-
-
저자
서수현
이병승
-
제어번호
82333128
-
학술지명
한국초등국어교육
-
권호사항
Vol.
39
No.
-
[
2009
]
-
발행처
한국초등국어교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
261-291
-
언어
Korean
-
출판년도
2009
-
KDC
710.5
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
내용 지식과 쓰기 성취의 관계에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
957
|
6
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
한국어 고어, 방언
|
1,054
|
1
|
|
계 |
|
1,054
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
5
|
|
'
내용 지식과 쓰기 성취의 관계에 대한 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
박사
-
-
쓰기 지식 범주의 교육 내용 반영에 관한 탐구
임천택
학습자중심교과교육연구 (10) : 237 ~ 261
[2005]
-
쓰기 교수·학습에 드러난 쓰기 지식의 질적 변환 양상
-
-
-
-
Writing in real time: Modeling production process
-
What writers know: The language, process, and structure of written discourse
-
Topic development and written discourse accent
-
The role ofknowledge in early literacy
Neuman
Reading Research Quarterly 36 (4) : 468 ~ 475
[2001]
-
-
The Constructivist Metaphor
-
Text generation and recall by high-knowledge and low-knowledge individuals
-
-
Synthesis of research on teaching writing
Hillocks
Educational Leadership 71 (8)
[1987]
-
Rhetorical specification in essay examinationtopics
Brossel
College English 45 (2) : 165 ~ 173
[1983]
-
-
Research on Written Composition: New Directions for Teaching. Illinois: Departments of Education and English
-
Readers as writers composing from sources
King
Spivey
Reading Research Quarterly 24 (1) : 7 ~ 26
[1989]
-
Psychology Of Written Composition
Carl B
Lawrence Erlbaum Associates
[1987]
-
Individual differences in interest and narrative writing
-
Domain Knowledge and linguistic knowledge in the development of writing ability
McCutchen
Journal of Memory and Language 25 : 431 ~ 444
[1986]
-
Crossroads in American education: The nation's report card. A summary of fi
-
Coming to Terms: How Researchers in Learning and Literacy Talk About Knowledge
-
Cognitive correlates of explanatory writing skill: An analysis ofindividual differences
Rowan
Written Communication 7 : 316 ~ 341
[1990]
-
'
내용 지식과 쓰기 성취의 관계에 대한 연구'
의 유사주제(
) 논문