-
-
저자
손준종
-
제어번호
82391674
-
학술지명
한국교육학연구
-
권호사항
Vol.
10
No.
2
[
2004
]
-
발행처
안암교육학회
-
발행처 URL
http://www.kued.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
135-153
-
언어
Korean
-
출판년도
2004
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
교육논리로서 능력주의 재고' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
2
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
2
|
|
'
교육논리로서 능력주의 재고' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
-
제211회 국회 교육위원회 회의록 제1호 2000년 5월 8일
-
정의로운 교육기회 분배에 관한 연구: 왈쩌(M Walzer)를 중심으로
-
-
-
-
-
기회와불평등: 고등교육 기회에 있어서 사회계층별 불평등의 분석
-
-
-
교육과 평등론: 교육과 능력주의사회의 발흥,한준상.백은순 역(1986)
-
Unequal by Nature: a geneticist's perspective on human differences
-
-
-
Social closure among the higher educated: trends in educational homogamy in 55 countries
-
Seizing the opportunity: the influence of preferences and aspirations on social immobility
-
Schooling in Capitalist America Revisited
-
Schooling in Capitalist America
[1976]
-
Might Britain Be A Meritocracy
-
Metatheoretical Foundations of Charles Tilly's Durable Inequality
-
-
-
Meritocracy Cognitive Ability, and the Sources of Occupational Success, Center for Demography and Ecology
-
Measuring Education Inequality- Gini Coefficients of Education
-
Intergenerational Inequality: A Sociological Perspective
-
Globalization and its Discontents
-
From Correspondence to Contradiction and Change: Schooling in Capitalist America Revisited
-
-
-
Class, Mobility and Merit: The Experience of Two British Birth Cohorts
-
Class and Stratification: An Introduction to Current Debates 2ndEdition
-
Class Inequality and Meritocracy: a Critique ofSaunders and an Alternative Analysis
-
American Schooling and Educational Inequality: A Forecast for the 21st Century
'
교육논리로서 능력주의 재고'
의 유사주제(
) 논문