활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
한국어
29
1
한국어 고어, 방언
1,054
0
계
1,083
1
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
'
학문 목적 읽기교육에서 맥락적 원리의 탐색' 의 참고문헌
학문 목적 한국어교육 현황 및 대책 ―광주?전남 지역 소재 4년제 대학을 중심으로―
강희숙
한국어교육 22 (2) : 1 ~ 25
[2011]
박사
최고급 단계 내용 중심 한국어 읽기 수업의 실제
김지영
이정희
외국어로서의 한국어교육 28 : 201 ~ 222
[2003]
Web을 활용한 대학생들의 학습기술 측정 방법에 관한 연구
Text, context, pretext critical issues indiscourseanalysis
Relevance: communication and cognition : 21 ~ 29
Relevance Theory. In The Handbook of Pragmatics
Learning Context And Its Effects on Second Language Acquisition, in Studies in Second Language Acquisition 26-2
Collentine J
Studies in Second Language Acquisition 26 (2) : 153 ~ 156
[2004]
Language learning and study abroad. In Second language acquisition in a study abroad context
English for Academic Purposes : 8 ~ 9
Current perspectives on teaching the four skills
A Comparison of Reading Development by Learners of Japanese in Intensive Domestic Immersion and Study Abroad Contexts, in Studies in Second Language Acquisition 26-2
Dewey, P. D
Studies in Second Language Acquisition 26 (2) : 303 ~ 321
[2004]
'
학문 목적 읽기교육에서 맥락적 원리의 탐색'
의 유사주제(
) 논문