그림책을 활용한 유아 정서능력 향상 프로그램 개발 및 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
그림책을 활용한 유아 정서능력 향상 프로그램 개발 및 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
3,700
14
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
유아 및 초등교육
3,700
0
계
3,700
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
14
닫기
'
그림책을 활용한 유아 정서능력 향상 프로그램 개발 및 효과' 의 참고문헌
정서지능 향상 프로그램 개발과 평가
37 (6) 1 ~ 10
[1999]
유아의 정서지능 향상을 위한 프로그램 개발및 평가 연구
박사
유아 미술감상교육 프로그램 개발을 위한 그림책활용 조사 연구
생각하기·느끼기·행동하기 유아 정서교육과정의 효과 연구
[1999]
사회?정서 발달 프로그램이 주의력결함 과잉행동유아의 정서지능 향상에 미치는 효과
문학적 접근에 의한 유아 과학교육
[1998]
마음의 힘 키우기-아동의 사회?정서발달 프로그램
[1998]
박사
박사
동화를 통한 감정이입적 접근 방법이 유아의 친사회적 기술에 미치는 영향
[2001]
박사
그림책을 중심으로 한 유아 사회 교육
37 ~ 55
[1998]
박사
박사
competence, emotion socialization, and young children’s peer-related social competence. 12 (1)
29 ~ 48
[2001]
Webbing with literature: Creating storybooks
University of Nebraska Press
115 ~ 182
[1990]
The relationship between emotional predispositions, emotional decoding and regulation skills and children's prosocial behavior
The development of emotional Competence
The development of emotion regulation:A theme in search of definition 59
25 ~ 52
[1994]
The development of an emotionregulation assessment battery: Reliability and validity amongat-risk grade-school children
The contribution of older siblings' reactions toemotions to preschoolers' emotion and social competence
Teaching with caldecott books: Activities across the curri-culum
Promoting health development through school-based prevention From theory to practice schaps
[1991]
Preschoolers' spontaneous emotion vocabulary: Relations to likability. 12 (1)
11 ~ 28
[2001]
Learning to share:How literature can help 59 (3)
188 ~ 192
[1983]
Emotion socialization and children's emotionalexpressiveness in the preschool context
Dealing with feelings:Foundations and consequences of young children's emotional competence 12 (1)
Bedtime story reading as a social process Issues in literacy Thirty-fourth yearbook of the national reading conference
287 ~ 294
[1985]
Affective splitting and dissociation in normal and maltreated children Developmental pathways for self in relationships Rochester symposium on developmental psychopathology Disorders and dysfunctions of the self University of Rochester Press
149 ~ 222
[1993]
A constructivist foundation for whole language
[1991]
'
그림책을 활용한 유아 정서능력 향상 프로그램 개발 및 효과'
의 유사주제(
) 논문