연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
그림과 텍스트 자료를 활용한 협력학습이 학습자의 인지부하 및 마인드맵 작성에 미치는 효과
류지헌
정효정
2013년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
류지헌
정효정
제어번호
99574730
학술지명
교육방법연구
권호사항
Vol. 25 No. 1 [ 2013 ]
발행처
한국교육방법학회
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
자료유형
학술저널
수록면
197-218 ( 22쪽)
언어
-
출판년도
2013
KDC
370
등재정보
KCI등재
판매처
교보문고
참고문헌( 30)
유사주제 논문( 8,546)
학습지도, 교육방법 8,546건
인용/피인용
그림과 텍스트 자료를 활용한 협력학습이 학습자의 인 ...
' 그림과 텍스트 자료를 활용한 협력학습이 학습자의 인지부하 및 마인드맵 작성에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
학습지도, 교육방법
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
8,384
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
학습지도, 교육방법
8,547
0
0.0%
계
8,547
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 그림과 텍스트 자료를 활용한 협력학습이 학습자의 인지부하 및 마인드맵 작성에 미치는 효과'
의 참고문헌
협동적 개념도 경험이 예비유아교사의 음악적 개념도의 구성과 특성 형성에 미치는 영향
이효숙
유아교육연구 24 (4) : 331 ~ 349
[2004]
텍스트이해를 위한 개념도사용의 효과적 활용전략: 협력적 논쟁과 자기설명의 상호작용 효과
김종백 ( Jong Baeg Kim )
교육심리연구 22 (2) : 461 ~ 478
[2008]
컴퓨터 기반 협력학습에서의 협력부하 측정을 위한 구인의 탐색 및 타당화 연구
김혜원
정효정
교육공학연구 28 (3) : 619 ~ 640
[2012]
예비교사들의 학습스타일과 협력적 개념도 작성이 문제해결에 미치는 영향
정선영
교육공학연구 23 (4) : 55 ~ 77
[2007]
멀티미디어 학습자료 설계를 위한 인지부하 설문의 민감도 분석 및 학습 성취에 대한예언변수 분석
류지헌 ( Jee Heon Ryu )
교육정보미디어연구 17 (3) : 309 ~ 332
[2011]
마인드맵을 이용한 수학학습이 학생들에게 미치는 영향
정인철
수학교육 43 (2) : 139 ~ 149
[2004]
마인드맵, 컨셉트맵 그리고 브이맵과 수학학습
정인철
한국학교수학회논문집 9 (3) : 385 ~ 403
[2006]
구성주의 관점의 합동적 개념도 전략이 예비유야교사의 과학적 지식과 태도에 미치는 영향
유아교육연구 23 (3) : 111 ~ 130
[2003]
교수.학습 상황에서 개념도 활용의 효과: 메타분석
사고개발 4 (1) : 31 ~ 47
[2008]
개념도 작성의 어려움에 대한 지원 방법의 고안과 효과검증
김민정
김혜원
교육공학연구 25 (4) : 1 ~ 27
[2009]
What do you mean by ‘collaborative learning’?, In Collaborative-learning: Cognitive and computational approaches
Dillenbourg P
Elsevier : 1 ~ 19
[1999]
Task complexity as a driver for collaborative learningefficiency: the collective working-memory effect
Kirschner
Paas
Applied Cognitive Psychology 25 (4) : 615 ~ 624
[2010]
Superiority of collaborative learning with complex tasks: Aresearch note on an alternative affective explanation
Kirschner
Paas
Computers in Human Behavior 27 (1) : 53 ~ 57
[2011]
Shared information cognitive load and group memory
Tindale
Group Processes and Intergroup Relations 5 : 5 ~ 18
[2002]
Learning how to learn
Cornell University Press
[1984]
Individual and group-based learning from complex cognitive tasks: Effects on retention and transfer efficiency
Kirschner
Computers in Human Behavior 25 : 306 ~ 314
[2009]
How pacing of multimedia instructions caninfluence modality effects: A case of superiority of visual texts
Australasian Journal of Educational Technology 25 (2) : 184 ~ 203
[2009]
Graphical Knowledge Display - Mind Mapping and Concept Mapping as Efficient Tools inMathematics Education
Brinkmann
The Journal of Association of Mathematics Education Teachers 16 : 39 ~ 48
[2003]
Efficiency in learning: Evidence-based guidelines to manage cognitive load:
Clark
Sweller
Jossey-Bass
[2006]
Effects ofmultidimensional concept maps on fourth graders’ learning in web-based computer course
Computers & Education 58 (3) : 863 ~ 873
[2012]
Construction of shared knowledge during collaborative learning
Chi
Jeong
Paper presented at the The AERA Annual Meeting
[1999]
Concept mapping with multimedia on the web
Alpert
Grueneberg
Journal of Educational Multimedia and Hypermedia 9 (4) : 313 ~ 330
[2000]
Concept mapping as a medium of shared cognition in computersupportedcollaborative problem solving
Kommers
Stoyanova
Journal of Interactive Learning Research 13 (1/2) : 111 ~ 133
[2002]
Concept mapping as a collaborative tool for enhanced online learning
Cicognani
Educational Technology & Society 3 (3) : 150 ~ 158
[2000]
Cognitive load theoryand instructional design: Recent developments
Pass
Renkl
Sweller
Educational Psychologist 38 (1) : 1 ~ 4
[2003]
Cognitive load theoryand complex learning: Recent developments and futuredirections
Sweller
Van Merriёnboer
Educational Psychology Review 17 (2) : 147 ~ 177
[2005]
Cognitive load measurement as a means to advance cognitive load theory
Educational Psychologist 38 (1) : 63 ~ 71
[2003]
Cognitive and motivational effects of digital concept maps in pre-service science teachertraining
Steffen
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2) : 640 ~ 647
[2010]
A summaryofliterature pertaining to the use of concept mapping techniques and technologies for education andperformance support
Coffey, J. W.
[2003]
-learning and the science of instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning
Pfeiffer
[2011]
' 그림과 텍스트 자료를 활용한 협력학습이 학습자의 인지부하 및 마인드맵 작성에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문