연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
영재학생의 영어 독해력 관련 변인 구조모형 분석
이신동
고운정
년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이신동
고운정
제어번호
99837373
학술지명
영재와 영재교육
권호사항
Vol. 12 No. 1 [ 2013 ]
발행처
한국영재교육학회
발행처 URL
http://www.kgt.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
53-80 ( 28쪽)
언어
-
출판년도
2013
KDC
370
등재정보
KCI등재
판매처
교보문고
참고문헌( 51)
유사주제 논문( 14,718)
교육학 14,718건
인용/피인용
영재학생의 영어 독해력 관련 변인 구조모형 분석
' 영재학생의 영어 독해력 관련 변인 구조모형 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
계
14,719
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 영재학생의 영어 독해력 관련 변인 구조모형 분석'
의 참고문헌
최신영재교육학개론
이신동
학지사
[2009]
초인지적 학습훈련이 학습 전략 사용이 독해 과정 수행에 미치는 효과
황희숙
부산대학교 대학원 박사논문
[1994]
박사
초인지 전략을 활용한 요약하기 활동이 아동의 독해력과 초인지에 미치는 영향
염미선
공주대학교 대학원 석사논문
[2005]
초인지 독해전략의 상보적 교수활동이 중학생 학습부진아의 독해력과 독해전이에 미치는 영향
이경화
이신동
교육심리연구 16 (4) : 392 ~ 422
[2002]
박사
초등학생의 독서 초인지 양상 및 독서 초인지와 독해력의 관계
고영미
카톨릭대학교 대학원 석사논문
[2010]
조기영어교육이 이후 학습에 미치는 영향
윤정윤
대구대학교 대학원 석사논문
[2005]
박사
영재아의 부모 특성이 영재성에 미치는 영향에 대한 연구
최성연
이화여자대학교대학원 석사논문
[2001]
박사
영재를 위한 언어교육 프로그램 개발의 방향 연구
이주연
고려대학교 교육대학원 석사논문
[2006]
언어영재교육론
김정렬
박진규
이신동
박학사
[2010]
어휘, 문법 지식과 독해의 상관관계에 관한 연구
이연수
서울대학교 대학원 석사논문
[1994]
박사
아동의 읽기 태도와 가정의 문해 환경간의 관계
이근영
연세대학교 대학원 석사논문
[1999]
박사
부모의 교육적 태도에 따른 영어 사교육과 학업성취도와의 관계 연구
신수현
성신여자대학교 교육대학원 석사논문
[2009]
부모의 교육 참여와 자녀의 영재성과의 관계 연구
충남대학교 대학원 박사논문
[2004]
박사
부모교육 프로그램이 양육태도 및 유아의 자아개념에 미치는 효과
정지연
중앙대학교 대학원 석사논문
[2004]
다문화와 다언어 자료를 활용한 영재 영어교육의 방향 및 사례
박진규(Park, Jin-Kyu)
영재와 영재교육 8 (1) : 25 ~ 47
[2009]
국제과학올림피아드에 참가한 과학영재의 재능 발달에 끼친 촉진 요인과 방해요인에 관한 연구
김명환
김언주
문정화
윤여홍
영재교육연구 11 (3) : 245 ~ 270
[2001]
가족이 영재성 발달에 끼치는 영향
김정휘
영재교육연구 10 : 109 ~ 138
[2000]
What should comprehension instruction be the instruction of?, In Handbook of reading research
Pressley, M.
Erlbaum : 545 ~ 561
[2000]
Verbal protocols of reading : the nature of constructively responsive reading
Pressley, Michael
Erlbaum
[1995]
Toward a theory of intelligence: Contributions from research with retarded children
Brown
Campion
Intelligence 2 : 279 ~ 304
[1978]
Toward a strong phonological theory of visual word recognition: True issues and false trails
Frost
Frost, R.
Psychological Bulletin 123 : 71 ~ 99
[1998]
Thinking processes: Being and becoming gifted, In International handbook of research and development of giftedness and talent
Shore, B. M.
Pergamon Press Ltd.
[1993]
Teaching reading comprehension: From theory to practice
Devine
Devine, T. G.
Allyn and Bacon
[1986]
So, what's behind adult English second language reading?
August
August, G.
