초등교사의 체육 수업 전문성 개발 방향 탐색

' 초등교사의 체육 수업 전문성 개발 방향 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • careerstage
  • formallearningactivities
  • informallearningactivities
  • physical education
  • professional development
  • 경력단계
  • 비형식적활동
  • 전문성 개발
  • 체육교육
  • 형식적활동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
592 7

0.1%

' 초등교사의 체육 수업 전문성 개발 방향 탐색' 의 참고문헌

  • 한국형 수학교사 전문성 개발 체제(PDS) 모델 구축을 위한 기초 연구
    이경화 수학교육학연구 22 (4) : 581 ~ 602 [2012]
  • 학교체육의 내실화와 초등체육의 역할
    최의창 한국체육정책학회지 세미나 자료 2005 (1) : 19 ~ 39 [2005]
  • 초등학교 체육전담교사의 수업지식 분석
    고문수 한국스포츠교육학회지 10 (3) : 195 ~ 209 [2003]
  • 박사
  • 박사
  • 초등교사의 체육수업 지도가치신념에 따른 수업지식과 전문성의 관계
    정은영 홀리스틱교육연구 16 (2) : 91 ~ 111 [2012]
  • 초등교사의 반성적 체육수업 교수내용지식 형성과 교수행동 변화에 관한 해석적 접근
    이상철 부산대학교 대학원 [2009]
  • 초등 체육수업 컨설팅의 활성화 방안 모색
    박대원 박종률 정상진 교육연구 56 : 157 ~ 190 [2013]
  • 초등 체육수업 개선을 위한 동료장학의 실천적 사례연구
    김종헌 부산대학교 대학원 [2009]
  • 초·중등 학교체육 활성화 방안
  • 체육교육 T-멘토링 프로젝트 참여자의 경험과 변화
    이재용 한국초등체육학회지 17 (1) : 15 ~ 30 [2011]
  • 체육교사의 전문성 향상을 위한 반성적 사고
    조순묵 학교보건·체육연구소지 9 (1) : 505 ~ 517 [2002]
  • 체육교사의 반성적 실천에 대한 내러티브 탐구
    김승재 한국스포츠교육학회지 14 (3) : 1 ~ 20 [2007]
  • 박사
  • 체육교과교육에 대한 초등 예비교사의 반성적 사고 유형 분석- van Manen의 기준틀을 중심으로 -
    안양옥 한국초등체육학회지 16 (3) : 1 ~ 14 [2011]
  • 체육교과 수업 컨설팅 연구
    이재용 교육논총 27 (특집) : 169 ~ 201 [2007]
  • 체육과 직무연수 프로그램에 대한 초등교사의 인식과 개선방향
    양정모 한국초등체육학회지 19 (3) : 31 ~ 44 [2013]
  • 박사
  • 중등학교 육상수업의 내용교수지식(PCK)에 관한 내러티브 탐구
    유춘옥 인하대학교 대학원 [2010]
  • 중등 체육교육실습생의 수업지식 형성과정
    윤현수 인천대학교 대학원 [2011]
  • 좋은 체육수업을 위한 교사의 역량 및 역할 탐색
    이대형 학습자중심교과교육연구 12 (4) : 281 ~ 307 [2012]
  • 박사
  • 수업컨설팅 경험을 통한 중학교 체육교사의 전문성 요소 탐색
    권민정 한국스포츠교육학회지 18 (4) : 145 ~ 163 [2011]
  • 수업 실제에서 구현된 체육교사의 내용교수지식에 관한 사례연구
    진연경 한국교원대학교 교육대학원 [2009]
  • 반성적 마이크로티칭에 나타난 예비 체육교사의 실천적 지식 내용과 수준 분석
    박정준 체육과학연구 21 (4) : 1595 ~ 1614 [2010]
  • 반성적 교수가 초등학교 교사의 체육수업 개선에 미치는 영향: 게임활동을 중심으로
    이효신 홀리스틱교육연구 9 (2) : 57 ~ 83 [2005]
  • 마이크로티칭과 초등 예비교사교육 -초등 예비교사들의 인식과 자기평가를 중심으로-
    조영남 초등교육연구 24 (1) : 65 ~ 84 [2011]
  • 국가통계포털
    통계청
  • 교사의 생애발달 주기를 고려한 교사평가 연구
    박홍희 교육연구논총 30 (2) : 2 ~ 25 [2009]
  • 교사의 발달과정에 관한 탐색모형
    백승관 교육행정학연구 21 (1) : 29 ~ 52 [2003]
  • 교사 연수와 수업 전문성 발달
    김찬종 교육연구와 실천 75 : 67 ~ 90 [2009]
  • Why some teachers resist change and what principals can do about it
    Zimmerman, J. NASSP Bulletin 90 (3) : 238 ~ 249 [2006]
  • What makes professional development effective: Results from a national sample of teachers
    Garet Garet, M. S Porter Yoon American Educational Research Journal 38 (4) : 915 ~ 945 [2001]
  • Toward a model of teacher socialization in physical education: The subjective warrant, recruitment, and teacher education
    Lawson, H. A. Journal of Teaching in Physical Education 2 (3) : 3 ~ 16 [1983]
  • Those who understand knowledge growth in teaching
    Shulman, L Educational Researcher 15 (2) : 4 ~ 14 [1987]
  • The teacher development in physical education: A review of the literature
    Wang, C. Asian Social Science 4 (12) : 3 ~ 18 [2008]
  • The teacher career cycle: Understanding and guiding the professional development of teachers
    Fessler, R. Allyn and Bacon [1992]
  • The mountain yet to be climbed
    Siedentop, D. Proceedings from the 1991 AIESEPNAPEHE World Congress 3 (9) [1991]
  • The moral life of schools
    Jackson, P. Jossey-Bass [1993]
  • The effect of a long-term professional development program on the beliefs and practices of experienced teachers
