연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
온라인 과학탐구학습에서 자기조절학습수준과 성찰일지작성유형이 학업성취에 미치는 효과
장선영
이샛별
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
장선영
이샛별
참고문헌( 43)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
온라인 과학탐구학습에서 자기조절학습수준과 성찰일 ...
' 온라인 과학탐구학습에서 자기조절학습수준과 성찰일지작성유형이 학업성취에 미치는 효과'
의 참고문헌
탐구기반학습에서 성찰적 탐구 지원도구의 설계연구
류완영
장혜정
교육공학연구 22 (2) : 27 ~ 67
[2006]
중학생의 자기조절학습 검사 개발
정미경
교육학연구 41 (4) : 8 ~ 182
[2003]
중학교 교육과정 해설(Ⅲ) - 수학,과학,기술?가정
교육과학기술부
한솔사
[2008]
자기조절학습의 발달을 위한 동기적 요인의 역할
박승호
교육심리연구 17 (1) : 55 ~ 70
[2003]
자기조절학습능력 수준별 및 문제해결학습단계별 자기조절학습전략 활용행태 분석
김미경
박성익
아시아교육연구 6 (3) : 129 ~ 159
[2005]
자기조절학습 구조에 대한 발달적 경향 탐색
정미경(Chung, Mi Kyung)
영재와 영재교육 7 (2) : 21 ~ 38
[2008]
웹기반 학습환경에서 협력적 성찰이 문제해결 수행 및 과정에 미치는 영향
김동식
이승희
교육공학연구 19 (1) : 131 ~ 159
[2003]
웹기반 문제중심학습 수업 사례연구 - 성찰촉진방안 설계와 효과를 중심으로
정현미 ( Hyun Mi Chung )
교육정보미디어연구 13 (1) : 161 ~ 196
[2007]
박사
웹기반 구조화된 성찰저널을 활용한 수업 사례 연구
나지연
안동대학교 대학원
[2007]
웹기반 과학 수업 방법과 자기조절학습 수준이 초등학생의 과학적 자기효능감과 과학 학업성취에 미치는 효과
안도희
정은숙
초등교육연구 22 (2) : 281 ~ 305
[2009]
박사
웹 기반 학습에서 자기조절학습 요소와 학업 성취도 및 참여도의 상관연구
신동원
[2001]
온라인 프로젝트 수행을 지원하는 자기규제학습 촉진전략의 효과
강명희
김세은
교육공학연구 18 (1) : 3 ~ 22
[2002]
온라인 탐구환경에서의 학습경험:효과적인 탐구학습 설계를 위한 시사
임병노
교육공학연구 19 (3) : 69 ~ 99
[2003]
온라인 탐구기반학습환경에서 학습자의 자기조절학습능력과 노트기록tool의 활용도가 탐구과제수행에 미치는 영향
김소나
이화여자대학교 대학원
[2004]
온라인 탐구기반학습에서 학습자의 목표지향성, 자기조절학습전략, 학업성취도의 관계 규명
이윤희
[2003]
반성적 저널 쓰기 과제에서 질문프롬프트의 제공여부와 메타인지가 지식의 구조에 미치는 효과
김경연
한국교육학연구 13 (2) : 257 ~ 280
[2007]
문제중심학습 환경에서 성찰적사고 지원요인 탐색
송해덕(Hae-Deok Song)
열린교육연구 17 (3) : 215 ~ 232
[2009]
박사
문제중심 학습에서 비판적 성찰일지작성이 반성적 사고수준과 문제해결에 미치는 효과
송지은
송지은
[2009]
멀티미디어 학습 환경에서 학습자 특성별 인지부하 효과
이현정
교육공학연구 21 (2) : 79 ~ 102
[2005]
과학교육학개론
김찬종
북스힐
[2007]
과학과 수업모형
정완호
교육과학사
[1997]
Understanding self-regulated learning
Pintrich, Paul R
Jossey-Bass
[1995]
The expert learner: Strategic, self-regulated, and reflective
Instructional science 24 (1) : 1 ~ 24
[1996]
The Cambridge handbook of the learning sciences
Sawyer, R. Keith
Cambridge University Press
[2006]
Self-regulation and effort investment, In Handbook of child psychology (6th ed., Vol. 4) Child psychology in practice
Boekaerts, M
Wiley : 345 ~ 377
[2006]
Self-regulated learning and academic achievement: An overview
Zimmermann,B.J.
Educational Psychologist 25 (1) : 3 ~ 17
[1990]
Self-Monitoring During Collegiate Studying: An Invaluable Tool for Academic Self-Regulation, In Understanding self-regulated learning
Zimmerman B. J.
Jossey-Bass
[1995]
Progress self-monitoring: effects on children's self-efficacy and achievement
Schunk
Journal of Experimental Education 51 : 89 ~ 93
[1983]
Learning journals : a handbook for academics, students and professional development
Moon, Jennifer A
Kogan Page
[1999]
Learners’ Reflections in Technological Learning Environments: Why to Promote and How to Evaluate, In Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2000
Kozminsky, E
AACE : 1634 ~ 1639
[2000]
LISREL을 이용한 자기조절학습의 개념화 연구
黃禎奎
梁明姬
교육심리연구 16 (2) : 259 ~ 290
[2002]
Internet environments for science education
Linn, Marcia C
Lawrence Erlbaum
[2004]
ICT활용 수업에서 수업통제 방식과 학습자의 초인지, 컴퓨터 활용능력이 학업성취도와 만족도에 미치는 영향
김정현
주영주
초등교육연구 19 (2) : 145 ~ 172
[2006]
How people learn : brain, mind, experience, and school
Bransford, John
National Academy Press
[2000]
How literacy in its fundamental sense is central to scientific literacy
Norris
Phillips
Science education 87 (2) : 224 ~ 240
[2003]
Facilitating reflection: Issues and research
Hatton
Smith
A paper presented at the Conference of the Australian Teacher Education Association in Queensland
[1994]
Expertise reversal effect and its implications for learner-tailored instruction
Kalyuga
Kalyuga, S
Educational Psychology Review 19 (4) : 509 ~ 539
[2007]
Examining the literacy component of science literacy: 25 years of language and science research
Bisanz
Hand
Yore
International Journal of Science Education 25 (6) : 689 ~ 725
[2003]
Examining Learning Environmental Design Issues for Prompting Reflective Thinking in Web-Enhanced PBL
Grabowski
Koszalka
Koszalka, T. A.
Song
Paper presented at the meeting of the American Educational Research Association
[2002]
Developing reflective practice in higher degreestudents through a learning journal
Morrison
Studies in Higher Education 21 (3) : 317 ~ 332
[1996]
Cognitive Presence for Effective AsynchronousOnline Learning: The Role of Reflective Inquiry, Self-directionand Metacognition
Garrison
Elements of quality online education: Practice and direction 4 : 47 ~ 58
[2003]
A social cognitive view of self-regulated academic learning
Zimmermann
Journal of educational psychology 81 (3) : 329 ~ 339
[1989]
A scaffolding design framework for software to support science inquiry
Soloway
JOURNAL OF THE LEARNING SCIENCES 13 (3) : 337 ~ 386
[2004]
' 온라인 과학탐구학습에서 자기조절학습수준과 성찰일지작성유형이 학업성취에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문