학문적 재능에 영향을 미치는 관련변인들 간의 구조적 분석을 통한 Gagne의 DMGT 2.0 모형 검증
'
학문적 재능에 영향을 미치는 관련변인들 간의 구조적 분석을 통한 Gagne의 DMGT 2.0 모형 검증' 의 참고문헌
-
학업성취도에 대한 지능과 동기변인들의 상대적 예측력
김아영
조영미
교육심리연구 15 (4) : 121 ~ 138
[2001]
-
박사
-
-
학교급별 학업능력에 대한 학습효능감,학습동기화,성취목표지향성의 효과
김태은
현주
교육심리연구 21 (1) : 185 ~ 207
[2007]
-
박사
-
-
박사
-
-
박사
-
-
박사
-
-
아동의 동기와 플로우가 창의성에 미치는 영향: 과 학 영역을 중심으로
이미나
최인수
인간발달연구 15 (3) : 45 ~ 61
[2008]
-
성격과 직업적 흥미와의 관계에서 사회인지적 능력의 매개효과
-
-
-
박사
-
다원적 접근에 기초한 창의성 진단 측정도구의 개발 및 타당화 연구
-
-
-
박사
-
가정환경과 지능발달 및 학업성취도의 관계에 관한 종단적 연구
-
-
Transforming gifts into talents: The DMGT as a developmental theory
Gagn
High Ability Studies 15 (2) : 119 ~ 148
[2004]
-
The Work Preference Inventory: assessing intrinsic and extrinsic motivational orientations
Amabile
E.M.Tighe
Journal of Personality and Social Psychology 66 : 950 ~ 967
[1994]
-
The Road to Exellence-the Aquisition of Expert Performance in the Arts and Science, Sports and Games
-
Social context, student's motivation, and academic achievement towerd a process model
Guay
Vallerand
Social Psychology of education 1 (3) : 211 ~ 233
[1997]
-
Preschooler's maternal support and cognitive competencies as predictors of elementary achievement
Faber
Tiedemann
Journal of Educational Research 86 (6) : 348 ~ 354
[1992]
-
Motivational determinants of flow: Contributions from self-determination theory
Fortier
Kowal
Journal of Social Psychology 139 (3) : 355 ~ 368
[1999]
-
Motivation within the DMGT 20. framework
Gagne.F
High Ability Studies 21 (2) : 81 ~ 99
[2010]
-
Motivation and knowledge acquisition, In Advances in motivation and achievement
-
Intelligence and Personality, In Handbook of Intelligence
-
Giftedness as a developmentalist sees it, In Conceptions of giftedness
-
Genetic tools for exploring individual ifferences in intelligence, In Internationa Handbook of Giftedness and Talent
-
Developmental psychology and giftedness: theories and research, In International Handbook of Giftedness and Talent
-
Creativity, intelligence, and personality
-
Conceptions of giftedness(2nd ed. )
-
-
5요인 성격특성과 시험불안이 학업성취에 미치는 영향
'
학문적 재능에 영향을 미치는 관련변인들 간의 구조적 분석을 통한 Gagne의 DMGT 2.0 모형 검증'
의 유사주제(
) 논문