연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
탈(脫)-ISD(Post-ISD) 모델의 가능성과 발전방향에 대한 비판적 논의
유영만
2008년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
유영만
참고문헌( 109)
유사주제 논문( 8,546)
학습지도, 교육방법 8,546건
인용/피인용
탈(脫)-ISD(Post-ISD) 모델의 가능성과 발전방향 ...
' 탈(脫)-ISD(Post-ISD) 모델의 가능성과 발전방향에 대한 비판적 논의' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
학습지도, 교육방법
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
8,384
8
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
학습지도, 교육방법
8,547
0
0.0%
계
8,547
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
8
닫기
' 탈(脫)-ISD(Post-ISD) 모델의 가능성과 발전방향에 대한 비판적 논의'
의 참고문헌
박사
한국기업내 교수체제개발(ISD) 모델 활용수준 연구
조일현
연세대학교
[1994]
박사
한국 산업교육의 ISD(수업체제설계) 보급을 위한 전략
노혜란
한양대학교 석사학위논문
[1994]
한국 산업교육과 ISD : 성찰과 전망
유영만
교육공학 연구 11 (2) : 21 ~ 36
[1995]
하이브리드 세상읽기
홍성욱
안그라픽스
[2003]
트렌드를 창조하는 이노베이터
김영세
랜덤하우스중앙
[2005]
철학과 굴뚝 청소부(개정증보판): 데카르트에서 들뢰즈까지/근대철학의 경계들
이진경
그린비
[2006]
지식생태학: 지식기반사회를 위한 포스트 지식경영
유영만
[2006]
잡종, 새로운 문화읽기
홍성욱
창박과비평사
[1998]
웹 2.0 경제학
김국현
[2006]
우리와 그들: 무리짓기에 대한 착각
[2007]
역사, 위험한 거울
김현식
푸른역사
[2001]
에필로그: 우물을 깊게 파려면 우선 넓게 파라
주일주
최재천
[2007]
앙띠 오이디푸스 - 자본주의와 정신분열증(현대사상의 모험 01)
한국환경정책평가연구원
[2000]
스승의 옥편
정민
마음산책
[2006]
수업체제설계: 탐구논리와 실천논리
유영만
교육과학사
[1998]
성찰과 혁신을 기반으로 한 생태학적 ISD2(InstructionalSystems Design & Development) 모델 연구
[2007]
상상력과 가스통 바슐라르
홍명희
[2005]
산업훈련 교육과정 개발에 있어서 ISD 모델의 적용에 관한 조사연구: 국내 30대 기업을 중심으로
황유리
이화여대
[1993]
산업교육프로그램을 위한 교수체제개발 모델의 적용에 관한 기초 연구
이경희
교육공학연구
[1996]
비구조적 문제상황 이해를 위한 체제-해석적 수업체제설계 모델(SI-ISD Model)개발
유영만
[2002]
복잡계로 바라본 조직관리(SERI 연구 에세이 37)
최창현
삼성경제연구소
[2005]
미학 오디세이 . 2 , 마그리트와 함께 탐험하는 아름다움의 세계
진중권
humanist
[2014]
기업교육론
이인숙
양서원
[2003]
기업교육 프로그램 개발의 실제
김선희
서현사
[2010]
교육공학의 학문적 지평확대와 깊이의 심화 . 2탄 , 학문적 통섭을 위한 인식론적 결단과 방법론적 결행
유영만
원미사
[2006]
Wikinomics: How mass collaboration changes everything. 위키노믹스
[2006]
What is instructional-design theory and how is it changing?
Reigeluth
[1999]
What do instructional designers actually do? An initial investigation of expert practice
Rowl
[1992]
What can we learn from chaos theory? : An alternative approach to instructionalsystems design
You
[1993]
Us and them : understanding your tribal mind
Berreby, David
[2005]
Two theories of design and instructional design
Tripp
[1991]
Trends & issues in instructional design and technology(2nd Ed)
Dempsey
Reiser
[2007]
Training complex cognitive skills: A four component instructional designmodel for technical training
von Merrienboer
[1997]
Toward a system-based methodology for real-world problem solving
Checkland
Journal of Systems Engineering 3 (2) : 87 ~ 116
[1972]
The theoretical & conceptual bases of instructional design
Richey
Kogan Page
[1986]
The systematic design of instruction.(6th Ed.)
Dick, W.
[2005]
The systematic design of instruction
Dick, Walter
Allyn & Bacon
[1990]
The status and future of research in instructionaldesign and technology revisited
Hannafin
[1991]
The reflective practioner: How professional think in action
Schon
Basic Books, Inc.
[1983]
The medici effect: Breakthrough insights at the intersection of idea, concept, and culture. 메디치 효과
Johansson
김종식
The medici effect: Breakthrough insights at the intersection of idea
[2004]
The maturing of constructivist instructional design: Some basic principles that can guide practice
Willis
The maturing of constructivist instructional design: Some basic principles that canguide practice
[2000]
The intellectual content of instructionaldesign
Journal of Instructional Development 11 (1) : 29 ~ 35
[1988]
The instructional development paradigm: An introduction
Dills
Romiszowski
[1997]
The impact of constructivism(andpostmodernism) on ID fundamentals
[1995]
The harshy realities of ISD: Too many boxes too little time ormoney
Morley
Reiss
[1993]
The attack on ISD
Gordon
Zemke
Training 37 (1) : 44 ~ 53
[2000]
The applications of systems thinking in a real-world problem situations: Theemergence of soft systems methodology
Checkland
[1987]
The Discovery of Grounded Theory
Glaser, B. G.
