집단 유형별 글로벌리더 프로그램이 유아의 재능(인지, 창의, 리더십) 향상에 미치는 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
이경화
김진영
제어번호
99844861
학술지명
교육방법연구
권호사항
Vol.
25
No.
4
[
2013
]
발행처
한국교육방법학회
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
자료유형
학술저널
수록면
649-681
언어
Korean
출판년도
2013
KDC
370
등재정보
KCI등재
판매처
'
집단 유형별 글로벌리더 프로그램이 유아의 재능(인지, 창의, 리더십) 향상에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
1
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
계
14,719
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
'
집단 유형별 글로벌리더 프로그램이 유아의 재능(인지, 창의, 리더십) 향상에 미치는 효과' 의 참고문헌
청소년 리더십 검사도구의 타당화 및 리더십 특성 분석
인지,창의,리더십 계발을 위한 글로벌리더 프로그램
[2009]
영재와 지능, 창의성, 자아개념간의 관계분석
영재와 지능
[2007]
글로벌리더 프로그램이 만 3세 유아의 인지?창의?리더십 향상에 미치는 영향
교사용 유아 리더십 측정도구 개발
이경화
창의력교육연구 9 (2) : 5 ~ 34
[2009]
Various approaches and definitions of creativity, In The nature of creativity
Various approaches and definitions of creativity
Thinking smart: A primer of the Talents Unlimited model. Mansfield Center
Thinking skills instruction for classroom
The propulsion model of creative contributions appiledto thearts and letters
The Developmental Trends of Creative Thinking Ability and Creative Personality ofElementary School Children
Lee
Lee, K. H.
The 15th Biennial Conference of the World Council for Gifted and Talented Children
[2003]
Talents unlimited model in programs for gifted students, In Handbook of gifted education
Talents unlimited model in programs for gifted students
Society, culture, and person: A system viewof creativity
Society, culture, and person: A system view of creativity, In The nature of creativity
How many types of Giftedness can your program tolerate?
Giftedness and talent: Reexamming a reexamination of the definitions
Frames of mind: The theory in multiple intelligences
Encouraging and nurturing creativity in school and workplace, In Optimizing Excellence in Human Resource Development
Encouraging and nurturing creativity in school and workplace
Cultivating simultaneous student growth in both multiple creative talents and knowledge, In Systems and models for developing programs for the gifted and talented
Cultivating simultaneous student growth in both multiple creative talents and knowledge
An introduction to the psychology of children's drawing
American’s looming creativity crisis
Achieving Socialization Without Sacrificing Creativity
'
집단 유형별 글로벌리더 프로그램이 유아의 재능(인지, 창의, 리더십) 향상에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문