중등 과학교사들이 말하는 교과교육학지식의 의미와 교직 전문성 제고 방안
-
-
저자
곽영순
-
제어번호
5000858
-
학술지명
한국과학교육학회지
-
권호사항
Vol.
26
No.
4
[
2006
]
-
발행처
한국과학교육학회
-
발행처 URL
http://www.koreascience.org/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
527-536
(
10쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2006
-
KDC
300
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
한국학술정보
'
중등 과학교사들이 말하는 교과교육학지식의 의미와 교직 전문성 제고 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
283
|
22
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
지도법, 연구법 및 교육, 교육 ...
|
286
|
0
|
|
계 |
|
286
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
22
|
|
'
중등 과학교사들이 말하는 교과교육학지식의 의미와 교직 전문성 제고 방안' 의 참고문헌
-
-
-
교직전문성 제고를 위한 교원양상 기관의 과제
(38)
[2004]
-
교사들의 과학교과교육학적지식 측정 도구 개발
20 (1) 105 ~ 134
[2003]
-
-
The making of a teacher teacher k (wledge and teacher education)
-
Teachers' pedagogical content knowledge about children's minds and learning Implications for teacher education
279 ~ 290
[1993]
-
Teacher Reform Gone Astray
[2003]
-
Strengthening the Profession: A Comparison of Recent Reforms in the USA and the UK
[2001]
-
-
Pedagogical content knowledge:Toward a fuller understanding of what good science teachers know 85
426 ~ 453
[2001]
-
Pedagogical content knowledge: an introduction andorientation
-
National Science Education Standards
-
Knowledge and Teaching:Foundations of the new reform 57
1 ~ 22
[1987]
-
-
How schools matter
[2002]
-
Frameworks for representing science teachers' pedagogical content knowledge 4 (2)
[2003]
-
Changing our teaching: The role of pedagogical contentknowledge in elementary science
-
2005 KICE 교수학습 컨텐츠 개발·운영
[2005]
'
중등 과학교사들이 말하는 교과교육학지식의 의미와 교직 전문성 제고 방안'
의 유사주제(
) 논문