복잡계이론의 교육학적 의미 : 교육연구의 보완적 패러다임으로서의 적용 가능성
'
복잡계이론의 교육학적 의미 : 교육연구의 보완적 패러다임으로서의 적용 가능성' 의 참고문헌
-
-
-
지역사회 연구의 양적 방법과 질적 방법의 패러다임 비교
임형택
정지용
지역사회 개발연구 23 (2) : 25 ~ 46
[1998]
-
박사
-
사회과학 연구방법론의 재정립을 위한 개념적 접근-질적 양적 방법을 중심으로-
채선희
교육학연구 34 (5) : 281 ~ 297
[1996]
-
사회과 교육과정 결정과정의 정책네트워크 분석: 2007년 개정 초등 사회과 교육과정을 중심으로
남상준
백승훈
사회과교육연구 16 (1) : 49 ~ 65
[2009]
-
박사
-
-
-
교육과정연구 패러다임의 다양성 : 가능성과 한계
박순경
교육학연구 32 (3) : 121 ~ 134
[1994]
-
-
-
-
en.wikipedia.org/wiki/occam's razor
-
-
The uncertainty principle in curriculum planning
Zaret
Theory into Practice 26 : 46 ~ 52
[2001]
-
The science of the Artificial
-
The integration of fieldwork and survey methods
Sieber
American Journal of Sociology 78 (6) : 1335 ~ 1359
[1973]
-
-
The deliberative approach to the study of the curriculum and its relation to critical pluralism, in Rethinking curriculum studies: A radical approach
-
The Social Psychology of Organizations.New, In The Social Psychology of Organizations
-
Sociological Paradigms and Organizational Analysis, In Sociological Paradigms and Organizational Analysis
-
Research paradigms in education, in Educational research methodology and measurement
Husen, T
Pergamon Press : 17 ~ 20
[1988]
-
Exploration and Exploitation in Organizational Learning
March
Organization Science 2 (1) : 71 ~ 87
[1991]
-
Complexity: A philosopher's reflections
-
Complexity and Education: Inquiries into Learning, Teaching, and Research. Mahwah
Davis, B
Lawrence Erlbaum Associates
[2006]
-
Commentary on the organizational science special issue on complexity
Cohen, M
Organization Science 10 (3) : 373 ~ 376
[1999]
-
Coming of Age in Curriculum: Reflections on ‘Thinking About The Curriculum
Handler
Journal of Curriculum Studies 14 : 183 ~ 195
[1982]
-
-
Applications and limitations of complexity theory in organization theory and strategy, in Handbook of strategic management
'
복잡계이론의 교육학적 의미 : 교육연구의 보완적 패러다임으로서의 적용 가능성'
의 유사주제(
) 논문