국내 통합학급 운영에 대한 학부모들의 인식 및 지원요구
-
-
저자
권택환
박현옥
김은주
-
제어번호
75142157
-
학술지명
특수교육연구
-
권호사항
Vol.
15
No.
1
[
2008
]
-
발행처
국립특수교육원
-
발행처 URL
http://www.knise.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
55-72
-
언어
Korean
-
출판년도
2008
-
KDC
379
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
동국대학교 중앙도서관
서울대학교 중앙도서관
-
판매처
'
국내 통합학급 운영에 대한 학부모들의 인식 및 지원요구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,467
|
7
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,634
|
0
|
|
계 |
|
4,634
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
7
|
|
'
국내 통합학급 운영에 대한 학부모들의 인식 및 지원요구' 의 참고문헌
-
-
-
장애유아교육 의무화 실현방안을 위한 간담회 자료집
-
장애아동과 일반아동의 성공적인 통합교육; 일반학급에서의 사회적 통합을 중심으로
-
Why learn about students’ families in: Families and teachers of individuals with disabilities
-
Teaching students with special needs in inclusive settings(3)
-
Teaching special students in general education classroom
-
Responsible inclusion: Key components for success in Effective inclusion of students with behavior and learning problems
-
Reaching standards through cooperative learning: Providing for all learners in general education classrooms
-
-
Improving outcomes and future practices: Family-centered programs and services in: Families and teachers of individuals with disabilities
-
Families, Professionals, and exceptionality; Collaborating for empowerment(4)
-
Curriculum adaptations for students with learning and behavior problems: Principles and practices
-
Adapting instruction to accommodate students in inclusive settings(4th ed.)
Wood, J. W.
Upper Saddle River, NJ: Prentice hall
[2002]
'
국내 통합학급 운영에 대한 학부모들의 인식 및 지원요구'
의 유사주제(
) 논문