대한 대학생의 인식 조사연구' 의 참고문헌

  • 호텔관광경영분야연구에서 정준상관분석기법의 활용 및 예시
    오흥철 상경연구 17 (1) [2001]
  • 호주의 대학생능력평가 제도
    채창균 직업과 인력개발 (여름) : 132 ~ 139 [2006]
  • 한국 대학의 질적 수준 분석 연구(1)
    최정윤 [2007]
  • 지식기반사회에서 대학교양교육이 나아갈 방향
    장미옥 대한사고개발학회 연차학술발표대회 [2004]
  • 주요국의 대학생 직업기초능력 향상 프로그램 사례 비교분석 : 영국·미국·호주·일본을 중심으로
    이정표 비교교육연구 15 (2) : 171 ~ 195 [2005]
  • 좋은 수업을 위한 방법별 티칭 가이드 14
  • 일개 지역사회 노인들의 건강증진사업 우선순위 비교
    이보영 지역사회간호학회지 19 (1) : 57 ~ 65 [2008]
  • 순위 다중응답 자료 분석방법에 대한 연구
    박혜림 중앙대학교 [2006]
  • 사회조사방법론
    김영석 나남출판 [2006]
  • 사이버대학생의 학습성과에 대한 학습자 동기,교수실재감, 학습몰입의 예측력 검증
    윤석인 이정민 아시아교육연구 12 (1) : 141 ~ 166 [2011]
  • 대학의 교수학습 개발에 대한 요구분석 연구: 동국대학교 교수집단을 중심으로
    박명희 교육문제연구 16 : 5 ~ 30 [2005]
  • 대학에서의 효과적인 교수법 가이드
    나승일 서울대학교 출판부 [2007]
  • 교수법 가이드 II
    서울대학교 교수학습개발센터 서울대학교 교수학습개발센터 [2005]
  • 간호대학생의 간호학 학습성과 성취도와 중요도 인식
    배수현 한국간호교육학회지 19 (2) : 203 ~ 214 [2013]
  • Using student self-reported gains to estimate college impact : A cautionary tale
    Pascarella, E. T. Journal of College Student Development 42 : 488 ~ 492 [2001]
  • Transforming higher education
    Harvey, L. Open University Press and Society for Research into Higher Education [1996]
  • The role and integration of learning outcomes into the educational process
    Watson, P. Active Learning in Higher Education 3 (3) : 205 ~ 219 [2002]
  • The modern practice of adult education: Andragogy versus pedagogy
    Knowles, M. Association [1970]
  • The key competencies
    Mayer, E. The Australian Education Council and the Ministers for Vocational Education [1992]
  • The boundaryless career : A competency-based perspective
    Defillippi, R. Journal of Organizational Behavior 15 (4) : 307 ~ 324 [1994]
  • Seven principles for good practice in undergraduate education
    Chickering, A. AAHE Bulletine 39 (7) : 3 ~ 7 [1987]
  • Responding responsibly to the frenzy to assess learningin higher education
    Huang Shavelson Shavelson, R. J. Change 35 (1) : 10 ~ 19 [2003]
  • Psychology of learning for instruction
    Driscoll, M. Pearson Education [2000]
  • Measuring quality in higher education : A competency approach
    Warn, J. Quality in Higher Education 7 (3) : 191 ~ 198 [2001]
  • Lernaing outcomes in higher education
    Otter, S. UDACE [1992]
  • Learning to teach in higher education
    Ramsden, P. Kogan Page [1992]
  • K-CESA 대학생 직업기초능력 진단시스템의 개발과 활용 방안
    이수영 제 28회 대학교육 정책포럼, 우리나라 대학생의 학습성과, 어느 정도인가? [2009]
  • Implication of London metropolitan university’s equality and diversity policy on courses offered in information management
    Durrani, S. Information, Society, and Justice 1 (2) [2008]
  • How college affects students: A third decade of research
    Pascarella, E. T. Jossey-Bass [2005]
  • Globalization and the emergence of for-profit higher education
    Morey, A. Higher Education 48 : 131 ~ 150 [2004]
  • General education to integrated studies
    Burn, B. Higher Education Policy 15 : 1 ~ 6 [2002]
  • Educational research in the internet age : Examining the role of individual characteristics
    Hartley, K. Educational Researcher 30 (9) : 22 ~ 26 [2001]
  • Education and identity
    Chickering, A. Jossey-Bass [1993]
  • Competencies: The competence debate in Australian education and training
    Borthwick, A. Australian College of Education [1993]
  • Changing facets of Korean higher education : Market competition and the role of the state
    Kim, S. Higher Education 52 : 557 ~ 587 [2006]
  • Big questions, worthy dreams: Mentoring emerging adults in their search for meaning, purpose, and faith
    Parks, S. Jossey-Bass [2012]
  • Assessment: What's it all about?
    Ewell, P. Change 17 (6) : 32 ~ [1985]
  • Assessment of learning outcomes in higher education: A Comparative review of selected practices
    Nusche, D. [2007]
  • Assessment for excellence
    Astin, A. The Oryx Press [1993]
  • Assessing for learning : Some dimensions underlying new approaches to educational assessment
    Biggs, J. The Alberta Journal of educational Research 41 (1) : 1 ~ 17 [1995]
  • Applying learning outcomes concepts to higher education: An overview
    Ewell, P. Prepared for the University Grants Committee [2005]
  • Analyzing the curriculum
    Posner, G. J. McGraw-Hill [1992]
  • American higher education in the twenty-first century
    Altbach, P. The Johns Hopkins University Press [1999]
  • A handbook for teaching and learning in higher education: enhancing academic practice
    Fry, H. RoutledgeFalmer [2003]