개사를 통한 노래부르기가 정신지체아동의 어휘력에 미치는 효과
-
-
저자
배정화
최성규
-
제어번호
99785265
-
학술지명
특수교육저널 : 이론과 실천
-
권호사항
Vol.
5
No.
1
[
2004
]
-
발행처
한국특수교육문제연구소
-
발행처 URL
http://www.journal-sped.net
-
자료유형
학술저널
-
수록면
279-296
-
언어
Korean
-
출판년도
2004
-
KDC
379
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
대구대학교 중앙도서관
-
판매처
'
개사를 통한 노래부르기가 정신지체아동의 어휘력에 미치는 효과' 의 참고문헌
-
-
한국 초등교육학회 연수자료
: 269 ~
[2000]
-
-
-
정신지체아동과 일반아동의 수용어휘력 발달 단계 비교 분석
-
-
-
-
-
-
-
Use of music activities in speech-language Therapy
[1991]
-
The use of music therapy to increase language in Institutionalized mentally retarded female adults : 1 ~ 56
[1998]
-
The Orff music therapy: Active furthering of the development of the child
-
Teaching mentally retarded children through music
-
Piaget이론과 장애아동의 인지발달
여광응
조용태
13 (2) : 81 ~ 95
[1992]
-
Music for fun-music for learning
[1982]
-
Intellectual development: A systematic reinterpretation
[1985]
-
Intellectual development from birth to adulthood: A neopiagetian interpretation. In R. S. Siegler(Ed.), Children's thinking: What develop? Hillsdale
[1978]
-
Creative music therapy
[1997]
'
개사를 통한 노래부르기가 정신지체아동의 어휘력에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문