연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
과학 영재교육 담당교사의 영재교육 전문성에 대한 인식
박지은
이봉우
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
박지은
이봉우
제어번호
60162949
학술지명
교과교육학연구
권호사항
Vol. 16 No. 2 [ 2012 ]
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
587-601
언어
Korean
출판년도
2012
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
참고문헌( 50)
유사주제 논문( 1,437)
교육과정 1,437건
인용/피인용
과학 영재교육 담당교사의 영재교육 전문성에 대한 인 ...
' 과학 영재교육 담당교사의 영재교육 전문성에 대한 인식' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육과정
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
4
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
0.0%
계
1,438
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
' 과학 영재교육 담당교사의 영재교육 전문성에 대한 인식'
의 참고문헌
해석학과 구성주의
최신일
초등교육연구논총
[1998]
최신영재교육학개론
이신동
학지사
[2009]
초등과학 영재학급 담당 교사의 영재 교육에 대한 인식 조사
최선영 ( Sun Young Choi )
초등과학교육 26 (3) : 252 ~ 259
[2007]
진리의 본질에 관하여: 플라톤의 동굴의 비유와 테아이테토스
Heidegger
[2004]
지역 영재교육원 과학영재교육 담당 교사의 영재교육에 대한 인식 조사
김현섭
심규철
생물교육 34 (4) : 479 ~ 484
[2006]
지식과 교육
[1999]
존재와 시간 [Sein und Zeit]
Heidegger
[1998]
인간의 조건[The Human Condition]
Arendt, H.
[1996]
영재교육기관교수 학습 실태 분석
이종재
[2003]
영재교육 담당교사의 전문성 개발에 관한 연구
경인교육대학교 과학교육논총 16 : 137 ~ 160
[2004]
영재교육 담당교사의 자질 향상 및 전문성 개발에 관한 연구
강경석
장영숙
영재교육연구 9 (2) : 1 ~ 22
[1999]
영재교육 교사 전문성 계발 연구
[2005]
수업평가 기준 개발 연구(I): 일반 기준 및 교과(사회, 과학, 영어) 기준 개발
[2004]
딜레마 일화를 활용한 과학 교사 교육
윤혜경
한국과학교육학회지
[2005]
교사의 딜레마와 수업의미
서근원
아시아교육연구
[2005]
교사 모임을 통한 과학 교사의 전문성 향상: 실험 행사 중 교사의 상호작용 분석
류성철
심재호
임혁
최정훈
한재영
교과교육학연구 12 (2) : 397 ~ 412
[2008]
과학의 본질과 과학교육에 관한 구성주의적 관점
서예원
교육과학연구
[2007]
과학교사 전문성과 실험 연수에 대한 중등 과학 교사의 인식
심재호
생물교육 34 (1) : 27 ~ 37
[2006]
과학 교사의 자질에 관한 문헌 연구
임청환
과학?수학 교육연구 22 : 51 ~ 82
[1999]
과학 교사 전문성 연구의방법론적 고찰
김찬종 ( Chan Jong Kim )
김희백 ( Heui Baik Kim )
오세덕 ( Se Dug Oh )
오필석 ( Phil Seok Oh )
이경호 ( Gyoung Ho Lee )
이선경 ( Sun Kyung Lee )
전찬희 ( Chan Hee Jeon )
한국과학교육학회지 28 (1) : 47 ~ 66
[2008]
과거와 미래 사이 [Between past and future]
Arendt
[2005]
Those who understand knowledge growth in teaching
Shulman, L
Educational Researcher 15 (2) : 4 ~ 14
[1987]
The story of force: From Aristotle to Einstein
Stinner
[1994]
The implications for science education of Heidegger’s Philosophyof Science
Shaw
[2012]
The impact of staff development on teachers' ability to modifycurriculum for gifted and talented students
Reis
Westberg
Gifted Child Quarterly 38 (3) : 127 ~ 135
[1994]
Teachers of the gifted: Gifted teachers. In Handbook of gifted education
Croft, L. J
Allyn & Bacon : 558 ~ 571
[2003]
Talking science : language
Lemke
[1990]
Supervision : a redefinition
Sergiovanni, Thomas J
McGraw Hill : 368 ~
[1993]
SubjectmatterandrelatedPedagogicalknowledgeinteachereducation
Tamir
Teaching and Teacher Education 4 (2) : 99 ~ 110
[1988]
Science, understanding, and justice : the philosophicalessay of Martin Eger
Eger
Science
[2006]
Science teaching : The Role of History and Philosophy of Science
Matthews, Michael R
[1993]
Science for all Americans
Amercan Association for the Advancement of Science
[1990]
Resolving dilemmas in acquiring knowledge ofNewton’s fist law - Is the history of science helpful?
Lee
Leegwater
[2011]
Professional development. in: Aiming for excellence: Annotations to the NAGC pre-K-grade 12 gifted program standards
Landrum, M. S.
Prufrock Press Inc
[2001]
Pedagogical content knowledge: From a mathematical case to a modifiedconception
Marks
Journal of Teacher Education 41 (3) : 3 ~ 11
[1990]
Pedagogical content knowing: An integrative model for teacher preparation
Cochran
DeRuiter
King
Journal of Teacher Education 44 : 263 ~ 272
[1993]
National Science Education Standards
National Research Council
National Academy Press
[2000]
Managing dilemmas while building professional communities
Cuban
[1992]
Issues-centered instruction with low achievinghigh school students: The dilemmas of two teachers
Pace
Rossi
Rossi, J. A.
[1998]
How to teachers manage to teach?
Lampert
[1985]
How teaching matters: Bringing the classroom back into discussions of teacher quality
Wenglinsky, H.
Educational Testing Service : 36 ~
[2000]
Do the laws of physics state the facts?
Cartwright
[1980]
Dilemmas of science teaching : perspectives on problems of practice
Wallace, John
[2002]
Dilemmas of schooling
Berlak
[1981]
Developing Science Teachers' PedagogicalContent Knowledge
Van Driel
Verloop
de Vos
Journal of Research in Science Teaching 35 (6) : 673 ~ 695
[1998]
Creating professional identity:Dilemmas and metaphors of a first-year chemistry teacher
Anderson
Volkmann
[1998]
Constructivism and science education: Some epistemologicalproblems
Matthews
[1993]
Comparison of trained and untrained teachers of giftedstudents
Feldhusen
Hansen
Gifted Child quarterly 38 (3) : 115 ~ 123
[1994]
Beyond objectivism and relativism : science
Bernstein
[1983]
A pilot study: Teachers' view on the concept of giftedness in the earlychildhood setting
Wellisch
Australian Journal of Early Childhood 22 (2) : 22 ~ 28
[1997]
' 과학 영재교육 담당교사의 영재교육 전문성에 대한 인식'
의 유사주제(
) 논문