초등학교 6학년 남녀 아동이 지각한 사회적 지지와 학업적 자기효능감
'
초등학교 6학년 남녀 아동이 지각한 사회적 지지와 학업적 자기효능감' 의 참고문헌
-
-
-
-
박사
-
학교중심 교육과정과 교사의 자율성 및 아동의 학업적 자기효능감의관계
-
-
박사
-
박사
-
초등학생의 생활만족도 형성요인에 대한 구조적 관계 분석: 사회적 지원과 자기효능감을 중심으로
-
초등학교 아동의 학업적 자기효능감 학교생활적응 및 창의적 성향과의 관계
[2006]
-
-
박사
-
-
-
-
-
박사
-
중학생의 사회적 지지와 자기효능감과의 관계
[2008]
-
-
박사
-
-
박사
-
-
박사
-
박사
-
사회적 지지와 자기효능감이 아동의 성취동기에 미치는 영향
[2007]
-
부모의 사회적 지지와 고3학생의 진로결정 자기효능감과 진로정체감간의 관계
-
-
남녀 학업 우수 청소년의 부모 애착,학업적 자기효능감 및 진로포부의 관계 비교
-
-
고등학생이 지각하는 사회적 지지와 자아존중감의 관계: 남학생과 여학생간의 차이를 중심으로
-
-
박사
-
Violence in the family as a disorder of the attachment and caregiving systems
-
The multidimensional scale of perceived social support
-
The development of companionship and intimacy
-
The Relationship between perceived social support and maladjustment for student at risk
-
Supportive parenting and adolescent adjustment across time in former east and west Germany
-
Social-psychological processes in informal help seeking
-
Social support questionnaire among psychiatric patients with various diagnoses and normal controls
-
-
Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change
[1997]
-
Self motivation for academic attainment The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting
[1992]
-
Physical disability and depression: A longitudinal analysis
-
Perceived social support in a large community sample: Age and sex differences
-
Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning
-
My family and friends:Six-to twelve-year-old children's perceptions of social support
-
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
-
Goal setting and self-efficacy during self-regulated learning
[1990]
-
-
Explaining the social patterns of depression:Control and problem solving or support and taking?
-
Effects of effort attributional feedback onchildren's perceived self-efficacy and achievement
-
Culture and social support: Who seeks it and why?
-
Cultivating competence, self-efficacy and intrinsic interest through proximal self-motivation
-
Conceptualization and measurement of social support: The development of the student social support scale
-
Component social support processes: Comments and integration
-
Children's perceptions of the personal relationships in their social networks
-
Changes in functions of three relations during adolescence
-
Age and sex differences in perceptions of networks of personal relationships
-
Ability versus effort attributional feedback: Differential effects on self-efficacy and achievement
'
초등학교 6학년 남녀 아동이 지각한 사회적 지지와 학업적 자기효능감'
의 유사주제(
) 논문