사이버대학 교과특성에 따른 수업운영요인의 효과 연구
'
사이버대학 교과특성에 따른 수업운영요인의 효과 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
사이버대학 교과특성에 따른 수업운영요인의 효과 연구' 의 참고문헌
-
박사
-
-
-
웹 기반 교육의 효과에 영향을 미치는 학습자 요인 탐색
이항녕
원격교육연구 3 (1) : 179 ~ 207
[2002]
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
사이버대학 이러닝수업 모니터링 요인 탐색
박종선
이러닝학회 2013 춘계학술발표대회논문집 : 40 ~ 42
[2013]
-
-
-
-
사이버대학 교육용 콘텐츠 운영,관리 가이드라인 개발연구
[2012]
-
-
-
사이버 강의 평가도구개발 : Y대학교의 사례를 중심으로
서은희
연세교육연구 15 (1) : 133 ~ 153
[2002]
-
대학평생교육 프로그램의 모니터링을 위한 평가준거체제 개발
주경필
고려대학교 대학원 석사논문
[2006]
-
대학생의 교수 강의평가 정도에 관한 연구
조규판
동아대학교 대학원 석사논문
[1994]
-
-
-
-
-
-
-
-
Prioritization of online instructor roles : Implications for competency based teacher education programs
Bawane, J.
Distance Education 30 (3) : 383 ~ 397
[2009]
-
Performance indicators in online distance education courses:a study of management education
-
International trends in quality assurance for open and distancelearning in Higher Education
Robinson
Paper prepared for presentation at the Korean National Open university
[1999]
-
Instructors' self-perceived pedagogical principle implementation in the online environment
Zhang, J.
The Quarterly Review of Distance Education 7 (4) : 413 ~ 426
[2006]
-
How instructor immediacy behaviors affect student satisfaction and learning inweb-based courses
Arbaugh
Business Communication Quarterly 64 (4) : 42 ~ 54
[2001]
-
Effective pedagogical practices for online teaching : Perception of experienced instructors
Bailey, C.
Internet and Higher Education 12 : 152 ~ 155
[2009]
-
Changing instructor's roles in virtual worlds
Berge, Z.
Quarterly Review of Distance Education 9 (4) : 407 ~ 415
[2009]
'
사이버대학 교과특성에 따른 수업운영요인의 효과 연구'
의 유사주제(
) 논문