스마트폰 이용자의 모바일 광고 이용과 구전행동 의도에 관한 연구

논문상세정보
    • 저자 류지영 윤각
    • 제어번호 99556090
    • 학술지명 광고학연구
    • 권호사항 Vol. 24 No. 1 [ 2013 ]
    • 발행처 한국광고학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 297-318 ( 22쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2013
    • KDC 326
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처 학술교육원
    유사주제 논문( 9,595)
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' 스마트폰 이용자의 모바일 광고 이용과 구전행동 의도에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 인터랙티브 TV광고의 수용과 효과에 관한 연구
    광고연구 (85) : 133 ~ 156 [2010]
  • 인터랙티브 TV광고 수용에 관한 연구 :플로우 이론, 상호작용성, 기술수용모델 확장을 중심으로
    광고연구 (83) : 63 ~ 97 [2009]
  • 인터넷 자기 효능감으로 인한 웹쇼핑에 대한태도와 구매행동의도에 관한 연구 :내재적 동기와 외재적 동기를 중심으로
    Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) (10) : 1 ~ 26 [2002]
  • 인지욕구 수준과 성별이 모바일 광고에 미치는 영향
    옥외광고학연구 7 (3) : 147 ~ 170 [2010]
  • 유.무선 가입자 통계 현황 (2012.10월말)
    [2012]
  • 연령대별 스마트폰 가입자 현황(2010.12월 기준)
    [2011]
  • 스마트폰에서 구현되는 모바일 광고의 수용자 태도에 관한 연구 : PC에서 구현되는 웹 광고와의 비교연구를 중심으로
    광고학연구 23 (1) : 253 ~ 279 [2012]
  • 스마트폰 이용자의 모바일광고 이용동기와 만족에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
    사이버커뮤니케이션학보 28 (1) : 165 ~ 201 [2011]
  • 스마트폰 이용 행태 서베이 (2010.10)
    [2010]
  • 스마트폰 서비스 사용에서 지속적 사용 의도에 미치는 애착의 영향에 대한 연구
    Journal of Information Technology Applications & Management 17 (4) : 83 ~ 105 [2010]
  • 스마트 미디어 모바일 광고의 가치에 대한 탐색적 연구
    정치커뮤니케이션연구 (21) : 77 ~ 118 [2011]
  • 스마트 미디어 기반 광고전략 연구
    [2011]
  • 수정된 기술수용모델 (Technology Acceptance Model) 을적용한 모바일광고 수용의도 연구: 성별요인 (Gender)의 조절효과
    김상훈 안대천 광고학연구 20 (4) : 171 ~ 188 [2009]
  • 상호작용성의 구성요인이 인터랙티브 TV광고의 효과과정에 미치는 영향에 관한 연구
    광고학연구 16 (5) : 79 ~ 107 [2005]
  • 산업분석 리포트(2012.5.21)
    [2012]
  • 미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향:모바일 애플리케이션을 중심으로
    정만수 조가연 광고학연구 23 (2) : 201 ~ 227 [2012]
  • 무선인터넷의 매체 특성과 수용자의 이용 충족 연구
    오종환 최병일 언론과학연구 4 (1) : 114 ~ 154 [2004]
  • 모바일 마케팅(움직이는 고객, 움직이는마케팅)
    시그마인사이트컴 [2002]
  • 모바일 광고의 태도효과 모델 연구
    양병화 광고연구 (69) : 139 ~ 163 [2005]
  • 모바일 광고의 수용자 반응에 관한 연구 : TAM(기술수용모델)을 중심으로
    김재영 박진표 옥외광고학연구 7 (4) : 71 ~ 103 [2010]
  • 모바일 광고의 수용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    Information Systems Review 9 (1) : 1 ~ 21 [2007]
  • 모바일 광고의 상호작용 구성요인이 모바일 광고 수용에 미치는 영향 : 몰입과 침입성을 매개변인으로
    한국디자인포럼 (33) : 299 ~ 308 [2011]
  • 모바일 광고의 단계별 수용과정에관한 연구
    [2012]
  • 모바일 광고의 단계별 수용과정에 관한 연구
    소비자학연구 22 (4) : 1 ~ 28 [2011]
  • 모바일 광고 회피행동에 영향을 미치는 요인에 대한 연구 : 스마트폰이용자를 중심으로
    미디어와 공연예술 연구 6 (3) : 163 ~ 188 [2011]
  • 모바일 광고 이용의 영향 요인에 관한 연구
    광고연구 (89) : 87 ~ 121 [2011]
  • 국내 모바일 광고 시장 및플랫폼 사업 동향 보고서
    [2011]
  • Work and/orFun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value
    Barbin M.Griffin Journal of Consumer Research 20 (4) : 644 ~ 656 [1994]
  • User acceptance of computer technology A comparison of two theoretical models
    Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • Understanding the acceptance of mobile SMS advertising among young Chinese consumers
    Psychology and Marketing 25 (8) : 787 ~ 805 [2008]
  • Toward an Understanding of theBehavioralIntention to Use a Web site
    Chuan Lin.J International Journal of Information Management 20 (3) : 197 ~ 208 [2000]
  • The role of innovation characteristics and perceived voluntariness in the acceptance of information technologies
    Agarwal Prasad Decision Science 28 (3) : 557 ~ 582 [1997]
  • The relationship between information technology acceptance and organizational agility in Malaysia
    Information & Mangement 42 : 829 ~ 839 [2005]
  • The kindness of strangers: On the usefulness of electronic weak ties for technical advice, In Culture of the Internet
    Lawrence Erlbaum : 303 ~ 322 [1997]
  • Push형 모바일 광고에따른 광고 효과 연구
