패밀리레스토랑의 지각된 대기시간이 고객의 감정반응과 서비스평가에 미치는 영향

' 패밀리레스토랑의 지각된 대기시간이 고객의 감정반응과 서비스평가에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,291 10

0.0%

' 패밀리레스토랑의 지각된 대기시간이 고객의 감정반응과 서비스평가에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국외식산업의 발전방안에 관한 연구
    349 ~ [1997]
  • 패밀리레스토랑의 서비스품질과 고객만족의 관계연구
    [2000]
  • 패밀리 레스토랑의 쿠폰에 의한 판매촉진전략에 관한 연구
    전진화 [2001]
  • 박사
  • 외식업소들 업종 구분 확실히 하자
    박기용 8 143 ~ [1997]
  • 외식사업에 성공하려면
    21 ~ 22 [1999]
  • 대기가 서비스평가에 미치는 영향에 관한 종합적 고찰
    107 ~ 137 [1996]
  • 공정성 지각과 리더 행동관의 관계 : 분배공정 리더십과 절차공정 리더십의 차별효과
    15 (3) 113 ~ 132 [2002]
  • 고객의 대기시간으로 인한 부정적 감정이 은행서비스 품질에 미치는 영향
    [1995]
  • What to Tell Consumers in Waits of Different Lengths: An Integrative Model of Service Evaluation 60
    81 ~ 90 [1996]
  • Waiting for Service:The Relationship Between Delays and Evaluations of Service 58 (2)
    Taylor,S 56 ~ 59 [1994]
  • Waiting Time Delays and Customer Satisfaction in Supermarkets 9 (5)
    [1995]
  • Thepsychologyofwaitinglines
    Maister 113 ~ 123 [1985]
  • The Sociology of Emotions Annual Review of Sociology
    T [1989]
  • The Psychological Cost of Waiting 29 (march)
    82 ~ 105 [1985]
  • The Nature and Determinants of Customer Expectation of Service 21 (winter)
  • Subjective and Objective time Measures:A Critical Review
    Journal of Consumer Resarch december 421 ~ 433 [1984]
  • Store Atmosphere and Purchasing Behavior 70 (3)
    283 ~ 294 [1994]
  • Satisfaction: A Behavioral Perceptive on the Consumer
    Oliver [1997]
  • Prescription for the Waiting in Line Blues:Entertain. Enlighten and Engage 32 (winter)
    44 ~ 53 [1991]
  • Potential Effect of Internal Markets on Hospitals Waiting time 121
    467 ~ 475 [2000]
  • Perspectives on Queues:Social Justice and the Psychology of Queuing vo1. 35 (6)
    895 ~ 905 [1987]
  • Managing Perceptions of waiting Times in Service Queues 7 (5)
    47 ~ 61 [1996]
  • Journal of Marketing
    Malaviya Meyers-Levy 94 ~ 104 [1999]
  • How much Time Did You Wait in Line? A Time Perception Perspective University of Quebec at Montreal
    D [1991]
  • How Disconfirmation, Perception and Actual Waiting Times Impact Customer Satisfaction 9 (1)
    64 ~ 79 [1998]
  • Effects of Waiting on the Satisfaction on with the Service: Beyond Objective Time Measures 15
    321 ~ 334 [1998]
  • Customer Evaluations of Queues European Advances in Consumer Research Association of Consumer Research. Provo
    371 ~ 382 [1993]
  • Consumer Reactions to Waiting:When Delays Affect the Perception of Service Quality 16
    59 ~ 63 [1988]
  • Consumer Reactions to Product Failure:An Attributional Approach 10 (march)
    398 ~ 409 [1984]
  • Concept of food service operation and Management
    Khan [1991]
  • A Framework for Relating Waiting Time and Customer Satisfaction in a Service Operation 4 (1)
    61 ~ 69 [1990]
  • A Field Study of Causal Inferences and Consumer Reaction:The View from the Airport 13 (march)
    534 ~ 539 [1987]