[1967]
The "Layers of Necessity" ID model
Tessmer
Wedman
Performance & Instruction 29 (4) : 1 ~ 8
[1990]
Systems thinking, systems practice
Checkland, Peter
Systems thinking
[1981]
Sparks of genius: The thirteen thinking tools of the world's most creative people. 생각의 탄생: 다빈치에서 파인먼까지 창조성을 빛낸 사람들의 13가지 생각도구
Root-Bernstein
박종성
[1999]
Soft systems methodology in action
Checkland, Peter
[1990]
Soft systems methodology : a 30-year retrospective
Checkland, Peter
[1999]
Shall we dance: A design epitemology for organizational learning andperformance
Rowland
[2004]
Response to Gordon Rowland on “Instructional design and creativity
Dick
[1995]
Real world instructional design
Cennamo, Katherine
[2005]
Re-imagine!: Business excellence in a disruptive age톰 피터스의 미래를 경영하라
Peters
정성묵
[2003]
Rapid prototyping: An alternative instructional design strategy
Tripp, S. D.
[1990]
Rapid collaborative prototyping as an instructional paradigm. in: Instructional development paradigms
Dorsey, L. T.
Educational Technology Publications
[1997]
Rapid collaborative prototyping as an instructional paradigm
Dorsey
Goodrum
Schwen
[1997]
Principles of instructional design
Gagne, Robert Mills
[2005]
Paradigms in theory and practice of education andtraining design
Gustafson
Visscher-Voerman
[2004]
Mastering the instructional design process : a systematic approach
Rothwell, William J.
[1998]
Linear instructional design and development
Braden
[1997]
Les structure anthropologiques de l'imaginaire.상상계의 인류학적 구조들
Durand
진형준
[2007]
L'intelligence collective. 집단지성: 사이버 공간의 인류학의 위하여
Levy
권수경
[2002]
L'Anti-Oedipe
[1972]
Instructional systems development: A 30 year retrospective
Hannum
[2005]
Instructional development as art: One of the three faces of ID
Davies
[1991]
Instructional design.(3rd Ed.)
Smith, P. L.
[2005]
Instructional design models for well-structured and ill-structured problem-solving learning outcomes
Jonassen
Instructional design models for well-structured and ill-structuredproblem-solving learning outcomes
[1997]
Instructional design in a flat world
Osguthorpe
[2007]
Instructional design as a living practice: Toward aconscience of craft
Osguthorpe
[2007]
Instructional design and creativity: A response to the criticized
Rowland
[1995]
Instructional design
Smith, Patricia L
John Wiley & Sons
[1999]
Inside/outside : teacher research and knowledge
Cochran-Smith, Marilyn
[1993]
ISD모델 단계별 HRD 베스트 프랙티스 연구
이만표
[2003]
ISD 프랙티스와 프락시스의 격차분석
[2007]
ID model construction and validation: a multiple intelligencecase
Richey
Tracy
[2007]
From optimizing to learning: A development of systems thinking for the90s
Checkland
[1985]
Fragments of a poetics of fire
Bachelard, Gaston
[1990]
Faster better, cheaper: Training design principles
Thiagaragan
Faster better
[2004]
Educating the reflective practitioner
Schon, Donald A
[1987]
Educating the reflective designers
[1992]
Educating instructional designer: Different methods for different outcomes
[1994]
Diffusion of innovations(5th ed.)
Rogers, E. M.
[2004]
Diffusion of innovations
Rogers, Everett M
Free Press
[1995]
Difference et Repetition. 차이와 반복
Deleuze
Diffe'rence et Re'pe'tition
[2004]
Development and validation ofmodels in instructional design
Bagdonis
Salisbury
[1994]
Designing effective instruction
Kemp, Jerrold E
[1994]
Designing and instructional design
Rowl
[1993]
Designing Instructional Systems
Molenda
[1996]
Decision-Making factors and principles for selecting a layer of instructional development activities
Tessmer
Wedman
[1992]
Contextual design: Defining customer-centrered systems
Beyer
Holtzblatt
[1998]
Constructivist learning environments : case studies in instructional design
Wilson, Brent G
[1996]
Consilience: The unity of knowledge.통섭: 지식의 대통합
[1998]
Communities of practices: Learning, meaning, and identity
Wenger
Communities of practices: Learning meaning
[1998]
Blueprints for complexlearning: The 4C-ID-Model
[2002]
Beyond constructivism: A return to science-based research and practice ineducational technology
Winn
[2003]
Basics of qualitative research: grounded theory procedures and techniques근거이론의 이해
[1996]
An alternative instructional design paradigms: What's worth discussing and whatisn't
Willis
[1998]
Adapting instructional design to project circumstance: The layers of necessity model
Tessmer
Wedman
[1991]
A recursive, reflective instructional design model based on constructivist-interpretivist theory
Wills
[1995]
A principle-based model of instructional design: A new way of thinking aboutand teaching ID
Silver
[2007]
A layer of necessity instructional development model
Tessmer
Wedman
[1990]
A comparative analysis ofmodels of instructional design
Andrews
Goodson
[1980]
A General Set of Procedures for Constructivist Instructional Design: The New R2D2 Model
Wills
Wright
[2000]
A Conceptual Framework for Comparing Instructional Design Models
Gerald
Mukherjee
Robert
[1994]
(미래를 만드는)새로운 문화 새로운 상상력
조윤경
이화여자대학교출판부
[2006]
' 탈(脫)-ISD(Post-ISD) 모델의 가능성과 발전방향에 대한 비판적 논의'
의 유사주제(
) 논문