연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
영아-교사 간 상호작용 동시성 분석
김언경
이승연
년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김언경
이승연
제어번호
99802989
학술지명
한국교원교육연구
권호사항
Vol. 30 No. 3 [ 2013 ]
발행처
한국교원교육학회
자료유형
학술저널
수록면
123-151 ( 29쪽)
언어
Korean
출판년도
2013
KDC
370
등재정보
KCI등재
소장기관
영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
판매처
학술교육원
참고문헌( 42)
유사주제 논문( 14,718)
교육학 14,718건
인용/피인용
영아-교사 간 상호작용 동시성 분석
' 영아-교사 간 상호작용 동시성 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
계
14,719
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 영아-교사 간 상호작용 동시성 분석'
의 참고문헌
장난감 중심 상호작용 상황에서 보이는 영아-어머니의 주도성과 반응성
곽금주
김민화
한국심리학회지: 발달 17 (2) : 19 ~ 36
[2004]
영아와 교사의 상호작용에 관한 단기종단연구
서소정
하지영
열린유아교육연구 16 (2) : 109 ~ 140
[2011]
영아반 자유놀이활동시간에 나타난 교사-영아 간 언어적 상호작용 행동유형 및 공동주의(joint-attention)에 관한 기초연구
김현경
유아교육연구 27 (3) : 163 ~ 189
[2007]
영아를 위한 프로그램의 이론과 실제
김희진
창지사
[2004]
영아기 자녀를 둔 어머니의 애착과 영아 발달간의 관계 연구: 어머니의 양육효능감 매개효과 검증
김한나 ( Hannah Kim )
서소정 ( So Jung Seo )
미래유아교육학회지 19 (1) : 307 ~ 329
[2012]
영아교육과정
장영희
양서원
[2000]
영아 발달과 반응적 교육 : 관계중심 접근법
Wittmer, Donna Sasse
학지사
[2011]
생애발달. 1 영아기에서 아동기까지
Berk, L. E.
시그마프레스
[2009]
보육통계
여성가족부
[2007]
보육시설에서의 영아-교사 상호작용과 영아의 발달수준, 교사의 민감성 및 초기 가정환경 간의 관련성에 관한 연구
서소정 ( So Jung Seo )
최은정 ( Eun Jung Choi )
하지영 ( Ji Young Ha )
아동학회지 30 (2) : 71 ~ 95
[2009]
보육교사의 교사-영아 상호작용 평가 척도 개발 연구
이진숙 ( Jin Suk Lee )
임옥희 ( Ok Hee Lim )
한국가정과학학회지 9 (1) : 5 ~ 13
[2006]
발달적 접근방법에 의한 종일제 영.유아교육 프로그램
이영
양서원
[1991]
발달에 적합한 실제에 대한 보육교사의 신념과 교사-영아 상호작용간 의 관계
덕성여자대학교 교육대학원 석사논문
[2007]
만 1세반 자유놀이시간에서의 영아-교사 상호작용과 교사 민감성 분석
이선희
한국교원교육연구 28 (1) : 163 ~ 189
[2011]
교사-유아 상호작용 관련 논문의 연구동향 분석
백경순
어린이문학교육연구 12 (1) : 223 ~ 240
[2011]
가정별 연령별 전국 추계 인구
통계청
The structure of parent-child dyadic synchrony in toddlerhood and children’s communication competence and self-control
Lindsey, E. W.
Social Development 18 (2) : 375 ~ 396
[2009]
The science of early childhood development: Lesson for teachers and caregivers, In Defending childhood: Keeping the promise of early education
Grindal, T. A.
Teachers College Press : 13 ~ 23
[2012]
The link between consistent caring interactions with babies, early brain development, and school readiness, In The pre-K debates: Current controversies & issues
Lally, J. R.
Paul H. Brookes : 159 ~ 162
[2011]
The first relationship: Infants and mother
Stern, D. N.
