연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
특수교사의 학습기회 및 사회적 지지가 교육 신념에 미치는 영향
전병운
정은혜
2013년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
전병운
정은혜
제어번호
99854392
학술지명
특수교육연구
권호사항
Vol. 20 No. 2 [ 2013 ]
발행처
국립특수교육원
발행처 URL
http://www.knise.kr
자료유형
학술저널
수록면
83-107
언어
Korean
출판년도
2013
KDC
379.05
등재정보
KCI등재
판매처
참고문헌( 77)
유사주제 논문( 4,633)
특수교육 4,633건
인용/피인용
특수교사의 학습기회 및 사회적 지지가 교육 신념에 미 ...
' 특수교사의 학습기회 및 사회적 지지가 교육 신념에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
특수교육
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
4
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
0
0.0%
계
4,634
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
' 특수교사의 학습기회 및 사회적 지지가 교육 신념에 미치는 영향'
의 참고문헌
현직교사교육프로그램에의 실천학습(action Learning)의 도입 가능성과 한계 분석
허영주 ( Young Ju Hur )
[2007]
특수학급교사의 탈진감에 관한 연구
강영심 ( Young Sim Kang )
김자경 ( Ja Kyoung Kim )
박재국 ( Jae Kook Park )
안성우(Seong-Woo Ahn)
특수교육학연구
[2006]
특수학급 교사가 지각한 사회적 지지와 소진과의 관계에서 개인적 교수 효능감의 역할
김미연
[2009]
박사
특수학급 교사가 지각한 사회적 지지와 소진(burnout)과의 관계에서 개인적 교수 효능감의 역할
김미연
고려대학교 교육대학원
[2009]
특수교육의 정체성: 보편성과 특수성의 논쟁
김병하
특수교육학연구 38 (1) : 67 ~ 90
[2003]
특수교육의 정체성 : 보편성과 특수성 논쟁
김병하
특수교육의 정체성: 보편성과 특수성 논쟁
[2003]
박사
초등학교교사의 교직에 대한 직무만족도 연구
채주식
경희대학교 교육대학원
[2000]
초등학교 사회과 교수실제에 영향을 미치는 교사변인들의 구조방정식 모델 분석
최진영
초등학교연구. 18(1)
[2005]
초등학교 교사들의 직무스트레스가 직무만족도에 미치는 영향: 사회적 지지의중재효과 탐색
건국대학교 교육대학원
[2006]
박사
초등교사의 직무 스트레스와 우울에 미치는 사회적 지원의 효과
박정서
韓國敎員大學校 大學院
[1997]
박사
초등교사의 사회적 지지와 직무스트레스와의 관계
신옥자
홍익대학교 교육대학원
[2000]
초등교사의 교사효능감 및 사회적 지지와 소진과의 관계
서선순
경희대학교 교육대학원
[2007]
초등교사가 지각한 정서적 지지, 교육신념 및 교수 효능감이 수업전문성인식에미치는 영향
소연희
초등교사가 지각한 정서적 지지
[2012]
중학교 교사의 동료장학 참여가 수업과정행동 향상에 미치는 영향
강재춘
이윤식
한국교원교육연구. 22(2)
[2005]
정신지체학교 교사의 교육적 신념 및 교수효능감 특성
김영한 ( Young Han Kim )
지적장애연구
[2009]
정신지체특수학교 교사의 직무연수 요구 수준 분석
박정식(Park Jung Sik)
조인수(Cho, In Soo)
특수교육재활과학연구
[2004]
장애아 보육교사의 전문성 인식과 직무 스트레스의 관계
이경화 ( Kyeong Hwa Lee )
아동학회지 28 (3) : 61 ~ 75
[2007]
장애 영유아 가족지원 방안 연구
김경진
이미선
안산: 국립특수교육원
[2000]
일반학교 특수학급 교사의 교육세계: 언저리에 있는 특수학급교사
김병하
김용욱
우정한
[2002]
유아교사가 지각한 직무스트레스, 교사효능감, 사회적 지지가 조직효과성에 미치는 영향
문태형 ( Tai Hyong Moon )
박은주 ( Eun Ju Park )
유아교사가 지각한 직무스트레스
[2011]
어린이집 교사의 귀인 성향, 사회적 지지와 소진에 관한 연구
문현준 ( Hyuk Jun Moon )
안선희 ( Sun Hee Ahn )
안효진 ( Hyo Jin Ahn )
어린이집 교사의 귀인성향
[2007]
실천학습(action learning)의 도입을 통한 현직교사 교육프로그램의 변화 가능성 탐색
허영주
교육과정연구 25 (4) : 207 ~ 228
[2007]
박사
상담의 직무환경에서의 위험요소와 사회적 지지가 상담자의 심리적 소진에 미치는 영향
박성호
이화여자대학교 대학원
[2002]
사회적 지지와 직무스트레스, 전문성 인식과의 관계
명준희
사회적 지지와 직무스트레스
[2006]
부모의 사회적 지원 청소년의 자기효능감과 생활만족도 : 변화에 대한 종단자료 분석과 생활만족도 형성에 대한 구조적 관계 분석
김의철
민병기
박영신
부모의 사회적 지원
[2002]
보육교사의 사회적 지지와 직무 스트레스, 전문성 인식과의 관계
명준희
숙명여자대학교 대학원
[2006]
보육교사의 교육신념과 교사 효능감에 관한 연구
김경의(Kim Kyoung-Eui)
이희자(Lee Hee-Ja)
함은숙(Ham Eun-Suk)
한국영유아보육학
[2003]
대안학교 교사의 교육적 신념 측정도구 개발 및 타당성 분석
조인진
한국교원교육연구
[2008]
교육실습이 예비유아교사의 교육신념과 역할인식의 변화에 미치는 영향
오선영
유아교육학논집
[2003]
교사의 학습기회가 교직신념 및 교수법 활용에 미치는 영향 분석
송경오
허은정
한국교원교육연구. 28(4)
[2011]
교사의 실천적 교수지식 및 형성방안
이정선 ( Jeong Seon Lee )
교육인류학연구. 8(2)
[2005]
교사론
황의일
배영사
[2001]
교사 신념 측정도구 개발 및 타당성 분석
안미리
한국교육
[2004]
why do high school students lack motivation in theclassroom? Toward an understanding of academic motivation and the role of social support
[2006]
informal learning in the workplace
Garrick
[2006]
Work stress and social support
House, James S.
