사회과 예비교사의 수업전문성 제고를 위한 수업비평
-
-
저자
김경은
-
제어번호
82710694
-
학술지명
교과교육학연구
-
권호사항
Vol.
15
No.
3
[
2011
]
-
발행처
이화여자대학교 사범대학 교과교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
711-735
-
언어
Korean
-
출판년도
2011
-
KDC
374.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
사회과 예비교사의 수업전문성 제고를 위한 수업비평' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
1,438
|
5
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육과정
|
1,438
|
0
|
|
계 |
|
1,438
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
5
|
|
'
사회과 예비교사의 수업전문성 제고를 위한 수업비평' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
지식기반사회에 대응하기 위한 교원연수 혁신 방안 연구
-
-
-
-
-
-
수업평가 매뉴얼: 사회과 수업평가 기준
한국교육과정평가원
[2006]
-
-
-
-
수업 비평의 유형에 대한 논의
김순희
청주교육대학교 교육연구원·한국교원교육학회 공동학술대회 : 173 ~ 190
[2009]
-
-
수업 비평의 개념에 대한 대안적 탐색
[2010]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
반성적 교사교육에서 "반성"의 의미
정윤경
교육의 이론과 실천 12 (2) : 165 ~ 188
[2007]
-
반성과 실천: 교사의 전문성 개발에 대한 소고
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Writing Up Qualitative Research(2ed)
-
The reflective practitioner: How professional think in action
-
-
The enlightened eye:Qualitative inquiry and the enhancement of educational practice
[1991]
-
Teaching Student Teachers to Reflect
-
Teachers' work and the politics of reflection
Smyth
America Educational Research Journal 29 (2) : 80 ~ 111
[1992]
-
Synthesis of research on teachers' reflective thinking
-
Reflective Teaching and Teacher Education
-
Reflection: a guide to effective service learning. Linking learning with life
-
Preparing the reflective Practitioner: Transforming the apprentice throughdialectic
-
-
Model Standards for Beginning Teacher Licensing Assessment and Development: AResource for State Dialogue
-
Middle Childhood/Generalist Standards for Teachers of Students Ages 7-12
-
Linking ways of knowing with ways of being practical
-
Knowledge and teaching: Foundations of the new reform
-
Implications of research on teacher belief
-
How we think: A restatement of the reflective thinking to the educative process
-
Handbook for Teaching secondary school Social Studies
-
Educational refrom personalpractical theories, and disaffection: The anatomy of change in college science teaching
-
Defining the Social Studies
-
A fifth-grade teacher' reconstruction of mathematics and literacy teaching:Exploring interaction among identity learning, and subject matter
Spillane
A fifth-grade teacher' reconstruction of mathematics and literacy teaching:Exploring interaction among identity learning
[2000]
-
-
-
-
'
사회과 예비교사의 수업전문성 제고를 위한 수업비평'
의 유사주제(
) 논문