협동학습 상황에서 개인의 커뮤니케이션 능력과 사회연결망 중심도가 학습 성과에 미치는 영향
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
조일현
제어번호
76536141
학술지명
교육과학연구
권호사항
Vol.
40
No.
2
[
2009
]
발행처
이화여자대학교 사범대학 교육과학연구소
자료유형
학술저널
수록면
77-98
언어
Korean
출판년도
2009
KDC
370.5
등재정보
KCI등재
소장기관
서울대학교 중앙도서관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
'
협동학습 상황에서 개인의 커뮤니케이션 능력과 사회연결망 중심도가 학습 성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
3
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
계
14,719
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
3
닫기
'
협동학습 상황에서 개인의 커뮤니케이션 능력과 사회연결망 중심도가 학습 성과에 미치는 영향' 의 참고문헌
UCINET for Windows: Software for Social Network Analysis, Analytic Technologies
The effects of communication style and message function in triggering responses and critical discussion in computer-mediated collaborative argumentation
Jeong,A
Proceeding of 27th International Conference of Association of Educational Communications and Technology
[2005]
The development of social network analysis
The Social Networks of High and Low Self-Monitors: Implications for Workplace Performance
Structural equation modeling: Conceptual issues, and applications
Social capital, intellectual capital, and the organizational advantage
Patterns of Interaction in Computer-Supported Learning: A Social Network Analysis. in: Fourth International Conference of the Learning Sciences
Online personal networks: Size composition, and mediause among distance learners
Learning versus performance in short termproject teams
Druskat
Kayes
Small Group Research 31 (3) : 328 ~ 353
[2000]
Learning together and alone : Cooperative, competitive and individualistic learning
Learning networks: A fieldguide to teaching and learning online
The MIT Press
[1995]
Learning Network: a filed guide to teaching and learning
Foundation of a communication style construct
Norton
Human Communication Research 4 (2) : 99 ~ 112
[1978]
Communicative indices of employee performance with new technology
Papa
Tracy
Communication Research 15 (5) : 524 ~ 544
[1988]
Communication apprehension, avoidance, and effectiveness (5th Ed.)
Beyond student perceptions: Issues ofinteraction,presence,and performance in an online course
Picciano
Journal of Asynchronous Learning Networks 6 (1) : 21 ~ 40
[2002]
'
협동학습 상황에서 개인의 커뮤니케이션 능력과 사회연결망 중심도가 학습 성과에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문