문제해결형 탐구 모듈 적용에서의 SWH 활용 효과에 대한 학생들의 인식 조사
-
-
저자
이은경
강성주
-
제어번호
5000859
-
학술지명
한국과학교육학회지
-
권호사항
Vol.
26
No.
4
[
2006
]
-
발행처
한국과학교육학회
-
발행처 URL
http://www.koreascience.org/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
537-545
(
9쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2006
-
KDC
300
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
한국학술정보
'
문제해결형 탐구 모듈 적용에서의 SWH 활용 효과에 대한 학생들의 인식 조사' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
283
|
4
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
지도법, 연구법 및 교육, 교육 ...
|
286
|
0
|
|
계 |
|
286
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
4
|
|
'
문제해결형 탐구 모듈 적용에서의 SWH 활용 효과에 대한 학생들의 인식 조사' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
Writing-to-learn Strategies in Secondary School Cell Biology 28 : 2 261 ~ 3 289
[2006]
-
Using the science Writing Heuristic as a Tool for learning from Laboratory Investigations in Secondary Science 36 (10)
1065 ~ 1084
[1999]
-
Using the Science Writing Heuristic To Move toward an Inquiry-Based Laboratory Curriculum An Example from Physical Equilibrium 78 (12)
1680 ~ 1686
[2001]
-
Using a Science Writing Heuristic to enhance learning outcomes from laboratory activities in seventh grade science 26 (2)
131 ~ 149
[2004]
-
The Development Scientific Reasoning skills in Conjunction with Collaborative Writing Assignments: An Interpretive Study of Six Ninth-Grades Students
Keys
Journal of Research in Science Teaching 1003 ~ 1022
[1994]
-
Teaching science problem solving : An overview of experimental work 38 (4)
442 ~ 468
[2001]
-
Learning from Writing in Secondary Science 28 : 2 179 ~ 3 201
[2006]
-
Learner-Centered Education 82 (8)
1113 ~
[2005]
-
Language as an Indicator of Meaning Generation: An Analysis of Middle School Students' Written Discourse About Scientific Investigations 36 (9)
1044 ~ 1061
[1999]
-
Investigating the thinking processes of eighth grade writers during the composition of a scientific laboratory report 37 (7)
676 ~ 690
[2000]
-
An experiential exploration of pendulum motion 51 (2)
20 ~ 25
[2005]
-
An Illumination of the Roles of Hands-in Activities Text Reading and Writing in Construction Biology Knowledge in Seventh Grade 104 (2)
70 ~ 78
[2004]
-
A writing in science framework designed to enhance science literacy 21 (10)
1021 ~ 1035
[1999]
-
A Review of Writing to Learn in Science: Implications for Practice
Rivard
Journal of Research in Science Teaching 969 ~ 983
[1994]
'
문제해결형 탐구 모듈 적용에서의 SWH 활용 효과에 대한 학생들의 인식 조사'
의 유사주제(
) 논문