예비교사가 수업계획과정에서 당면하는 문제, 해결방법 및 기준
'
예비교사가 수업계획과정에서 당면하는 문제, 해결방법 및 기준' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
1,438
|
16
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육과정
|
1,438
|
1
|
|
계 |
|
1,438
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
15
|
|
'
예비교사가 수업계획과정에서 당면하는 문제, 해결방법 및 기준' 의 참고문헌
-
-
-
중등학교 교사들이 사용하는 수업방법 및 교수행동 분석
길양숙
교육과정연구 17 (1) : 301 ~ 332
[1999]
-
-
교직사회: 교직과 교사의 삶,(원저는 1975년 출판)
-
-
Ways of evaluating teacher cognition: Inferences concerning the goldilocksprinciple
Kagan
Review of Educational Research 60 (3) : 419 ~ 469
[1990]
-
Understanding be design, 2nd ed.
Wiggins, G.
Alexandria, VA:Association for Supervision and Curriculum Development
[2005]
-
Three studies of teacher planning(Research Series no.55)
-
The roles of attitudes and beliefs in learning to teach,Handbook of Research on Teacher Education, 2nd ed.
-
The role of beliefs in the practice of teaching
Nespor
Journal of CurriculumStudies 19 : 317 ~ 328
[1987]
-
Teachers' thought processes,Handbook of Research on Teacher Education 3rd Ed.
-
Teachers' knowledge and how it develops,Handbook of Research on Teaching. 4th Ed.
-
-
Learning and teaching: Research-based method(5th ed.)
-
How do elementary school teachers plan? The nature of planning and influences on it,Focus on Teaching
McCutcheon, G.
Chicago: University of Chicago Press : 213 ~ 247
[1982]
'
예비교사가 수업계획과정에서 당면하는 문제, 해결방법 및 기준'
의 유사주제(
) 논문