    Deglau, D. Journal of Teaching in Physical Education 25 (4) : 379 ~ 396 [2006]
  • The aims of education and other essays
    Whitehead, A. N. The Free Press [1929]
  • Teaching matters: How state and local policymakers can improve the quality of teachers and teaching
    Cocoran, T. B. Consortium for Policy Research in Education [2007]
  • Teachers' attitudes toward pedagogical changes during various stages of professional development
    Maskit, D. Teaching and Teacher Education 27 : 851 ~ 860 [2011]
  • Teachers who learn, kids who achieve: A look at schools with model professional development
    WestEd WestEd [2000]
  • Teachers professional development: An international review of literature
    Villegas-Reimers, E. International Institute for Educational Planning, UNESCO [2003]
  • Teachers matter: Attracting, developing and retaining effective teachers. Education and Training Policy
    OECD OECD Publishing [2005]
  • Teacher-centered; Professional Development
    Diaz-Maggioli, G. Association for Supervision and Curriculum Development [2004]
  • Teacher education: A look at its future
    Brunetti, G. J. Teacher Education Quarterly 25 (4) : 59 ~ 64 [1998]
  • Sport Pedagogy: An introduction for teaching and coaching
    Armour, K. M. Pearson Education Limited [2013]
  • Situated learning: Legitimate peripheral participation
    Lave, J. Cambridge University Press [1991]
  • Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches
  • Qualitative research and evaluation methods
    Patton, M, Q. Sage [2002]
  • Professional learning activities in context: A state wide survey of middle school mathematics teachers
    Akiba, M. Education Policy Analysis Achieves 20 (14) : 1 ~ 36 [2012]
  • Professional dialogue as professional development
    Deglau, D. Journal of Teaching in Physical Education 25 (4) : 413 ~ 427 [2006]
  • Professional development in education: New paradigms practices
    Fullan, M. G. Teachers College Press [1995]
  • Professional development across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities
    Richter, D. Teaching and Teacher Education 27 : 116 ~ 126 [2011]
  • Physical education teachers’career-long professional learning: getting personal
    Makopoulou, K. Sport, Education and Society 16 (5) : 571 ~ 591 [2013]
  • Physical education teachers as career-long learners: a compelling agenda
    Armour, K. M. Physical Education and Sport Pedagogy 11 (3) : 203 ~ 207 [2006]
  • Nebraska symposium on motivation: 1992, Developmental Perspectives on Motivation, 40
    Carstensen, L. L. University of Nebraska Press : 209 ~ 254 [1993]
  • Multiple Dimensions of Expertise in Teaching Physical Education
    유정애 한국체육과학회지 20 (4) : 741 ~ 761 [2011]
  • How do teachers spend their time? A study on teachers’ strategies of selection, optimisation, and compensation over their career cycle
    Philipp, A. Teaching and Teacher Education 35 : 1 ~ 12 [2013]
  • Ethnography and qualitative design in educational research
    Goets. C. Academic Press [1984]
  • Effective professional development for physical education teachers: The role of informal, collaborative learning
    Armour, K. M. Journal of Teaching in Physical Education 26 (2) : 177 ~ 200 [2007]
  • Debates in physical education
    Armour, K. M. Routledge : 205 ~ 219 [2013]
  • An ambitious vision of professional development for teachers
    Ganser, T. NASSP Bulletin 84 (6) : 6 ~ 12 [2000]
  • 2013년 학교체육 주요 업무 계획