K-ABC 검사에 나타난 수학학습장애아동, 학습부진아동, 일반아동의 인지처리특성 비교연구
'
K-ABC 검사에 나타난 수학학습장애아동, 학습부진아동, 일반아동의 인지처리특성 비교연구' 의 참고문헌
-
-
-
학습장애의 개념과 분류에 관한 고찰
[2005]
-
학습장애 진단과 판별: 불일치 기준의 문제점과 교과별 기초학습기능의 역할
-
학습장애 이론 진단, 그리고 교수전략(실제편)
-
-
-
수학기초학습부진학생 집단의 특징 연구: 지능, 기본학습기능, 인지적 처리과정 측면에서 기초학습부진학생과 학습장애학생이 구분되는가·
-
-
The role of speed of processing rapid naming, and phonological awareness in reading achievement
[2002]
-
The child's conception of number
-
Relationship of rapid automatized naming and phonological awareness in early reading development: Implications for the double-deficit hypothesis
-
Psychological perspectives in assessing mathematics learning needs
-
Newropsychological assessment
-
Mathematical learning disabilities and PASS cognitive process
-
Mathematical disabilities: Cognitive, neuropsychological, and genetic components
-
-
K-ABC를 통한 지적장애아동의 계층도형에 대한 정보처리 연구
-
박사
-
박사
-
K-ABC를 통한 수학 학습장애아동의 인지처리 양식과 연산 오류 특성
-
-
-
-
Empirical and theoretical support for direct diagnosis of learning disabilities by assessment of intrinsic processing weaknesses
-
Education aspects of mathematics disabilities
-
Classification anddefinition of learning disabilities: An integrative perspective
-
-
(Eds). Identification of learning disabilities: Research to practice
'
K-ABC 검사에 나타난 수학학습장애아동, 학습부진아동, 일반아동의 인지처리특성 비교연구'
의 유사주제(
) 논문