한국과 중국의 맥주 포스터광고 크리에이티브에서의 문화 차이

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' 한국과 중국의 맥주 포스터광고 크리에이티브에서의 문화 차이' 의 참고문헌

  • 효과적인 광고 카피 작성을 위한 한국인의의사 표현에 관한 연구 : 신문 광고를 중심으로
    김동운 디자인학연구 13 (4) : 185 ~ 194 [2000]
  • 호프스테드의 문화차원(5-D)에 나타난 광고거리에 관한 연구 : 크리에이티브 전략을 중심으로
    김유경 한국언론학보 43 (4) : 42 ~ 78 [1999]
  • 한류스타의 광고모델 속성이 기업이미지, 신뢰, 그리고 고객 충성도에 미치는 영향 분석을 통한 한류스타마케팅 필요성에 관한 연구* - Lotte Hotel & Resort를 찾는 일본인 관광객 중심으로
    김성섭 호텔경영학연구 18 (4) : 217 ~ 243 [2009]
  • 한국인과 중국인이 인식하는 문화 차원의 차이와 양국 소비자 문화에서의 역할
    전종우 커뮤니케이션학 연구 18 (2) : 105 ~ 125 [2010]
  • 한국의 인터넷 광고에 있어서의 에로스성 표출과그 의미 : 주류광고에 대한 기호학적 분석을 중심으로
    백선기 한국광고홍보학보 10 (3) : 122 ~ 162 [2008]
  • 한국과 중국 광고에 나타난 가치 패턴 비교
    김병희 광고학연구 15 (3) : 181 ~ 205 [2004]
  • 한국 주류 산업 시장동향 보고서
    [2012]
  • 한국 주류 광고에 나타난 여성의 담화 기능과 이미지 변화
    이은령 프랑스문화예술연구 27 : 369 ~ 398 [2009]
  • 텔레비전광고의 젠더묘사에 대한 비교문화연구: 한국과 홍콩 광고물 분석
    문영숙 광고학연구 13 (3) : 7 ~ 23 [2002]
  • 지방자치단체 인쇄광고의 정보내용, 크리에이티브전략, 표현요소별 유형에 대한 내용분석
    이철영 한국디자인포럼 26 (26) : 185 ~ 194 [2010]
  • 중첩모델 광고 전략과 제품관여도에 따른 광고효과 연구
    이창근 한국디자인포럼 33 (33) : 287 ~ 298 [2011]
  • 중국의 술 문화: 중국문화의 이해
    허만즈 에디터 [2004]
  • 중국 자동차 광고의 크리에이티브 전략 : 잡지 광고의 내용분석
    최원주 광고학연구 16 (3) : 7 ~ 38 [2005]
  • 주요 광고 브랜드의 슬로건 분석:50대 광고주를 중심으로
    이희복 광고학연구 17 (5) : 267 ~ 280 [2006]
  • 주류광고에서 나타나는 섹스어필 사례에 관한 연구 - 광고자율규제와 선정성 문제를 중심으로 -
    이명희 정보디자인학연구 13 (2) : 153 ~ 166 [2010]
  • 인쇄매체에 표현된 섹스어필 광고에 관한 연구
    김상훈 차태호 정보디자인학연구 11 (2) : 35 ~ 46 [2008]
  • 아시아 5개국 현지 근로자들의 직무 가치성향 분석: G. Hofstede 5차원을 중심으로
    김서균 사회연구 1 : 225 ~ 253 [2003]
  • 신문 광고 슬로건에 나타난언어 형상 연구 : 우리나라 일간지 광고의 기호학적접근
    김치수 佛语佛文学研究 38 (2) [1999]
  • 슬로건 유/무에 따른 광고효과에 관한 실험연구: 제품 관여도의 조절효과를 중심으로
    최민욱 광고학연구 19 (6) : 57 ~ 86 [2009]
  • 선호된 광고의 크리에이티브 요소가 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구
    부경회 광고학연구 8 (1) : 129 ~ 153 [1997]
  • 비주얼의 기대불일치성과 표현 독특성 :독창적 광고비주얼의 광고효과
    우석봉 광고학연구 16 (3) : 219 ~ 250 [2005]
  • 다국적 브랜드의 광고 비주얼의 기능적 차이에 대한 비교 연구
    안대천 광고학연구 16 (5) : 213 ~ 231 [2005]
  • 국과 중국 대학생 의 소비가치 비교연구
    김병희 광고학연구 13 (5) : 97 ~ 116 [2002]
  • 광고의 문화적 가치: 중국과 한국의 TV광고 비교
    홍재욱 광고학연구 13 (4) : 111 ~ 130 [2002]
  • 광고를 통한 브랜드 이미지 형성에 관한 연구: 브랜드 개성과 광고표현 요소를 중심으로
    김홍규 광고학연구 12 (3) : 143 ~ 170 [2001]
  • 광고 표현요소의 커뮤티케이션 효과에 관한 연구
    김정현 광고학연구 14 (2) : 209 ~ 229 [2003]
  • 광고 크리에이티브 선호에 따른 소비자 인식상 광고 효과
    박범순 디지털디자인학연구 11 (2) : 1 ~ 10 [2011]
  • 개인주의 문화와 집단주의 문화: 한국과 미국 광고에 나타난 문화적 차이에 대한 비교연구
    한상필 광고연구 9 : 225 ~ 251 [1990]
  • e Missing Measures of Copy Testing
    Haley, R, J. S. Journal of Advertising Research (May/June) : 47 ~ 59 [1994]
  • Zur Effizienz verschiedener Ausgestaltungsformen vergleichender Werbung: internationale Rechtslage,” state of the art” und Ergebnisse einer empirischen Studie
    Tscheulin, D. K. Betriebswirtschaftliches Seminar [1998]
  • Visual Differences in U. S. and Chinese Television Commercials
