연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
그래픽조직자를 활용한 개념수업프로그램의 효과분석
이유진
강이철
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이유진
강이철
참고문헌( 38)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
그래픽조직자를 활용한 개념수업프로그램의 효과분석
' 그래픽조직자를 활용한 개념수업프로그램의 효과분석'
의 참고문헌
추상성 정도에 따른 지리교과의 개념학습방법 개발에 관한 연구
이경한
지리?환경교육 9 (1) : 1 ~ 18
[2001]
초등학교에서의 사회과 개념학습
Jeong-Hwa)
구정화(Goo
초등사회과교육 9 : 97 ~ 116
[1997]
초등과학 수업에서 개념도를 활용한 교수학습 전략
문병찬
초등교육연구 24 (2) : 1 ~ 15
[2007]
아동문학 기반 Graphic Organizers를 활용한 초등학교 영어 교수-학습 모형의 개발 및 적용
박유미
[2007]
수업설계의 원리와 모형 적용
김인식
교육과학사
[2004]
사회과 개념수업모형의 이론적 문제점과 해결방안
차조일
시민교육연구 29 (1) : 227 ~ 249
[1999]
사례 중심 교수·학습을 통한 사회과 추상적 개념의 효율적 지도 방안
박숙희
[2005]
박사
도해조직자에 의한 역사텍스트 학습방안
문여경
한국교원대학교 사회과학교육연구 7 : 51 ~ 99
[2003]
박사
도해 조직자를 활용한 읽기 지도 방법 연구 : 설명적인 글을 중심으로
손명현
한양대학교 교육대학원
[2003]
단계적 그래픽 조직자 활용 프로그램이 학습부진학생의 쓰기 능력에 미치는 영향
이소현
경인교육대학교 교육대학원
[2006]
개념학습을 위한 그래픽 조직자 선정 전략
강이철
이유진
교육공학연구 26 (4) : 1 ~ 26
[2010]
개념학습을 위한 개념도의 문제점과 개선 방안 탐색
박인우
교육공학연구 22 (3) : 117 ~ 137
[2006]
개념과 범주화
신현정
아카넷
[2002]
槪念學習에 관한 典型模型, 古典模型 및 事例模型을 社會科에 適用한 學習效果
배원자
中央大學校 大學院
[1989]
Words, words, words : teaching vocabulary in grades 4-12
Allen, Janet
Stenhouse Publishers
[1999]
The effects of graphic organizers on solving linear equations and inequalities
Cully, L. A
[2010]
The effect of graphic organizer on students' learning in school
Mokhtar
Nawawi
Zaini
Malaysian Journal of Educational Technology 10 (1) : 17 ~ 23
[2010]
The conditions of learning and theory of instruction(4th ed. )
Gagn?, R. M.
Holt, Rinehart, and Winston, Inc
[1985]
Skemp 이론에 따른 수학교육 효과 분석
박성택
대한수학교육학회 논문집 6 (2) : 1 ~ 58
[1996]
Reflections on effective use of graphic organizers
Egan
Journal of Adolescent and Adult Literacy 42 (8) : 641 ~ 645
[1999]
Mental representations: A dual coding approach, Oxford Psychology (vol. 9)
Paivio, A
Oxford University Press
[1986]
Learning by doing versus learning by viewing: Three experimental comparisons of learner-generated versus author-provided graphic organizers
Mayer
Stull
Journal of Educational Psychology 99 (4) : 808 ~ 820
[2007]
Graphic organizers to the rescue
Dye
Teaching Exceptional Children 32 (3) : 72 ~ 76
[2000]
Graphic organizers in reading instruction: Research findings and issues
Grabe
Jiang
Reading in a Foreign Language 19 (1) : 34 ~ 55
[2007]
Graphic organizers : visual strategies for active learning
Bromley, Karen D'Angelo
Scholastic, Inc
[1995]
Envisioning information
Tufte, Edward R.
Graphics Press
[1990]
Eight types of graphic organizers for empowering social studies students and teachers
Gallavan
Kottler
The Social Studies 98 (3) : 117 ~ 124
[2007]
Effects of a best example and critical attributes on prototype formation in the acquisition of a concept
Theory and Research in Social Education 15 (3) : 189 ~ 201
[1987]
Educational psychology: Developing learners (3rd ed)
Ormrod, J. E.
Pearson/Merrill Prentice Hall
[2000]
Concepts and conceptual structure
Medin
American Psychologist 44 (12) : 1469 ~ 1481
[1989]
Concept mapping: A useful tool for science education
Novak
Journal of Research in Science Teaching 10 : 937 ~ 949
[1990]
Concept mapping effects on science content comprehension of low-achieving inner-city seventh graders
Beasley
Guastello
Sinatra
Remedial and Special Education 21 : 356 ~ 374
[2000]
Concept learning: How to make it happen in the classroom
Ehrenberg
Educational Leadership 39 (1) : 36 ~ 43
[1981]
Concept learning: Design for instrcution
Martorella,P.H.
Intext Educational Publishers
[1972]
Acquisition and retention of concepts and principles
Yoho, R. F
UMI Dissertation Service
[1987]
A quantitative review of graphic organizer research
Moore
Readence
Journal of Educational Research 78 : 11 ~ 17
[1984]
A new model of concept and learning
Driscoll
Tessmer
Wilson
Educational Communications and Technology Journal 38 (1) : 45 ~ 53
[1990]
박사
A meta-analysis of graphic organizer interventions for students with learning disabilities
강옥려
[2002]
' 그래픽조직자를 활용한 개념수업프로그램의 효과분석'
의 유사주제(
) 논문