초등 통합학급 교사의 장애학생 교수에 대한 교사효능감과 교수적 수정에 영향을 미치는 변인분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
초등 통합학급 교사의 장애학생 교수에 대한 교사효능감과 교수적 수정에 영향을 미치는 변인분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
4
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
계
14,719
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
'
초등 통합학급 교사의 장애학생 교수에 대한 교사효능감과 교수적 수정에 영향을 미치는 변인분석' 의 참고문헌
특수학급 아동의 교육적 통합을 위한 교수전략의 사용과 지원의 효과에 대한 교사의 인식
방명애
백운국
특수교육연구 7 89 ~ 112
[2000]
특수교사의 서신지원이 통합학급교사의 교사효능감과 통합에 대한 태도에 미치는 영향
김주혜
이화여자대학교 대학원 석사
[2002]
특수교사의 개인적 교수효능감과 교수수행정도 분석
조은아
이화여자대학교 대학원 석사
[2003]
통합학급 교사의 특수아동을 위한 교수적합화의 이해 정도 및 현장 적용 여부에 대한 연구
한기연
청주교육대학교 교육대학원 석사
[2007]
초등학교 통합학급 교사의 교직관과 교사 효능감의 관계
박사
초등학교 통합학급 교사의 교사 효능감과 내?외적 변인에 관한 연구
박사
초등학교 통합교사의 교수적 수정에 관한 실태 및 요구
박사
초등교사가 지각한 의사결정 참여정도와 교사효능감의 관계
박연경
이화여자대학교 대학원 석사
[2006]
박사
장애아동이 통합된 일반학급 교사의 교사효능감과 교수적 수정에 대한 연구
경민주
이화여자대학교 대학원 석사
[2007]
박사
교사효능감 척도 타당화 연구.미간행
김미진
이화여자대학교 대학원 석사
[2003]
고등학교 교사가 지각하는 교사효능감의 수준 및 영향요인에 관한연구
Yes, but...': rhetoric, reality and resistance in teaching assistants' experiences of inclusive education
Teacher efficacy:A constructvalidation
Gist,M.E
Journal of Educational Research 76 (4) 569 ~ 582
[1984]
Teacher Efficacy Research 1998 2009 signs of progress or unfulfilled promise
Self-efficacy: The Exercise of Control
Self efficacy beliefs and the education of students with severe disabilities
Soto, G
The Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps 23 134 ~ 143
[1998]
Relationships among experience teacherefficacy, and attitudes toward the implementation of instructionalInnovation
Reflection and self efficacy: Enhancing the retention of qualified teachers from a teacher education perspective
Yost, D
Teacher Education Quarterly 33 59 ~ 76
[2006]
Professional coaching: A method for increasing effectiveand decreasing ineffective teacher behaviors
Perils toSelf-Efficacy Perceptions and Teacher-Preparation Qualityamong Special Education Intern Teachers
Perceptions of the barriers to effective inclusion in one primary school: voices of teachers and teaching assistants
Modifying Schoolwork in Inclusive Classrooms
Instructional strategies in mainstream clas srooms : Prediction of the strategies teachers select
Bender
Ukeje
Remedial and Special Education 10 (2) 23 ~ 30
[1989]
Instructional adaptations for students with learning disabilities: An action research project
Parker, B
Intervention in School and Clinic 42 (1) 56 ~ 58
[2006]
Inclusion in school: a policy, ideology or lived experience? Similar findings in diverse school cultures
박사
Exploring the association between teachers' perceived student misbehavior and emotional exhaustion: the importance of teacher efficacy, beliefs and emotion regulation
Examining the factor structure of the Teachers' sense of efficacy scale
Examining teachers' self-efficacy beliefs of students with and without special needs
Kaner
Kaner, S
Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi 43 (1) 193 ~ 217
[2010]
Does initial teacher education make a difference? The impact of teacher preparation on student teachers' attitudes towards educational inclusion
Sosu, E. M
Journal of Education for Teaching 36 (4) 389 ~ 399
[2010]
Concurrent validity between teacher efficacy and perceptions of response to intervention outcomes
Nunn, G. D
Journal of Instructional Psychology 36 (3) 215 ~ 218
[2009]
Commitment to philosophy, teacher efficacy, and burnout among teachers of children with autistic disorder
Jennet, H
Journal of Autism and Developmental Disorders 33 583 ~ 593
[2003]
Behavioral knowledge, causal beliefs and self-efficacy as predictors of special educators' emotional reactions to challenging behaviors
Hastings, R
Journal of Intellectual Disability Research 46 144 ~ 150
[2002]
Attitudes of Slovene teachers towards the inclusion of pupils with different types of special needs in primary school
Cagran, B
Educational Studies 37 (2) 171 ~ 184
[2011]
An examination of the relationship between teacher efficacy and curriculum based measurement and student achievement
Rose,A
Remedial and Special Education 16 247 ~ 255
[1995]
An examination of co teaching: perspectives and efficacy indicators
Hang, Q.
Remedial and Special Education 30 (5) 259 ~ 268
[2009]
A successful formula for middle school inclusion: Collaboration, time, and administrative support
A social constructionist approach to disability: Implications for special education
A multilevel exploration of the influence of teacher efficacy and burnout on response to student problem behavior and school-based service use
Pas, E. T.
School Psychology Quarterly 25 (1) 13 ~ 22
[2010]
'
초등 통합학급 교사의 장애학생 교수에 대한 교사효능감과 교수적 수정에 영향을 미치는 변인분석'
의 유사주제(
) 논문