[1981]
What makes professional development effective? Analysis of a national sample of teachers
American Education Research Journal 38 (4) : 915 ~ 945
[2001]
Ways of evaluating teacher cognition: Inferences concerning the goldilocksprinciple
Kagan
[1990]
Using knowledge of children's mathematics thinking in classroom teaching: an experimental study
Loef
American Educational Research Journal 26 (4) : 499 ~ 531
[1989]
The significance of workplace learning for individuals, groups and organisations
Eraut
Hirsh
[2007]
The organizational climate of schools
Halpin, A.
[1963]
The importance of self-efficacy in the moderating effects of social support on stressor-strain relationship
Bliese
Stetz
Stetze
Work and Stress 20 (1) : 49 ~ 59
[2006]
Teaching experience as a determinant of middle-level teacher concerns
Schneider
Schneider, K. A.
Ball State University
[1989]
Teachers' beliefs and educational research:Cleaning up a messy construct
Pajares
[1992]
Teacher competency testing and the teacher educator
Medly
[1982]
Stress social support, and the buffering hypothesis
Cohen
Wils
Stress
[1985]
Stress in 1st-year women teachers: The context of social support and coping
Schonfeld
[2001]
Statutory social workers: stress, job satisfaction, coping, social support and individualdifferences
Collins
Statutory social workers: stress
[2008]
Sources of social support and burnout, job satisfaction, and productivity
조영아
Sources of social supportand burnout
[2002]
Social support, stress, and special education teacher: Improving the worksituation
Fimian
Social support
[1986]
Social support and occupational stress in special education
Fimian
[1986]
Social support : theory, research, and intervention
Vaux, Alan
Social support: Theory
[1988]
Social capital and diffusion of innovations within organizations: The case of computer technology in schools
Borman
Frank
Zhao
[2004]
Revitalising teachers’ accountability: learning about learning as arenewed focus for school improvement
Learnmonth
Reed
[2001]
Research agenda: priority problems and developing useful theoricalperspective
Lesh
Lovitts
[2000]
Relationship between science and mathematics teachingefficacy of preservice elementary teachers
Bryant
Moseley
Utley
[2005]
Professional development for teachers: Principles, practices, and context
Sykes
Sykes, G.
Professional development for teachers: Principles
[2002]
Positive events and social supports as buffers of life change stress
Cohen
Hoberman
[1983]
Parent training and developmental disabilities
Baker
[1989]
Learning policy : when state education reform works
Cohen, David K.
[2001]
Learning about teacher change in the context of mathematics education reform: Where have we come from
Nelson
Learning about teacher change in the context of mathematics education reform:Where have we come from
[1997]
Job demands and worker health : main effects and occupational differences
Caplan, Robert D
[1975]
Influences on the satisfaction and retention of 1st-year teachers:The importance of effective school management
Lehman
Stockard
[2004]
Implications of research on teacher belief
Kagan
[1992]
Functional roles of social support within the stress and copingprocess: A theoretical and empirical overview
Knoll
Schwarzer
[2007]
Form and substance in in-service teacher education
Kennedy
[1998]
Factors affecting the impact of professional development programs on teachers’ knowledge, practice, student outcomes and efficacy
Beavis
Ingvarson
Meiers
Factors affecting the impact of professionaldevelopment programs on teachers’ knowledge
[2005]
Effects of professionaldevelopment on teachers' instruction: Results from a three-year longitudinal study
[2002]
Early Childhood Education: From theory topractice
[1985]
Direct, indirect, and moderating effects of social support on psychological distressand associated conditions
Turner
Direct
[1983]
Developmental as the aim of education
Kolhberg
Mayer
[1972]
Curriculum content for students with moderate and severe disabilities in inclusive settings
Ryndak, Diane Lea
[1996]
Bridging the gap between standards and achievement: The imperative for professionaldevelopment in education
Elmore
[2002]
Becoming a teacher in a field-based setting:An introduction to education and classrooms
[1999]
Appraisals of social support: Love, respect, and involvement
Vaux
Appraisals of social support: Love
[1987]
A summaryofliterature pertaining to the use of concept mapping techniques and technologies for education andperformance support
Coffey, J. W.
Asummary of literature pertaining to the use of concept mapping techniques and technologies for educationand performance support
[2003]
A Theoretical and Empirical Investigation of Teacher Collaboration for School Improvement and Student Achievement in Public Elementary Schools
Megan Tschannen-Moran
Yvonne L.Goddard
[2007]
' 특수교사의 학습기회 및 사회적 지지가 교육 신념에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문