Harvard Univ. Press
[2002]
The development of infant-caregiver relationships in a child care setting
Lee, S. Y.
Teachers College, Columbia University. 박사논문
[2005]
The correlates of dyadic synchrony in high-risk, low-income toddler boys
Skuban, E. M.
Infant Behavior & Development 29 : 423 ~ 434
[2006]
Teacher-child relationship quality:the roles of child temperament and teacher-child interactions
Rimm-Kaufman
Rudasill
Rudasill, K. M.
Early Childhood Research Quarterly 24 (2) : 107 ~ 120
[2009]
Quality of infants' attachments to professional caregivers : Relations to infant-parent attachment and day-care characteristics
Goossens, F. A.
Child Development 61 : 832 ~ 837
[1990]
Quality early childhood education for under-two-year-olds: What should it look like? A literature review
Dalli, C.
[2011]
Physical and relational aggression in young children : The role of mother-child interactional synchrony
Ambrose, H. N.
Early Child Development and Care 183 (2) : 207 ~ 222
[2013]
Peeking at the relationship world of infant friends and caregivers
Shin
Shin, M. S.
Journal of Early Childhood Research 8 (3) : 294 ~ 302
[2010]
Paternal socio-psychological factors and infant attachment : The mediating role of synchrony in father?infant interactions
Lundy, B. L.
Infant Behavior & Development 25 : 221 ~ 236
[2002]
Parent-infant synchrony and the social-emotional development of triplets
Eidelandman,A.I.
Feldman, R.
Feldman,R.D.
Developmental Psychology 40 (6) : 1133 ~ 1147
[2004]
Parent-child physical and pretense play: Links to children's social competence
Lindsey
Lindsey, E. W.
Mize
Merrill-Palmer Quarterly 46 (4) : 565 ~ 591
[2000]
Naturing natures: Attachment and children's emotional, sociocultural and brain development
Music
Music, G.
Psychology Press
[2011]
Mother-infant synchrony
Reyna, B. A.
Journal of Obstetric, Gynecologic, & Neonatal Nursing 38 (4) : 470 ~ 477
[2009]
Mother's social coaching, mother-child relationship style, and children's peer competence: Is the medium the message?.
Child Development 68 (2) : 312 ~ 332
[1997]
Interactionalsynchronyandtheoriginsofinfant-motherattachment:A replication study
Belsky
Isabella
Isabella, R. A.
Child Development 62 (2) : 373 ~ 384
[1991]
In and out of synch : Infant childcare teachers’ adaptations to infants' developmental changes
Recchia, S. L.
Early Child Development and Care 182 (12) : 1545 ~ 1562
[2012]
Emotion framing: Does it relate to children’s emotion knowledge and social behavior?
Colwell, M. J.
Early Child Development and Care 176 (6) : 591 ~ 603
[2005]
Dyadic synchrony in mother-child interaction : Relation with children’s subsequent kindergarten adjustment
Harrist, A. W.
Family Relations 43 : 417 ~ 424
[1994]
Dyadic synchrony : Its structure and function in children's development
Harrist, A. W.
Developmental Review 22 : 555 ~ 592
[2002]
A matter of trust : connecting teachers and learners in the early childhood classroom
Howes, Carollee
Teachers College Press
[2002]
A journey to a close, secure, and synchronous relationship : Infant-caregiver relationship development in a childcare context
Lee, S. Y.
Journal of Early Childhood Research 4 (2) : 133 ~ 151
[2006]
7~24개월 영야의 의사소통적 몸짓과 어휘 습득간의 관계
김명순
김의향
아동학회지 27 (6) : 217 ~ 234
[2006]
2세 영아-교사간 상호작용에 관한 문화기술적 연구
곽승주
장영희
아동학회지 25 (4) : 71 ~ 92
[2004]
' 영아-교사 간 상호작용 동시성 분석'
의 유사주제(
) 논문