연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
영재의 학업성취에 영향을 주는 심리적 요인들
조선미
2011년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
조선미
제어번호
82649229
학술지명
영재교육연구
권호사항
Vol. 21 No. 3 [ 2011 ]
발행처
韓國英才學會
발행처 URL
http://www.ksg.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
611-630
언어
Korean
출판년도
2011
KDC
379
등재정보
KCI등재
판매처
참고문헌( 50)
유사주제 논문( 4,633)
특수교육 4,633건
인용/피인용
영재의 학업성취에 영향을 주는 심리적 요인들
' 영재의 학업성취에 영향을 주는 심리적 요인들' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
특수교육
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
0
0.0%
계
4,634
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 영재의 학업성취에 영향을 주는 심리적 요인들'
의 참고문헌
한국교육종단연구2005(III): 조사개요보고서
한국교육개발원
[2007]
한국 남녀 중학생 집단에서 자기결정성이 학업성취도에 주는 영향
김은주 ( Eun Joo Kim )
김주환(Joohan Kim)
홍세희(Se Hee Hong)
[2006]
학업적 자기효능감 척도 개발 및 타당화 연구
김아영
박인영
[2001]
학업적 자기조절 검사도구 개발
문병상
학업적 자기조절 검사 도구 개발
[2000]
학업수행 자기효능감 척도 개발 및 타당화
박병기
채선영
[2005]
학업성취목표지향성 척도 개발
김아영
이주화
[2005]
학습동기 변인들과 인지전략 및 학업성취간의 관계
한순미
[2004]
초등영재와 일반아동의 자기결정성동기와 자기조절학습간의 관계 분석
최병연(Choi Byung yeon)
[2009]
초등 영재와 일반학생간의 학업성패에 대한 귀인성향과 자기조절학습전략 사용의 차이
유미선
이신동
최병연
[2008]
초등 영재 및 일반 학생의 상대적 자율성에 대한 학습동기 연속체 관점
류가애 ( Ka Ae Ryu )
이미순 ( Mi Soon Lee )
[2011]
중학생의 자기조절학습에 관여하는 초인지, 초동기 및 의지통제와 학업성취와의 관계
박승호
박지희
중학생의 자기조절학습에 관여하는 초인지 초동기 및 의지통제와학업성취와의 관계
[2003]
중학교 과학 수학 영재학생과 일반학생의 학업적 자기조절동기유형과 실패내성 및 자아존중감과의 관계
신영희
[2005]
중다목표관점에서 성취목표와 자기조절 학습전략 사용간의 관계
한순미
[2003]
중,고등학생의 학업적 자기효능감, 타인기대와 학업성취도 관계에서 자기조절학습전략의 효과
류관열 ( Kwan Ryul Ryou )
엄우용 ( Woo Yong Eom )
최성열 ( Sung Yeol Choi )
중
[2010]
인식론적 신념,성취목표지향성,자기조절학습 및 학업성취간의 관계
문병상
인식론적 신념 성취목표지향성
[2009]
성취영재와 미성취영재는 어떻게 다른가?: 학습전략, 동기, 능력신념, 그리고 문제해결성향의 차이분석
신정아
한기순
성취영재와 미성취영재는 어떻게 다른가?: 학습전략
[2007]
변화신념, 목표지향성, 자기조절학습, 학업성취 및 주관적 안 녕의 인과구조 탐색: Dweck 모형의 확장
박병기
송정화
변화신념 목표지향성
[2008]
미성취 영재아 성취 영재의 자기조절학습전략 차이 비교
이경란
[2005]
박사
목표지향성, 자기조절학습, 학업성취와의 관계 연구
박성윤
목표지향성 자기조절학습
[1999]
Using multivariate statistics
Tabachnick, Barbara G.
[1989]
Student differences in self-regulated learning : Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use
Pons
Zimmermman
Student differences in self-regulated learning:Relating grade
[1990]
Social foundations of thought and action : a social cognitive theory
Bandura, Albert
Social foundations of thought and action: A social cognitive theory
[1986]
Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change
Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change
[1997]
Self-regulation on a concept-formationtask among average and gifted students
Bouffard-Bouchare
Larive' e
Parent
Self-regulation on a concept-formationtask among average and gifted students
[1993]
Self-regulation goalorientation, self-efficacy, worry, and high-stakes math achievement formathematically gifted high school students
Harold
Hocevar
Malpass
O'Neil
Self-regulation goal orientation
[1999]
Self-regulated sciencelearning with highly gifted students:The role ofcognitive,motivational, epistemological, and environmental variables
Neber
Schommer-Aikins
Self-regulated science learning with highly giftedstudents: the role of cognitive motivational
[2002]
Self-regulated learning in giftedstudents
Risemberg
Zimmerman
Self- regulated learning in gifted students
[1992]
Self-regulated learning and instructional factors in the scientific inquiry ofscientifically gifted Korean middle school students
Yoon
[2009]
Self-regulated learning and academic achievement : theory, research, and practice
Zimmerman, Barry J
Self-regulated learning and academic achievement:Theory research
[1989]
Self-determination theory: A macrotheory of motivationhuman development, and health
Deci
Ryan
Self-determination theory: A macrotheory of motivationhuman development
[2008]
Self-determination theory and facilitation of intrinsicmotivation, social development, and well-being
Deci
Ryan
Self-determination theory and facilitation of intrinsicmotivation social development
[2000]
Relating goal orientation to self-regulatory processes: A longitudinal field test
D.M.Radosevich
Radosevich
V.T.Vaidyanathan
[2004]
Motivational beliefs, values and goals
Eccles
Wigfield
Motivational beliefs values
[2002]
Motivational and self-regulated components ofclassroom academic performance
De Groot
Pintrich
[1990]
Motivation and education: The self-determination perspective
Motivation and education:The self-determination perspective
[1991]
Motivation and achievement
Dweck
Henderson
[1990]
Intrinsic motivation and self-determination in human behavior
Deci, Edward L
[1985]
Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions
E.L.Deci
Ryan
Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions andnew directions
[2000]
Influences on achievement: goals perceived ability, andreasoning engagement
Greene
Miller
Influences on achievement: goals perceived ability
[1996]
Implicittheoriesandtheirrolein judgments and reactions: A world from two perspectives
Chiu
Dweck
Hong
Implicit theories and their role in judgments andreactions: A world from two perspectives
[1995]
Implicit theories of intelligencepredict achievement across an adolescent transition: A longitudinal study and anintervention
Blackwell
Dweck
[2007]
Implicit theories of intelligence and self-perceptions of academically talented adolescents and children
[1996]
Factors that differentiate underachievinggifted students from high-achieving gifted students
McCoach
Siegle
Factors that differentiate underachieving gifted studentsfrom high-achieving gifted students
[2003]
Construct validation of a strategy model ofstudents self-regulated learning
Martinez-Pons
Zimmerman
[1988]
Comparing achievement goalorientations of Iranian gifted and nongifted Schoolchildren
Marzooghi
Marzooghi, R.
Shamshiri
[2009]
Classroom: Goals, structure, and student motivation
van Eemeren
Classroom: Goals
[1992]
Achievement goals and optional motivation:Testing multiple goal models
Barron
Harackiewicz
[2001]
A social-cognitive approach to motivation and personality
A social-cognitive approach to motivation andpersonality
[1988]
A hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation
Church
Ellot
A hierarchical model of approach and avoidance achievementmotivation
[1997]
A 2×2 achievement goal framework
Elliot
McGregor
[2001]
' 영재의 학업성취에 영향을 주는 심리적 요인들'
의 유사주제(
) 논문