영재아동과 일반아동의 또래관계성향 및 관계 유지노력과 학교생활적응 간의 관계
-
-
저자
천유리
한기순
-
제어번호
99555410
-
학술지명
영재교육연구
-
권호사항
Vol.
22
No.
4
[
2012
]
-
발행처
韓國英才學會
-
발행처 URL
http://www.ksg.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
875-892
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
379
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
영재아동과 일반아동의 또래관계성향 및 관계 유지노력과 학교생활적응 간의 관계' 의 참고문헌
-
-
박사
-
초등학교 수학 영재의 일반학급과 영재학급에서의 교우 관계와 학교생활 적응 비교
-
초등학교 과학 영재아동과 일반아동의 또래관계 및 자기효능감 비교
-
중학생의 단짝 친구관계에서의 유지 전략과 만족감
-
-
-
-
박사
-
박사
-
박사
-
-
-
박사
-
-
박사
-
-
새학기 초등학생들이 가장 많이 하는 고민은
임용순
아시아투데이(2012년 3월 7일)
[2012]
-
-
국민학교 1학년 아동의 성별 및 지적능력과 학교생활 적응과의 관계 연구
-
-
-
-
-
Social Relations of Gifted Children as a Function of age and SchoolProgram
Schneider
Journal of Educational Psychology 81 : 48 ~ 56
[1989]
-
Nurturing social-emotional development of gifted children, In International handbook of research and development of giftedness and talent
-
Guiding the social and emotional development of gifted youth
-
-
Family counseling with the gifted, In Handbook of gifted education
-
Dyssynchrony-uneven development, In The Psychology of Gifted Children
-
Children above 180 IQ Stanford-Binet: Origin anddevelopment
-
Children above 180 IQ (Stanford-Binet): Origin and development, In Yonkers-on-Hudson
-
Attitudes of intellectually gifted youth toward school
-
Aspect of Personality and Peer relations ofextremely talented adolescents
-
-
5요인 성격특성과 대인관계성향 및 학교적응과의 관계
'
영재아동과 일반아동의 또래관계성향 및 관계 유지노력과 학교생활적응 간의 관계'
의 유사주제(
) 논문