    Zhou, S. Journal of Advertising 34 (1) : 111 ~ 119 [2005]
  • Typology of Main Message Strategies for Television Commercia ls"
    Laskey, H. Journal of Advertising 18 (1) : 36 ~ 41 [1989]
  • The role of attention in mediating the effect of advertising on attribute importance
    MacKenzie, S. B. Journal of Consumer Research 13 (9) : 174 ~ 195 [1986]
  • The relationship between product involvement and product knowledge: Moderating roles of product type and product knowledge type
    Park, C. Psychology & Marketing 20 (11) : 977 ~ 997 [2003]
  • The impact of information level on the effectiveness of U.S. and Korean television communication
    Taylor, C. R. Journal of Advertising 20 (Spring) : 1 ~ 16 [1997]
  • The impact of celebrity spokespersons' perceived image on consumers' intention to purchase
    Ohanian, R. J Advertising Res 31 (1) : 46 ~ 54 [1991]
  • The effect of verbal and visual components of advertisements on brand attitudes and attitude toward the advertisement
    Mitchell, A. A. Journal of Consumer Research 13 (6) : 12 ~ 24 [1986]
  • The distorted mirror: Reflections on the unitended consequences of advertising
    Pollay, R. W. Journal of Marketing 50 (2) : 18 ~ 36 [1986]
  • The Romantic Ethic and the Spirit of Modern Consumerism
    Campbell, C. Oxford [1987]
  • The Influence of Message Format on the Effectiveness of Print Advertisements for Tourism Destinations
    Alain, D. International Journal of Advertising 26 (4) : 505 ~ 525 [2007]
  • The Impact of Sensory Preference and Thinking versus Feelings Appeals on Advertising Effectiveness
    Golden, L. L. Advances in Consumer Research 10 : 363 ~ 371 [1983]
  • Reducing Underage Drinking: A collective responsibility
    Jernigan, D. H. The National Academies Press : 597 ~ 624 [2004]
  • Race and Beauty: A Comparison of Asian and Western Models in Women’s Magazine Advertisements
    Frith, K. T. Sex Roles 50 (1/2) : 53 ~ 61 [2004]
  • Masculinity/femininity and consumer behavior
    De Mooij, M. Masculinity and femininity: The taboo dimension of national cultures : 55 ~ 73 [1998]
  • Linguistic Perspectives on Literature
    Norris, C. The Modern language review 76 (4) [1981]
  • Informational and transformation advertising : The different effect or time
    Puto, C. P. Advertising in Consumer Research 11 : 638 ~ 643 [1984]
  • Information processing Research in Advertising
    Rossiter, J. R. Lawrence Erlbaum : 83 ~ 125 [1983]
  • Identifying Global and Culture-Specific Dimensions in Advertising: A Multinational Analysis
    Alden, D. L. Journal of Marketing 57 (4) : 64 ~ 75 [1993]
  • How Advertising Works : A Planning Model Revisited
    Vaughan, R. Journal of Advertising Research 26 (1) : 57 ~ 66 [1986]
  • Hofstede’s consequences : A study of review
    Sondergaard, M. Organization Studies 15 (3) : 44 ~ 56 [1994]
  • Hofstede’s VSM-94 revisited : Is it reliable and valid?
