학생의 EBS 및 컴퓨터 활용과 교사의 ICT 활용이 학습자의 학업성취도에 미치는 영향
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
학생의 EBS 및 컴퓨터 활용과 교사의 ICT 활용이 학습자의 학업성취도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
5
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
3
계
14,719
3
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
'
학생의 EBS 및 컴퓨터 활용과 교사의 ICT 활용이 학습자의 학업성취도에 미치는 영향' 의 참고문헌
학습부진프로그램, 수준별 이동수업 및 사교육이 저성취 중학생의 학업성취도와 자기조절학습능력 변화에 미치는 영향
남창우
허유성
특수교육학연구 44 (3) : 327 ~ 353
[2009]
사회심리적 환경이 자기조절 학습행동을 매개로 학업성취에 미치는 영향
김용남
신종호
이현주
제 1회 한국교육종단연구 학술대회 논문집 : 361 ~ 383
[2006]
다층모형의 방법론적 특성과 활용방법
강상진
교육평가연구 8 (2) : 63 ~ 94
[1995]
Waht stops teachers using new technology?, In Issues in teaching using ICT
Dawes, L
RoutledgeFalmer : 61 ~ 80
[2001]
Theeffectivenessandcostofinteractivevideodiscinstruction
Fletcher
Machine-Mediated Learning 3 : 361 ~ 385
[1989]
The methodological nettle: ICT and student achievement
Chandra, V.
Lloyd
British Journal of Educational Technology 39 (6) : 1087 ~ 1098
[2008]
The effectiveness and cost of interactive videodisc instruction in defense training and education
Socio-cultural context for online learning: A case study viewed from activity theory perspective
Liu, X.
Paper presented at the the Association for Educational Communications and Technology Conference : 19 ~ 23
[2004]
Self-regulated learning and academic achievement: An overview
Is Students' Computer Use at Home Related to Their MathematicalPerformance at School
Information problem solving by experts and novices: Analysis of a complex cognitive skill
Information and communication technology(ICT) usage and achievement of Turkish students in PISA 2006
Aypay, A
The Turkish Online Journal of Educational Technology 9 (2) : 116 ~ 124
[2010]
Hierarchical linear models: Applications and data analysis methods(2nd ed.)
Hierarchical Linear Models: Applications and data analysis method
Enhancing computing skills of low-achieving students via e-learning: a design experiment of Web-based, problem-based learning and self-regulated learning
Lee, T. H.
CyberPsychology & Behavior 11 (4) : 431 ~ 436
[2008]
Does it compute? The relationship between educational technology and student achievement in mathematics
Construct validation of a strategy model of student self-regulated learning
Achievement and retention of Spanish presented via videodisc in linear, segmented and interactive modes
A model for optimizing step size of learning tasks in competency-based multimedia practicals
Nadolski, R. J.
Educational Technology Research and Development 49 (3) : 87 ~ 101
[2001]
'
학생의 EBS 및 컴퓨터 활용과 교사의 ICT 활용이 학습자의 학업성취도에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문