그림과 텍스트로 구성된 읽기자료에서 과제유형, 텍스트의 줄 길이, 근접성 원리가 그림에 대한 시선응시에 미치는 영향
'
그림과 텍스트로 구성된 읽기자료에서 과제유형, 텍스트의 줄 길이, 근접성 원리가 그림에 대한 시선응시에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
그림과 텍스트로 구성된 읽기자료에서 과제유형, 텍스트의 줄 길이, 근접성 원리가 그림에 대한 시선응시에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
-
-
웹 정보시각화를 위한 비주얼서치 기반의 시지각 패턴 연구
권효정
부산대학교 대학원 박사논문
[2011]
-
-
-
-
Visual attention for solving multiplechoice science problem : An eye-tracking analysis
Tsai, M. J.
Computers & Education 58 (1) : 375 ~ 385
[2012]
-
Using animations and visual cueing to support learning of scientific concepts andprocesses
Lin, L.
Computers & Education 56 (3) : 650 ~ 658
[2011]
-
Unique contributions of eye-tracking research to the study of learning with images
Mayer, R. E.
Learning and Instruction 20 (2) : 167 ~ 171
[2010]
-
The influence of line spacing and text alignment on visual search of web pages
Ling, J.
Displays 28 (2) : 60 ~ 67
[2007]
-
The influence of font type and line length on visual search and information retrieval in web pages
Ling, J.
International Journal of Human-Computer Studies 64 (5) : 395 ~ 404
[2006]
-
The effect of cognitive load on saccadic eye movements
-
-
Meta-analysisofthemodality effect
-
Individual differences in reading to summarize expository text : Evidence from eye fixation patterns
Hy?n?, J.
Journal of Educational Psychology 94 : 44 ~ 55
[2002]
-
In the eyes of the beholder : How experts and novices interpret dynamic stimuli
Jarodzka, H.
Learning and Instruction 20 (2) : 146 ~ 154
[2010]
-
Goal-directed and stimulus-driven determinants of attentional control, In Control of cognitive processes: Attention and performance XVIII
-
Eye tracking studies of normative and atypical development
-
Eye movements in natural behavior
Hayhoe, M.
TRENDS in Cognitive Sciences 9 (4) : 188 ~ 194
[2005]
-
Eye movements during information processing tasks : Individual differences and cultural effects
Rayner, K.
Vision Research 47 (21) : 2714 ~ 2726
[2007]
-
-
Element Interactivity and Intrinsic Extraneous, and Germane Cognitive Load
-
Efficiency in learning: Evidence-based guidelines to manage cognitive load:
-
-
Do fourth graders integrate text and picture in processing and learning from an illustrated science text? Evidence from eye-movement patterns
Mason, L.
Computers & Education 60 (1) : 95 ~ 109
[2013]
-
Cognitive activities in complex science text and diagrams
Cromley, J. G.
Contemporary Educational Psychology 35 (1) : 59 ~ 74
[2010]
-
An eye-tracking study of learning from science text with concrete and abstract illustrations
Mason, L.
The Journal of Experimental Education 81 (3) : 356 ~ 384
[2013]
-
An efficient methodology for assessing attention to and effect of nutrition information displayed front-of-pack
Bialkova, S.
Food Quality and Preference 22 (6) : 592 ~ 601
[2011]
-
A closerlookatsplitvisualattentioninsystem-andself-pacedinstructioninmultimedialearning
'
그림과 텍스트로 구성된 읽기자료에서 과제유형, 텍스트의 줄 길이, 근접성 원리가 그림에 대한 시선응시에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문