Bilingual Research Journal 30 : 245 ~ 264
[2006]
Sings of intelligence: Strategy generalization and metacognition, In The growth of reflective thought in children
Borkowski, J. E.
Academic : 105 ~ 144
[1985]
Second language reading: Reading ability or language proficiency
Carrell, P. L.
Applied Linguistics 12 : 179 ~ 259
[1991]
Role of the reader's schema in comprehension, learning and memory, In Learning to read in American schools
Anderson, R. C.
Eribaum
[1984]
Reading strategy instruction through mental modelling
Pani
Pani, S.
ELT Journal 58 (4) : 355 ~ 362
[2004]
Reading strategies training in a Japanese University: English as a foreign language setting
White
White, S. A.
DAI-A 66 (8) : 2870 ~
[2006]
Promoting active reading strategies
Baker
Irwin
Irwin, J. W.
Prentice-Hall
[1989]
Patterns of influence on gifted learners : the home, the self, and the school
VanTassel-Baska, Joyce
Teachers College Press
[1989]
On thresholds, ceiling and short-circuits: the relation between L1 reading, L2 reading and L2 knowledge
Bossers
Bossers, B.
AILA Review 8 : 45 ~ 60
[1991]
Metalinguistic awareness: The development of children's representations of language, In Systems of representation in children: Development and use
Bialystok, E.
John Wiley & Sons : 211 ~ 233
[1993]
박사
Metacognitive and communicative experiences in the second language classroom and the development of grammatical competence
Delgado, Felix Ruben
Columbia University 박사논문
[2002]
Metacognition, abilities, and developing expertise: Whatmakes an expert student?
Sternberg
Sternberg, R. J.
Instructional Science 26 : 127 ~ 140
[1998]
Metacognition and high intellectual ability: insights from the study of learning-disabled gifted students
Hannah
Hannah, C. L.
Shore
Gifted Child Quarterly 39 (2) : 95 ~ 109
[1995]
Literature and readability: Bridging the gap in foreignlanguage reading
Schulz
Modern Language Journal 65 : 43 ~ 53
[1981]
It’s not the English thing”: Bringing reading research into the ESL classroom
Auerbach
Auerbach, E.
Paxton
TESOL Quarterly 31 : 237 ~ 261
[1997]
Insight in the gifted
Davidson
Sternberg
Sternberg, R. J.
Educational Psychologist 18 (1)
[1983]
Gifted children: Psychological and educational perspective
Tannenbaum
Macmillan
[1983]
Family factors associated with high academic competence in former head start children at third grade
Gifted Child Quarterly 46 : 278 ~ 290
[2002]
Family factors and student achievement: an avenue to increase students' success
Christenson
Christenson, S. L.
Gorney
Rounds
School Psychology Quarterly 7 : 178 ~ 206
[1992]
Family counseling, In Handbook of gifted education
Silverman, L. K.
Allyn & Bacon : 307 ~ 320
[1991]
Early Childhood experiences in language Arts Emerging Literacy
Machado
Delmar Publishers
[2003]
Dyslexia : theory and research
Vellutino, Frank R
MIT Press
[1979]
Dothegifted thinkand learndifferently:A review ofrecentresearch and itsimplicationsforinstruction
Rogers
Rogers, K.
Journal for the Education of the Gifted 10 : 17 ~ 39
[1986]
Cognitive characteristics of the gifted, In Critical issues and practices in gifted education
Hoh, P. S.
Prufrock Press : 57 ~ 83
[2008]
Beyond IQ: A triarchic theory of human intelligence
Sternberg, R. J.
Cambridge University Press
[1986]
Assessing Students' Metacognitive Awareness of Reading Strategies
Mokhtari
Reichard
Journal of Education Psychology 94 (2) : 249 ~ 259
[2002]
A micro genetic analysis of strategic variability in gifted and average-ability children
Steiner
Steiner, H. H.
Gifted Child Quarterly 50 : 62 ~ 74
[2006]
5세 아동과 1학년 아동의 읽기 쓰기 발달과 가정 문해환경의 상관관계 연구
이문옥
교육학연구 35 (3) : 263 ~ 281
[1997]
' 영재학생의 영어 독해력 관련 변인 구조모형 분석'
의 유사주제(
) 논문