대학교수의 액션러닝 수업개발 경험에 관한 연구
'
대학교수의 액션러닝 수업개발 경험에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
313
|
3
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
사회과학
|
313
|
0
|
|
계 |
|
313
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
3
|
|
'
대학교수의 액션러닝 수업개발 경험에 관한 연구' 의 참고문헌
-
현직교사교육프로그램에의 실천학습의 도입 가능성과 한계 분석
-
학습자 중심 교육의 의미에 대한 재조명:현직교사들의 이해와 실천을 중심으로
강인애
주현재
학습자중심교과교육연구 9 (2) : 1 ~ 34
[2009]
-
학습자 중심 교육에 대한 교육행정가, 교사, 예비교사의 인식 비교 연구
이지은
장경원
학습자중심교과교육연구 9 (1) : 315 ~ 339
[2009]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Psychological research as phenomenologist views it
-
Power domination and resistance in the process of teacher-initiated innovation
-
Optimizing the power of action learning
-
-
Methodology for the human sciences: system of inquiry
-
-
Higher education students’ attitudes to student centered learning:beyond ‘educational bulimia
[2003]
-
-
Effective teaching method (4th ed.)
-
Designing environments for constructivist learning
-
-
Change Forces:Probing the Depths of Educational Reform
-
Action learning in higher education: Conflicting or compatible goals?
-
Action learning across a university community
[2000]
-
-
Action Learning on an academic course, In Action Learning in practice
-
Action Learning on an academic course
'
대학교수의 액션러닝 수업개발 경험에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문