    Kruger, T. South African Journal of Industrial Psychology 29 (1) : 75 ~ 82 [2003]
  • Hedonic and Utilitarian Aspects of Consumer Behavior : An Attitudinal Perspective
    Ahtola, O. T. Advances in Consumer Research 12 : 7 ~ 10 [1985]
  • Handbook of Social Psychology
    McGuire, W. J. Addison- Wesley : 200 ~ 203 [1985]
  • Global Marketing and Advertising:Understanding Cultural Paradoxes
    De Mooij, M. SAGE [2013]
  • Emotion and Persuasion on Advertising : What We Do and Don’t Know about Affect
    Ray, M. L. Advances in Consumer Research 10 : 543 ~ 548 [1983]
  • Culture and advertising executions: a comparison of selected characteristics of Japanese and US television commercials
    Miracle, G. E. Journal of International Consumer Marketing 4 (4) : 89 ~ 113 [1992]
  • Cultural and Persuasion: Advertising Appeals in Individualistic and Collectivistic Societies
    Han, S. Journal of Experimental Social Psychology 30 [1994]
  • Cultural Values Reflected in Chinese and US Television Commercials
    Cheng, H Journal Advertising Research 36 (3) : 27 ~ 45 [1996]
  • Cross-cultural studies on the information content of service advertising
    Tai, S. H. C. The Journal of Services Marketing 15 (6/7) : 547 ~ 564 [2001]
  • Cross-cultural differences in sexual advertising content in a transnational women’s magazine
    Nelson, M. R . Sex Roles 53 (5/6) : 371 ~ 383 [2005]
  • Creative strategies in American and Japanese TV Commercials; a Comparison
    Ramaprasad, J Journal of Advertising Research 32 : 59 ~ 67 [1992]
  • Creative Strategy and Magazine ad Readership
    Fletcher, A. D. Journal of Advertising Research 18 (1) : 29 ~ 33 [1978]
  • Creative Strategy : A Management Perspective
    Frazer, C. F. Journal of Advertising 12 (1) : 36 ~ 41 [1983]
  • Converging measurement of horizontal and vertical individualism and collectivism
    Triandis, H. C. Journal of Personality and Social Psychology 74 : 118 ~ 128 [1998]
  • Confessions of an Advertising Man
    Ogilv, D. Atheneum [1987]
  • Becoming a consumer society: A longitudinal and cross-cultural content analysis of print ads from Hong Kong, the people's Republic of China, and Taiwan
    Tse, D. K. Journal of Consumer Research 15 : 457 ~ 578 [1989]
  • Are individual-level and country-level value structures different? Testing Hofstede’s legacy with the Schwartz value survey
    Fischer, R. Journal of Cross-Cultural Psychology 41 (2) : 135 ~ 151 [2010]
  • An international study of the psychometric properties of the Hofstede Survey Module 1994: A comparison of individual and country/province results
    Spector, P. E. Applied Psychology: An International Review 50 (2) : 269 ~ 281 [2001]
  • Alcohol counter advertising and the media. A review of recent research
    Agostinelli, G. Alcohol Res Health 26 (1) : 15 ~ 21 [2002]
  • Advertising: the uneasy persuasion
    Schudson, M. Basic Books [1984]
  • Advertising Appeals as a Reflection of Culture: A Cross-Cultural Analysis of Food Advertising Appeals in China and the US
    Cheong, Y. Asian Journal of Communication 20 (1) : 1 ~ 16 [2010]
  • Advertiser’s relative reliance on collectivismindividualism appeals: a cross-cultural study
    Cutler, B. D. Journal of International Consumer Marketing 9 (3) : 43 ~ 55 [1997]
  • Additivity versus attenuation: The role of culture in the resolution of information incongruity
    Aaker, J. L Journal of Consumer Psychology 9 (2) : 67 ~ 82 [2000]
  • Accessibility or diagnosticity? Disentangling the influence of culture on persuasion processes and attitudes
    Aaker, J. L Journal of Consumer Research 26 (4) : 340 ~ 357 [2000]
  • A laboratory study for estimating the repetition function for advertising media models
    Ray, M. L. Journal of Marketing Research 8 : 69 ~ 81 [1971]
  • A comparison of service quality dimensions conveyed in advertisements for service providers in the USA and Korea : A content analysis
    Bang, H. International Marketing Review 22 (3) : 309 ~ 326 [2005]
  • A Conceptual Map of Visual Communication
    Moriarty, S. Journal of Visual Literacy 17 (2) : 9 ~ 24 [1997]