디지털 스토리텔링이 초등학생의 수학 학업성취도 및 태도에 미치는 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
권혁일
제어번호
75167565
학술지명
교육과학연구
권호사항
Vol.
39
No.
3
[
2008
]
발행처
이화여자대학교 교육과학연구소
자료유형
학술저널
수록면
139-170
언어
Korean
출판년도
2008
KDC
370.5
등재정보
KCI등재
소장기관
서울대학교 중앙도서관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
'
디지털 스토리텔링이 초등학생의 수학 학업성취도 및 태도에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
17
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
1
계
14,719
1
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
16
닫기
'
디지털 스토리텔링이 초등학생의 수학 학업성취도 및 태도에 미치는 효과' 의 참고문헌
스토리텔링이 초등학생의 수학 학업성취 및 태도에 미치는 영향
스토리텔링을 활용한 문학 반응 활성화 지도방안
박사
수학동화를 활용한 수업이 3학년 아동의 문제 해결력과 수학적 태도에 미치는 영향
The storytelling handbook for primary teachers
The power of storytelling in education in: Snapshots! Educational insights from the Thornburg Center
The meaning makers: Children learning language and using language to learn. Portsmouth
Tell me a story: A new look at real and artificial memory
Storytelling: The heart and soul of education
Koki
Pacific Resources for Education and Learning
[1998]
Storytelling techniques in :Learning to love literature
Sorenson, M.
National Council of Teachers of English.
[1981]
Smart people or smart context? Cognition, ability, and talent development in an age of situated approaches to knowing and learning
Barab
Plucker
Educational Psychologist 37 (3) : 165 ~ 182
[2002]
Mathematics problem-solving adventures: A language-arts based supplementary series for early childhood that focuses on spatial sense in:Engaging your children in mathematics
M ak ing History Come A live
Learning to solve problems
Learning through storytelling in higher education
Integrating children's literature and mathematics in the classroom
How to create simple digital stories
Fostering metaphorical thinking through children's literature Communication in Mathematics K-12 and Beyond, 1996 yearbook, NCTM
Digital storytelling: Examining the process with middle school students
Digital storytelling with powerpoint
Digital storytelling research design
Digital storytelling in the classroom
Digital storytelling for all ages
Curriculum and evaluation standards for school mathematics
NCTM
Reston, VA: The author
[2000]
Constructivism: Implication for the design and delivery of instruction in:Handbook of research for educational communications and technology
Children's minds: Talking rabbits and clockwork oranges
Anchoredins truct ion and s ituated cognit ion revis ited
CT GV
Educational Technology 33 (3) : 52 ~ 70
[1993]
Actual Minds Possible World
Bruner
Harvard Univ.Press
[1986]
Acts of Meaning, Cambridge
A perspective on thinking
Greeno
American Psycholgist 44 (2) : 32 ~ 55
[1989]
3학년 아동을 대상으로 한 수학이야기의 활용 효과
'
디지털 스토리텔링이 초등학생의 수학 학업성취도 및 태도에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문