구체물 활용의 활동중심 프로그램 적용이 뇌성마비아의 수 연산 과제해결에 미치는 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김영한
제어번호
77000777
학술지명
學校敎育硏究
권호사항
Vol.
5
No.
1
[
2009
]
발행처
大邱大學校 師範大學 附設 敎育硏究所
자료유형
학술저널
수록면
111-140
언어
Korean
출판년도
2009
KDC
370
소장기관
대구대학교 중앙도서관
동국대학교 중앙도서관
판매처
'
구체물 활용의 활동중심 프로그램 적용이 뇌성마비아의 수 연산 과제해결에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
계
14,719
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
구체물 활용의 활동중심 프로그램 적용이 뇌성마비아의 수 연산 과제해결에 미치는 효과' 의 참고문헌
활동중심 개별화 교수방법이 초등학교 1학년 산수과 학습에 미치는 영향
탐구중심 아동수학교육 프로그램의 구성 및 적용 효과
일상생활자료를 활용한 수학적 탐구 활동이 아동의 수학 개념 및 태도에 미치는 영향
아동 수학 교육의 효과적 지도 : 구체적 조작에 의한 활동 중심과 학습지에 의한 교사 중심 교수 방법의 비교 연구
認知處理過程と言語的知識および敎科學習の關連について:K-ABCの認知處理尺度と習得度尺徒度の關連の發達的變化から
算數學習への動機づけに及ぼす呼吸法と自己敎示の效果
痙直型腦性まひ兒における構成障害: 認知的側面からの檢討
Young children`s numerical competence
The young child and mathematics
[2000]
The effects of self-instructional training with and without written cues on task performance of children experiencing difficulty in mathematics
The effects of cognitive behavior modification on private speech and task performance during problem solving among learning disabled and normally achieving children
The child`s representation of number: a multimedia social scaling analysis
Teaching problem solving to students with learning and behavior problems
Teaching and learning early number
Self-instruction training: A potential tool for school psychologists
Realistic mathematics education
Procedural knowledge in mathematics: the role of curriculum
Problem solving in primary grades
Performance in Solving Arithmetic Problems: A Comparison of Children with Different Levels of Achievement in Mathematics and Reading
Moderate and Severe Disabilities
Matching counting and conservation of numerical equivalence
How Do Children Come to Use a Taught Mental Calculation Strategy?
Facilitation of attention to number & conservation of number
Experience in Math for Young Children
Early number & numeration
Dose Mathematics Instruction for Three-to Five-year-olds really Make Sense?
Curriculum and evaluation standards for school mathematics
Conceptual Knowledge as a Foundation for Procedural Knowledge, Conceptual and Procedural Knowledge: The Case of Mathematics
Cognitive predictors of single-digit and procedural calculation skills and their covariation with reading skill
[2007]
Children's Early Learning of Number in School and Out
Beginning school math competence: Minority & majority comparison
Analysis of Three States' Alignment between Language Arts and Mathematics Standards and Alternate Assessment
A study of the effects of a constructivist-based mathematics problem solving instructional program on the attitudes, self-confidence, and achievement of post fifth-grade students
'
구체물 활용의 활동중심 프로그램 적용이 뇌성마비아의 수 연산 과제해결에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문