    이선 이정우 이충식 한국경영학회 통합학술발표논문집 : 1 ~ 22 [2009]
  • Permission Based Mobile Advertising
    Barwise Strong Journal of Interactive Marketing 16 (1) : 14 ~ 24 [2002]
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use and UserAcceptance of Information Technology
    Davis MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Moving BeyondAcceptance: Exploring Determinants of Consumer Use ofMobile Services
    Chung J.Park John S.Ha International Journal of Mobile Marketing 5 (2) : 30 ~ 42 [2010]
  • Interactivity and revisits to Wevsites: A theoretical framework, RITLM working pater
  • Interactivity Reexamined: A Baseline Analysis of Early Business Web Site
    James Journal of Broadcasting & Electronic Media 42 (2) : 457 ~ 474 [1998]
  • Indivisual Characteristics Associated with and World Wide Web Use: An Empirical Study of Playfulness and Motivation
    The DATABASE for Advances in Information Systems-Spring 28 (2) [1997]
  • From Consumer Response to Active Consumer: Measuring the Effectiveness of Interactive Media
    Journal of the Academy of Marketing Science 30 (4) : 376 ~ 396 [2002]
  • Factors Affecting the Use of Mobile Advertising
    International Journal of Mobile Marketing 2 (2) : 21 ~ 34 [2007]
  • Extending the TAM for at-commerce
    J.Rho Information & Management 42 (7) : 965 ~ 976 [2005]
  • Extending the TAM for aWorld-Wide-Web Context
    Moon Y.G.Kim Information & Management 28 (4) : 217 ~ 230 [2001]
  • Exploring the factors associated with web site success in the context of electronic commerce
    Liu Information and Management 38 (1) : 23 ~ 33 [2000]
  • Explaining intention to use mobile chat service : Moderating effects of gender
    Journal of Consumer Marketing 22 : 247 ~ 256 [2005]
  • Electronic Communities in E-Business : Their Role and Issues
    Information System Frontier 1 (4) : 415 ~ 426 [2001]
  • Development of an Instrument to Measure the Perceptions of Adopting and Information Technology Innovation
    Benbasat I Moore Information Systems Research 2 (3) : 192 ~ 222 [1991]
  • Determinants of Perceived Ease of Use: Integrating Control,Intrinsic Motivation, and Emotion into the Technology Acceptance Model
    Venkatesh Information Systems Research 11 (4) : 342 ~ 365 [2000]
  • Cyberspace advertising vs. Other media: consumer vs. Mature student attitudes
    B.N Brackett Carr Journal of Advertising Research 41 (5) : 23 ~ 32 [2001]
  • Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising: An Empirical Study
    Shu Ting Tsang International Journal of Electronic Commerce 8 (3) : 65 ~ 78 [2004]
  • Consumer AttitudeToward Advertising via Mobile Devices : An EmpiricalInvestigation among Austrian Users
    Haghirian Proceedings of the 13th European Conference on Information Systems [2005]
  • Consumer Attitude toward Mobile Advertising: An Empirical Study
    T.Liang Tsang International Journal of Electronic Commerce 8 (3) : 65 ~ 78 [2004]
  • Communication Technology: The New Media in Society
    Rongers Macmillan Free Press [1986]
  • Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
    Ajzen Frishbein Addison-Wesley [1975]
  • B2C e-commerce web site quality:an empirical examination
    Cao Seydel Industrial Management & Data Systems 105 (5) : 645 ~ 661 [2005]
  • An Empirical Examination of the Structural Antecedents of Attitude toward the Ad in an Advertising Pretesting Context
    Lutz MacKenzie Journal of Marketing 53 : 48 ~ 65 [1989]
  • Advertising Management
    Batra David.A.Aaker Prentice-Hall [1996]
  • A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies
    Davis Venkatesh Management Science 46 (2) : 186 ~ 204 [2000]
  • 2000년 이후 국내 모바일 광고 연구동향에 대한 기술적 분석
    언론과학연구 12 (2) : 170 ~ 199 [2012]