정규 교과교육시간을 이용한 장애인식개선교육이 일반학생의 장애이해에 미치는 영향
'
정규 교과교육시간을 이용한 장애인식개선교육이 일반학생의 장애이해에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
초등학교 교과용 도서의 장애관련 내용 분석
권택환
김수연
초등교육연구 17 (2) : 471 ~ 498
[2003]
-
초?중?고등학교 교과용도서 장애인식 교육 관련 내용 분석 및 보완 자료 개발 연구
-
제7차 교육과정 교과용 도서 장애관련 내용지도 보완자료
-
-
-
Using children’s literature to teach about disabilities and other issues
Prater, M. A.
Presentation at the annual meeting of the Council for Exceptional children, Minneapolis
[1998]
-
Updating the Bogardus social distance studies: a new national survey
-
Subjective Social Distance and Urban Occupational Stratification
Laumann
American Journal of Sociology 71 : 26 ~ 36
[1965]
-
-
Including students with special needs: A practical guide for classroom teachers(4th Ed.)
-
How teachers use peer interactions to include students with moderate and severe disabilities in elementary general education classes
Janney
Snell
Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps 21 (2) : 72 ~ 80
[1996]
-
-
-
Action for Inclusion: How To Improve Schools by Welcoming Children with Special Needs into Regular Classrooms
-
A Social Distance Scale
Bogardus
Sociology & Social Research 17 : 265 ~ 271
[1933]
'
정규 교과교육시간을 이용한 장애인식개선교육이 일반학생의 장애이해에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문