연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
영어 어휘 테스트에 대한 피드백 유형이 성취도와 자기효능감에 미치는 영향
주영주
한세희
2008년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
주영주
한세희
제어번호
75039992
학술지명
교과교육학연구
권호사항
Vol. 12 No. 3 [ 2008 ]
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
649-667
언어
Korean
출판년도
2008
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
참고문헌( 32)
유사주제 논문( 1,437)
교육과정 1,437건
인용/피인용
영어 어휘 테스트에 대한 피드백 유형이 성취도와 자 ...
' 영어 어휘 테스트에 대한 피드백 유형이 성취도와 자기효능감에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육과정
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
4
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
0.0%
계
1,438
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
' 영어 어휘 테스트에 대한 피드백 유형이 성취도와 자기효능감에 미치는 영향'
의 참고문헌
한국학생의 자기효능감, 성취동기와 학업성취: 토착 심리학적 접근
김의철
박영신
한국교육심리학회 17 (1) : 37 ~ 54
[2003]
정보화사회 대응 교육과정 개선방안에 관한 연구
정택희
한국교육개발원
[1987]
자기효능감과 학습동기
김아영 ( Ah Young Kim )
교육방법학회 16 (1) : 1 ~ 38
[2004]
자기평가에 대한 피드백 유형이 중학교 학생들의 과학 개념 이해와 과학 관련 태도에 미치는 영향
공영태
남정희
문성배
이석희
최준환
한국과학교육학회지 24 (3) : 646 ~ 658
[2004]
쓰기를 활용한 교수학습 방법과 교정적 피드백이 수학학업성취도와 자기효능감에 미치는 영향
김경희
신동로
왕경수
교육방법연구 19 (2) : 123 ~ 142
[2007]
수업목표 설정시 학습자의 참여가 학업성취 및 수학 자 기효능감에 미치는 영향
김영상
정미영
한국교육심리학회 13 (3) : 1 ~ 19
[1999]
과정중심 피드백이 영어 쓰기능력 향상에 미치는 영향
이정원
홍영주
영어교육 56 (2) : 265 ~ 285
[2001]
Using feedback to adapt instruction for individuals,Interactive Instruction and feedback
Ross, S, M.
Cliffs, NJ: Educational Technology Publications : 177 ~ 195
[1993]
Toward a taxonomy of feedback: Content and scheduling. ERICDocument Reproduction Service. No. ED 295665
Smith, P. L.
[1989]
Theself-efficacy scale : construction and validation
Psychological Report 51 : 663 ~ 671
[1982]
Theeffectsoffeedback interventionson performance:A historicalreview,ameta-analysis,and apreliminary feedback intervention theory
DeNisi
Kluger
Kluger, A. N.
Psychological Bulletin 119 (2) : 254 ~ 284
[1996]
The instructional effect of feedback in test-like events
Bangert-Drowns,R.L.
Review of Educational Research 61 (2) : 213 ~ 238
[1991]
The Written English Self-Efficacy of Students with Varying Abilities: A Look at Gifted Students and Students with Learning Disabilities
Claire D. Spicer
University of Melbourne, Australia
[2005]
Teaching principles and practice
Cole, Peter G
NY: Prentice-Hall
[1987]
Strategy training and attributional feedback withlearning disabled students
Cox
Schunk
Educational Psychology 78 : 201 ~ 209
[1986]
Self-efficacy: The Exercise of Control
Bandura.A
New York: Freeman
[1997]
Self-efficacy and educational development,Self-efficacy in changing societies
Zimmerman, B. J.
New York: Cambridge University Press : 202 ~ 231
[1995]
Self-efficacy and education and instruction,Self-efficacy, adaptation, and adjustment: Theory, research, and application
Schunk,D.H.
New York: Plenum Press : 281 ~ 303
[1995]
Role of self-efficacy and self-concept beliefs in mathematical problemsolving: A path analysis
Miller
Pajares
Journal of Educational Psychology 86 : 193 ~ 203
[1994]
Reward contingencies and the development ofchildren's skills and self-efficacy
Schunk
Journal of Educational Psychology 75 : 511 ~ 518
[1983]
Reinforcement, Reward and Intrinsic Motivation: A Meta-analysis
Cameron
Pierce
Review of Educational Research 64 : 363 ~ 367
[1994]
Predictive utility of subject-, task-, and problem-specific self-efficacy judgments for immediate and delayed academic performances
Bong
봉미미
The Journal of Experimental Education 70 (2) : 133 ~ 162
[2002]
Peer models: Influence on children's self-efficacy and achievement
Hanson,A.R.
Schunk,D.H.
Journal of Educational Psychology 77 : 313 ~ 322
[1985]
NCLRC(National Capital Language Resource Center)(2004). Self-efficacy Questionnaire
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
Pintrich,P.R.
Journal of Educational Psychology 82 : 33 ~ 40
[1990]
Motivation to learn : from theory to practice
Stipek, Deborah J.
Englewood Cliffs, NJ:Prentice Hall
[1988]
Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences (2nd ed.)
Fleming, M.
Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications
[1993]
Increasing student mathematics self-efficacy through teacher training
McCoach
Siegle
Journal of Advanced Academics 18 : 278 ~ 312
[2007]
Gender differences in writing self-beliefs of elementary school students
Miller
Pajares
Journal of Educational Psychology 91 : 50 ~ 61
[1999]
Feedback in written instruction
Kullhavy
Review of Educational Research 47 : 211 ~ 232
[1977]
Enhancing self-efficacy and achievement through rewards and goals: Motivational and informational effects
Schunk
Schunk,D.H.
Journal of Educational Research 78 : 29 ~ 34
[1984]
Conjoint retention of maps and related discourse
Caterino
Kulhavy
Lee
Contemporary Educational Psychology 10 : 28 ~ 37
[1985]
' 영어 어휘 테스트에 대한 피드백 유형이 성취도와 자기효능감에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문